Vodstvu hoške Magne s predstavniki zaposlenih v sredo še ni uspelo skleniti dogovora o pogojih za izvedbo programa presežnih delavcev, potem ko je avtomobilski koncern nedavno napovedal skorajšnje zaprtje tamkajšnjega obrata lakirnice. Kot je za STA napovedal sindikalist Gvido Novak, bodo v primeru neizpolnitve zahtev v torek pripravili protest.
Predsednik Konfederacije slovenskih sindikatov (KSS) je ob tem povedal, da so jim predstavniki Magne predložili seznam 115 zaposlenih, kar je 25 več od prvotno napovedanih 90 delavcev, razlogov za to pa da jim niso pojasnili.
40 zaposlenim ponudili delo v Gradcu
V skladu z napovedmi so 40 zaposlenim delo sicer ponudili v njihovi graški tovarni, a naj bi jih po njegovih informacijah večina ponudbo zavrnila, saj nekateri tam delajo že več kot dve leti, večinoma v nočni izmeni, in imajo tega dovolj, pri čemer pa naj bi bila jeseni predvidena odpuščanja tudi v Gradcu.
“Kriterije za določanje presežnih delavcev smo uskladili, čeprav ti sploh nimajo pravega pomena, saj bodo brez dela tako ali tako ostali vsi zaposleni v proizvodnji,” je pojasnil Novak, ob tem pa dodal, da se je zataknilo pri njihovih zahtevah glede odpravnin.
Magna ponuja odpravnino v višini dveh plač
Magna je za vsakega odpuščenega delavca ponudila zakonsko določeno odpravnino ter razliko do dveh plač, kar bi praktično pomenilo dve plači, sindikat pa ob zakonsko določeni odpravnini zahteva še tri plače, za tiste, ki bi si službo našli še pred tem in bi zato dali odpoved sami, pa pričakujejo še eno dodatno plačo, saj podjetju ne bo treba plačati čakanja na delo.
Ker so zaradi aktualnega dogajanja že pred časom ustavili pogajanja o uskladitvi plač z inflacijo, sindikat zahteva tudi uskladitev plač od 1. januarja letos in poračun plač zaposlenim za januar in februar pri izplačilu marčevskih plač.
V Magni, kjer do konca pogajanj teh ne komentirajo, po njegovih besedah načrtujejo, da bi program presežnih delavcev potrdili do 4. aprila, delavcem pa bi odpovedi razdelili 30 dni potem, ko bi o tem obvestili zavod za zaposlovanje in sindikat.
Za zdaj po informacijah Novaka Magna niti še ni opravila posvetovanja s svetom delavcev in pridobila njihovega mnenja, od katerega je odvisna izpeljava programa preseženih delavcev.
Sicer pa iz vodstva podjetja sindikat po predstavljenih zahtevah ni prejel še nobenega odziva, zato so jim postavili rok za izjasnitev do ponedeljka, v nasprotnem primeru so delavcem, ki zaradi čakanja na delo ne morejo stavkati, za torek predlagali protestni shod zaposlenih pred lakirnico. “Velika večina jih je takšen predlog podprla,” je dejal Novak.
Vodstvo Magne je v začetku marca zaposlene presenetilo z odločitvijo, da bodo zaradi razmer na avtomobilskem trgu in manjšega povpraševanja začeli postopek preoblikovanja proizvodnih procesov. V pred nekaj leti zgrajeni hoški tovarni nameravajo urediti podporno-razvojno središče za svoje druge lokacije po svetu, kjer naj bi v prihodnje spet zaposlovali.
Na to nakazuje tudi objava podjetja za pet prostih delovnih mest za inženirja močnostne elektronike, strojne opreme, razvojnega inženirja in strokovnjaka za močnostno elektroniko električnih in hibridnih vozil, ki je od srede na spletni strani portala Moje delo.
Država pričakuje vračilo pomoči
Gospodarski minister Matjaž Han je takoj po napovedi o prekinitvi proizvodnje povedal, da od podjetja pričakuje vračilo 18,6 milijona evrov državne pomoči skupaj z obrestmi. Avtomobilski gigant je spodbudo za izvedbo strateške investicije prejel, ker je obljubljal najmanj tisoč delovnih mest v naslednjih petih letih, medtem ko je prva faza predvidevala zaposlitev 400 delavcev. Po izračunih Novaka bi vračilo skupaj z obrestmi lahko znašalo skoraj 25 milijonov evrov.
V Magni sicer zatrjujejo, da se iz Slovenije ne umikajo ter da ob izboljšanih pogojih na avtomobilskem trgu še naprej načrtujejo vzpostavitev celovite proizvodnje. Časnik Večer poroča o tem, da naj bi si konec februarja lokacijo ogledala delegacija kitajskega proizvajalca električnih avtomobilov, avtobusov in tovornjakov BYD Europe, prav tako bi lahko proizvodne zmogljivosti Magne v Hočah zanimale tudi ameriškega proizvajalca električnih vozil Rivian, kamor je lani poleti iz graške Magne odšel avtomobilski menedžer Frank Klein.