Da bi sledili trajnostnemu razvoju in vse bolj strateško začrtanim smernicam trajnostnega ohranjanja našega planeta, so se v podjetju Saubermacher Slovenija odločili, da v sodelovanju s podjetjem Volvo d.o.o. Renault Trucks na cesto testno postavijo njihovo demo električno smetarsko vozilo z nadgradnjo podjetja Stummer. Skozi tridnevno testiranje vozila v občinah Šentilj, Sveta Trojica, Gornja Radgona, Sveti Jurij ob Ščavnici in Radenci so preverili, ali bi omenjeno vozilo lahko ne le poskrbelo za nemoten odvoz odpadkov, temveč tudi za ohranjanje našega planeta.

Nadgrajeno vozilo Renault E-tech je izredno podobno dizelskim smetarskim vozilom, le da je 100-odstotno električno. Z novo pridobitvijo lahko zbirajo vse vrste frakcij;  od mešanih komunalnih odpadkov, bioloških odpadkov do papirja in embalaže. V času testiranja so v omenjenih občinah zbirali mešane komunalne odpadke, papir in embalažo, in to s ciljem da pridobijo čim več uporabnih podatkov, glede na specifiko območja in vrsto zbranih odpadkov.

Kristijan Lovrenčič: Domet teh vozil je za naše občine, za naše terene še premajhen

V podjetju Saubermacher Slovenija so nam ob tem povedali: »Povsem električno smetarsko vozilo ima med 80 in 100 kilometri dosega, v primeru delovanja brez nakladanja in razkladanja pa celo med 180 in 200. Slednje vsekakor zadostuje za pobiranje odpadkov v izbranih občinah, medtem ko za nekatere bolj oddaljene občine trenutno še ni dovolj. Sama cena nabave tovrstnega vozila je prav tako izredno višja od klasičnega smetarskega vozila, pa vendarle na dolgi rok prinaša nižji strošek uporabe in morda tudi vzdrževanja. Tovrstna smetarska vozila bi namreč lahko polnili na elektriko kar v naših centrih, kjer bi v ta namen uredili za to potrebne namenske polnilne postaje.«

Ker je pri litij-ionskih baterijah možna sestava po modulih, ima sam testiran Renaultov tovornjak štiri module baterij s posamično zmogljivostjo 66,5 kilovatne ure. To skupaj pomeni 265 kilovatnih ur bruto zmogljivosti in 210 kilovatnih ur neto oziroma uporabne zmogljivosti. Hitrost vozila pa je omejena na 90 km/h.

Kristijan Lovrenčič, vodja logistike v podjetju Saubermacher Slovenija, ki ima koncesijo ravnanja z odpadki v 13 občinah, nam je povedal, da so v času testnega obdobja ugotovili, da je električno smetarsko vozilo v primerjavi s klasičnimi hitrejše, udobnejše, vožnja je v primerjavi z dizelskimi vozili enakomernejša. “Velika prednost je tudi ta, da nadgradnja deluje hitreje. Na drugi strani pa je velika pomanjkljivost v realnem dometu teh vozil. Domet je namreč za naše občine, za naše terene premajhen. Vozilo je verjetno idealno za mesta oziroma občine, ki so od mestnih središč minimalno oddaljene. Tam je z vozilom mogoče opraviti celoten teren, v primeru našega podjetja, ki pobira odpadke na periferiji, v občinah, ki so bolj oddaljene od mestnih središč, pa je ta domet še premajhen.”

V naslednjem petletnem obdobju načrtujemo nakup tovornega vozila na alternativno gorivo, in to na osnovi rezultatov testiranih vozil.

Lovrenčič še dodaja, da je podjetje Saubermacher Slovenija naravnano v smeri prehoda na alternativna goriva, tudi pri tovornih vozilih. “V preteklosti smo že testirali tudi druge vrste tovornih električnih vozil. V prihodnje še želimo pridobiti dodatne informacije o vozilih na plin. V naslednjem petletnem obdobju načrtujemo nakup tovornega vozila na alternativno gorivo, in to na osnovi rezultatov testiranih vozil. Pomanjkljivost pa predstavlja infrastruktura, ki ne sledi razvoju električnih in drugih vozil na alternativna goriva.”

Mag. Štefan Žvab: Podpiramo razvoj in uvedbo trajnostnega poslovanja tudi pri komunalnih podjetjih

Omenjeno vozilo je tako vsekakor napredek na področju varovanja in ohranjanja našega planeta ter prihodnost, v smeri katere se bodo gibali tudi številna druga komunalna podjetja. Podobnega mnenja je tudi župan občine Šentilj mag. Štefan Žvab, ki je ob tej priložnosti povedal: “V občini Šentilj že dlje časa stremimo k trajnostnemu razvoju in podpiramo odločitve, ki so usmerjene v spodbujanje trajnostnega razvoja družbe in spreminjanje potrošniškega vedenja, zato vsekakor podpiramo razvoj in uvedbo trajnostnega poslovanja tudi pri komunalnih podjetjih. Velik doprinos k temu bodo imela tudi e-smetarska vozila in bodo kot zgled služila tudi naši občini in samemu kraju. Upamo, da bodo vsi nadaljnji ter širši ukrepi doprinesli tudi k temu, da bomo z ozaveščanjem pripomogli tudi k spremembi potrošniških vedenjskih vzorcev kar bo zvišalo kakovost življenja in zagotovilo boljšo družbo. Tako vsekakor podpiramo vse korake k vodijo k trajnostnemu razvoju komunalnih podjetij.”