Društvo za ohranjanje tehnične in kulturne dediščine Oldtimer Duplek, ki je leta 2008 nastalo na pobudo Milana Šamca, zdajšnjega društvenega predsednika, združuje nekaj več kot 200 ljubiteljev starodobnih vozil od blizu in daleč. Njihovi člani ne prihajajo le z dupleške občine, temveč tudi iz Maribora in drugih koncev Slovenije, daleč naokoli so znani po svojih srečanjih lastnikov starodobnih vozil, ki so vpisani tudi v koledar Zveze slovenskih društev ljubiteljev starodobnih vozil. Njihov član je tudi Joško Obrovnik iz občine Rače-Fram, ki ima v svoji garaži zavidanja vredno zasebno muzejsko zbirko. 

Več kot sto lastnikov oldtimerjev se je družilo in pripravljalo na novo sezono 

Preteklo nedeljo so na lokaciji društvenih prostorih v Spodnjem Dupleku pripravili tako imenovani S.K.O.K. oziroma Starodobniški klepet ob kavi. Gre za tradicionalno druženje lastnikov oldtimerjev, na katerem smo videli več kot sto avtomobilov, ki so bili prava paša za oči. V Duplek so jih pripeljali člani klubov starodobnih vozil iz Maribora, Slovenske Bistrice, Središča ob Dravi, Juršincev in Dupleka. Člani domačega kluba, Oldtimer Duplek, so sodelovali z okoli 80 vozili. "Videli smo čudovite avtomobile; od rolls-roycev, porschejev do mercedesov, alf, prisotna sta bila celo lastnika dveh starodobnih avtodomov," nam je povedal Milan Šamec.

[[image_2_article_65235]]

Kot dodaja, so lastniki jeklenih lepotcev na srečanju preverili, v kakšnem stanju so vozila po zimskem počitku, kaj bo potrebno na njih narediti, izmenjali so si kakšen nasvet in se na ta način pripravili na novo sezono. "Na naših ostalih srečanjih, ko se odpravimo na vožnje, ni časa za takšno izmenjavo mnenj in izkušenj."

[[image_1_article_65235]]

Avtomobil je bil 20 let parkiran v skednju 

V društvu Oldtimer Duplek se ponašajo z nekaterimi izjemnimi primerki starodobnih vozil. Med njimi je denimo policijski hrošč, starodobno gasilsko vozilo, ..., njihov član Metod Levart iz Maribora pa je pred časom obnovil precej redek avtomobil - Opel Manto A, letnik 1971. "Ta avto sem si želel že od malega. Že v času študija sem z očetom in prijatelji obnovil starodobno vozilo znamke BMW, ki sem ga kasneje prodal, da sem si povečal budžet za obnovo mante," pove Metod. Manto je kupil od lastnika avtovleke, ki je odpeljal njegov dotrajan avto. Vozilo je bilo pred tem okoli 20 let parkirano v skednju, bilo je v slabem karoserijskem stanju. "Potrebna je bila obnova vseh delov pod kolenom. S spodnje strani je bilo popolnoma prerjavelo." Manta je bila že v času, ko je prišla na trg, precej redko vozilo, saj je bil v nekdanji Jugoslaviji v tistem času precej visok davek na nova vozila. Zdaj jih uvažajo iz tujih držav, zlasti iz Nemčije in Nizozemske, nekaj dobrih primerkov, najboljši dosegajo ceno 25 in več tisočakov, pa smo prodali v tujino. 

[[image_4_article_65235]]

Restavriranje vozila je opravil s pomočjo očeta in prijateljev, pri čemer je vzpostavil youtube kanal, kjer je redno objavljal napredek obnove. Lastnik vozila je štiri leta, obnova je trajala tri leta, v njo je bilo vloženih nekaj tisoč ur dela. Na cesti je šele kak teden. 

Naslednja aktivnost društva Oldtimer Duplek bo čez približno 14 dni, ko pripravljajo otvoritveno vožnjo letošnje sezone, ki so jo poimenovali po svojem preminulem članu Leonu. 

[[image_3_article_65235]]