Francija se sooča z vse večjo problematiko vplivnostnega marketinga, zato je sprejela nov zakon, ki bo pomagal zaščititi mlade in ranljive uporabnike socialnih omrežij pred zavajajočimi in potencialno škodljivimi vsebinami. Novi zakon vplivnostnemu marketingu prinaša večjo odgovornost in nadzor.
Jasno označevanje uporabo filtrov
Nov zakon prepoveduje oglaševanje posegov lepotne kirurgije na socialnih omrežjih in zahteva, da vplivneži jasno označijo uporabo filtrov ali obdelave telesa ali obraza v svojih objavah. Ta zahteva je namenjena zaščiti uporabnikov pred zavajajočimi prikazi lepote, ki lahko vodijo k negativnemu samopodobi in vplivajo na psihično zdravje mladih uporabnikov.
Kršitelji zakona bi bili sankcionirani z visokimi kaznimi, vključno z dvema letoma zapora, 30.000 evri denarne globe in prepovedjo nadaljnjega dela na socialnih platformah. Francoske oblasti menijo, da bodo te kazni delovale kot odvračilni ukrep za kršitelje in pripomogle k večji transparentnosti vplivnostnega marketinga.
V Sloveniji vplivnostni marketing še ni urejen
V Sloveniji pa pravno okolje za vplivnostni marketing ostaja neurejeno. To je bila ena od glavnih tem razprave na nedavnem dogodku Dan vplivnostnega marketinga, kjer so udeleženci izpostavili potrebo po večji ozaveščenosti in urejanju tega področja. Poudarili so, da bi se Slovenija lahko zgledovala po francoskih zakonodajnih rešitvah, da bi bolje zaščitila uporabnike socialnih omrežij pred zavajajočimi in škodljivimi vsebinami.
Dogodek Dan vplivnostnega marketinga v Sloveniji je prav tako izpostavil pomen regulacije na tem področju.
Udeleženci dogodka Dan vplivnostnega marketinga so se strinjali, da je za zaščito mladih in ranljivih uporabnikov potrebno ustvariti boljše pravno okolje, ki bo vplivnostni marketing uredilo in določilo primerno ravnanje. Razprava se je osredotočila na izzive, ki jih prinaša nereguliran vplivnostni marketing, kot so zavajanje, kršenje zasebnosti in potencialno škodljive vsebine, dogodek povzema svet24.si.
Slovenija po zgledu Francije?
Predstavniki vplivnežev, oglaševalcev in regulatornih organov so poudarili potrebo po sodelovanju vseh deležnikov pri oblikovanju rešitev, ki bodo omogočile etično in odgovorno delovanje v digitalnem prostoru. Pri tem se je izpostavilo, da bi Slovenija lahko izkoristila izkušnje drugih držav, kot je Francija, pri oblikovanju svoje zakonodaje na področju vplivnostnega marketinga.
V prihodnje bo pomembno spremljati razvoj zakonodaje na tem področju tako v Sloveniji kot tudi v drugih državah, saj bo to omogočilo boljše razumevanje trendov in potreb uporabnikov socialnih omrežij. Ustrezna regulacija in večja ozaveščenost o vplivnostnem marketingu bosta ključni za zagotavljanje varnega in transparentnega digitalnega okolja za vse uporabnike.