Kot marsikatera deklica je tudi ona sanjala, da bo nekoč oblikovala čisto svoj košček modnega sveta, začela kot lastnica spletnega butika in nato odprla lastno trgovino na Vetrinjski ulici v Mariboru. Ja, prav tisto, katere pozlačeno ime obdano s cvetjem, je marsikoga pritegnilo, da je vstopil v lično opremljen butik, kjer so mu vladali bež in kožni podtoni in ga morda na prvi pogled ne bi umestili na mariborski zemljevid. A Fiona Čuček ni le modna poznavalka, temveč tudi uspešna podjetnica, saj je svoj imidž in nenazadnje življenjski slog izpopolnila do te mere, da zanj navdušuje tudi druge.
Everly ostaja spletni butik, trgovino ste zaprli. Kako je covid-19 vplival na vaše poslovanje?
“Že pred epidemijo sem pričela razmišljati, da bi samo trgovino zaprla, ker imam večinoma mlade stranke, opažati sem začela, da so dekleta iz Maribora začela kupovati prek spleta, ker so tako bolj vajena. Moja odločitev se je sčasoma izkazala za pravilno in na mestu. Trgovina je zaradi dolgotrajnega zaprtja pomenila le še dodaten strošek. Osredotočena sem na splet, saj imam občutek, da je covid-19 kar malo pripomogel k prodaji.
Moja odločitev se je sčasoma izkazala za pravilno in na mestu. Trgovina je zaradi dolgotrajnega zaprtja pomenila le še dodaten strošek. Osredotočena sem na splet, saj imam občutek, da je covid-19 kar malo pripomogel k prodaji.
Tudi stalne stranke so več naročale, veliko je bilo novih strank, tudi starejše gospe, so pričele s spletnimi nakupi, ki morda niso tako vešče naročanja prek spleta. Vse trenutno delam sama, delno tudi zato, ker sem takšen tip človeka, da težko drugemu naložim delo. Ponavadi se namreč izkaže, da nihče ne opravi tako, kot sem si zamislila. Včasih mi na pomoč priskočijo domači, ki tudi lažje prenesejo kakšno kritiko.”
Odkod ideja za lasten butik?
“Že od otroštva sem si želela svojo trgovino z oblačili. Mama mi je v otroštvu pripovedovala zgodbo, ki si jo je sama izmislila, glavna junakinja pa je delala v trgovini z oblačili in si je želela svojo. Od tam morda izhaja moja želja, tako da druge poti v mojem življenju pravzaprav ni bilo.
Dolgo sem razmišljala, kako začeti svoje podjetje, nisem vedela, kaj bo v primeru, če ne bo šlo. Nato me je spodbudil partner, naj vendarle odprem, v primeru, da ne bo šlo, pa bom preprosto zaprla. In tako sem tudi naredila.”
Kaj je potrebno, da lastno podjetje zaživi?
“Nisem želela kar takoj začeti poslovanje z najemom kredita, zato so mi bili v veliko pomoč starši. Začela sem z manj, zaslužila nekaj sto evrov na mesec, kar mi je takrat, ko sem bila še študentka, zadoščalo za lasten luksuz. Nato sem počasi dosegla vedno več. A vložki v lastno podjetje niso pretirano visoki, seveda pa razsežnosti zavisijo od želja in idej posameznika.”
Oblačila, ki jih ponujate, izbirate po lastni presoji in okusu?
“Zbiram po nekakšnem lastnem okusu. Zamislim si, kaj trenutno potrebujem v svoji omari, nato grem enake kose iskat tudi za Everly. Kar mi je všeč, izberem. Sama delam tudi marketing, kar je meni všeč, pa tudi najlažje prodam. To znam prodati in prodam z veseljem. Kar mi ni všeč, ne znam prodati, tako preprosto je.
Zamislim si, kaj trenutno potrebujem v svoji omari, nato grem enake kose iskat tudi za Everly. Kar mi je všeč, izberem. Sama delam tudi marketing, kar je meni všeč, pa tudi najlažje prodam. To znam prodati in prodam z veseljem. Kar mi ni všeč, ne znam prodati, tako preprosto je.
Ko nek kos vidim, znam vizualizirati, kako bo izgledal oblečen in kako ga bom skombinirala. Dobavitelje imam večinoma iz Francije, ker mi je njihov slog všeč. Če denimo iščem nek kos, pa imam tudi dobre veze z dobavitelji, da zame tega poiščejo in ga nabavijo.”
Kakšen je odziv strank na vaš imidž?
“Zgradila sem marketing na osnovi sebe, svojega Instagram profila in punce, ki kupujejo pri meni, so moje sledilke in jim je moj stil všeč. Res je, da imam rada modo in se ne poslužujem samo enega stila, torej samo športnih ali elegantnih oblačil, ampak ponujam za vsakega nekaj. Rada kombiniram vse, a na svoj način. Kar sem opazila, je, da je veliko strank prihajalo in pripovedovalo, da nosi le črno. Jaz osebno prisegam na bež tone in v zadnjem času opažam, da se prodajajo večinoma bež in kožni toni oblačil, tako da stranke dejansko sledijo tudi mojemu osebnemu stilu.”
Kakšen je vaš slog oblačenja?
“Športno eleganten. Všeč mi je zelo eleganten stil, ampak ga je težko nositi, predvsem v Mariboru. Z veseljem bi ves čas nosila čevlje z visokimi petami, a tega niti moja stopala ne bi prenesla, tudi težko pa bi takšen slog uskladila z mojim hitrim tempom življenja. Obožujem denimo princeso Diano in Grace Kelly, zato se trudim eleganco na takšen način vsaj delno združiti z osebnim slogom. Rezultat je elegantna obleka in zraven superge.
Obožujem denimo princeso Diano in Grace Kelly, zato se trudim eleganco na takšen način vsaj delno združiti z osebnim slogom. Rezultat je elegantna obleka in zraven superge.
Ne pritegnejo me novi modni trendi, ne poslužujem se jih na silo. Veliko ljudi se odloča za določen kos, ker je pač moden. Mislim, da je dobro, da nosiš nekaj, da si samozavesten. Drugače lahko isto oblačilo izpade, če se v njem dobro počutiš.”
Kakšen je modni slog Mariborčanov in Mariborčank? Kako so dovzetni za modne kose?
“Zelo`basic` (osnoven op.a.), pri mladih se že dogajajo spremembe, sicer pa zelo preverjen, torej kavbojke in navadna bela majica. Niso ravni drzni, ne bi eksperimentirali. Na koncu pa, ker vidijo na Instagramu, socialnih medijih, si dekleta omislijo kakšen kos, ki je trenutno `in`, a kasneje to s sramom nosijo, ker v Mariboru hitro dobiš kakšen nezaželen pogled, če oblečeš kaj drznega. Zadeva tako spet ne doseže takšnega učinka, kot naj bi ga. V Ljubljani pa so glede modnega sloga veliko bolj odprti in sproščeni.”
A to najbrž ni povezano z denarjem…
“Sploh ne. Gre za miselni vzorec. Veliko artiklov, tudi v Everly ponudbi se najde kakšen, je pravzaprav različic dizajnerskih kosov, posnemajo kos, ki je trenutno v trendu, le da jim ponudim cenejšo različica. Ne oziram se na ceno.
Niso ravni drzni, ne bi eksperimentirali. Na koncu pa, ker vidijo na Instagramu, socialnih medijih, si dekleta omislijo kakšen kos, ki je trenutno `in`, a kasneje to s sramom nosijo, ker v Mariboru hitro dobiš kakšen nezaželen pogled, če oblečeš kaj drznega. Zadeva tako spet ne doseže takšnega učinka, kot naj bi ga.
Če mi bo nekaj všeč, si bom to omislila, ni pa nujno, da gre za neko prestižno blagovno znamko.”
Kaj je vaš ultimativni kos, brez katerega si ne predstavljate vašega imidža?
“Mislim, da je to nakit. Rada imam minimalističen in eleganten nakit. Malo nakita nosim. Rekla bi bela oprijeta obleka in minimalistični uhani. Veliko ljudi me pozna po tem, da vsakdanji slog poskušam nositi na eleganten način. Rada oblečem trenirko in zraven za piko na i skombiniram elegantne uhane. Nakit veliko naredi, da pečat. ”
Zelo aktivni ste na družbenih omrežjih, predvsem Instagramu. Kako ta pripomore k poslovanju butika?
“Ko sem ustvarila svoj Instagram profil, še niso bila socialna omrežja tako razvito in se nisem pretirano ukvarjala z vsebino. Mislim, da mi dekleta danes sledijo zaradi modnih nasvetov in lepotne rutine. V zadnjem času je poplava vsebin in profilov na Instagramu, veliko poudarka je na marketingu, zato je potrebna presoja. Veliko podjetij moram tudi zavrniti. Podjetja so namreč niti ne pogledajo mojega profila, ampak mi kar ponujajo izdelke, ki pa nikakor ne gredo v koncept mojega profila. Sprva je bil vsak zastonj izdelek dobrodošel, v zadnjem času pa sem ugotovila, da namenim preveč časa in energije v to, da bi dobila le še za zastonj izdelek. Angažirati moram namreč svojo fotografinjo, da posnameva kvalitetne slike, izdelek mi mora biti pisan na kožo, da ga lahko prodam, tako da sedaj sodelujem proti plačilu.
Če nekaj na silo promoviram, sledilci to opazijo. Zagotovo je Instagram pripomogel tudi k prodaji. Vidim, da kar objavim v zgodbah, se proda še isti dan. Vidijo, kako nekaj skombiniram. Včasih vzamem en kos in predstavim, kako ga nositi na več različnih načinov.
Če nekaj na silo promoviram, sledilci to opazijo. Zagotovo je Instagram pripomogel tudi k prodaji. Vidim, da kar objavim v zgodbah, se proda še isti dan. Vidijo, kako nekaj skombiniram. Včasih vzamem en kos in predstavim, kako ga nositi na več različnih načinov.”
Boste v butiku ponujali tudi lastne izdelke?
“Imela sem manjšo kolekcijo, ki sva jo šivali z babico. Sicer se je dobro prodajala, a so zelo dragi stroški, tako da se ne izplača. Blago je tako drago, kot že celoten izdelek. Pri mojih strankah, ki so mlajše, imajo raje pet oblek v omari, kot pa enega kvalitetnega. Resda se tudi jaz trudim zagotoviti kvaliteto, kvalitetne materiale, a dekletom je včasih bolj pomembno, da je trenutno modno in jim je vseeno za kvaliteto.
Mlajša generacija hitro menjava kose. Rada pa tudi osebno pripravljam pakete, saj mi je celoten proces zelo všeč, tako da imam kar raje deset naročil na dan kot pa samo eno.”
Kakšni so trendi letos?
“Še vedno sem najbolj pristaš bele barve, a je res, da so letos barve precej v modi. Lani in predlani so bile popularne neonske barve, a tega nisem imela v ponudbi, ker se niso skladale z mojim osebnim imidžem, letos pa so popularne pastelne barve, kar mi ustreza. Ena izmed njih je pastelno zelena, zato se mi letos zdi, da moramo nujno imeti v svoji omari torbico ali čevlje v tej barvi. Moda se kar vrača. Smo na tisti točki, kjer je spet popularno to, kar sem nosila v osnovni šoli, recimo široke hlače, male torbice in velike superge.”
Sama sebi ste najboljši model. Vas je mogoče pocukati za rokav in povprašati za modni nasvet?
“Seveda. Včasih pa dobim sporočila, da se me dekleta bojijo. Nisem tak človek, da bi obsojala, moje življenjsko vodilo je prijaznost, ker se ta vedno vrača. Velikokrat me vprašajo za nasvet, včasih dekleta ne znajo sama presoditi, kaj bi oblekla, se mi prepustijo. Zaupajo mi le svojo višino in težo, nato jih prosim za sliko, da vidim, kakšna je njihova postava, kakšne imajo oči in lase, da si znam predstavljati in jim svetovati. Veliko dekletom svetujem kar prek Instagrama, včasih pripravim tudi kakšne posnetke, kako uskladiti različne modne kose, kakšna je moja lepotna rutina, kako si uredim pričesko in podobno.
Letos je popularna pastelno zelena, zato se mi letos zdi, da moramo nujno imeti v svoji omari torbico ali čevlje v tej barvi. Moda se kar vrača. Smo na tisti točki, kjer je spet popularno to, kar sem nosila v osnovni šoli, recimo široke hlače, male torbice in velike superge.
Včasih koga prepričam, da poskusi nekaj, kar na prvi pogled ne bi. Zgodilo se mi je že, da sem komu kar v trgovini, ko je bil v dilemi, svetovala, naj si omisli nek kos.”
Kakšne projekte načrtujete v letošnjem letu?
“Zaenkrat bom ostala pri ponudbi oblačil, morda dodala nakit, mislim, da je tukaj še veliko manevrskega prostora. Predvsem čevlje nameravam vključiti v ponudbo, upam, da pride kmalu prva kolekcija. Trenutno želim organizirati svoj čas tako, da tega kvalitetno preživim s svojim otrokom, ko je doma, svoje obveznosti pa opravim, ko je v vrtcu. Dekleta včasih pričakujejo odgovore na sporočila takoj, ko mi jih pošljejo, jaz pa ne morem biti dosegljiva ves dan, zato želim predvsem na tem področju uvesti spremembe in jih navaditi, da bom v prihodnje svoje poslovne obveznosti urejala v dopoldanskem času. Marsikdo si ne zna predstavljati, kako naporno je zagotavljati vse vsebine na Instagramu, biti zanimiv, hkrati ves čas aktiven, odgovarjati sledilcem, komentirati drugim, obenem pa v vsebine vključiti tudi svoje zasebno življenje. Usklajevanje profila poleg življenja onkraj Instagrama terja veliko energije in napora .“