Kaj, če bi na nek način izkoristili odpadke, ki ostanejo po praženju kavnih zrn? In kaj, če bi odpadke lahko uporabili za zmanjšanje vplivov avtomobilske industrije na okolje? Morda se sliši velikopotezno, toda pri Fordu ideja o uporabi kave za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov iz avtomobilov ni šala.

Ameriški proizvajalec avtomobilov Ford načrtuje sodelovanje z McDonalds-om za recikliranje kavnih rezin – lupine kavnih zrn, ki se med praženjem odlepijo – in ostanke oblikujejo v ohišje žarometov. “S segrevanjem gline na visoke temperature pod nizkim kisikom, mešanjem s plastiko in drugimi dodatki in pretvorbo v pelete, se material lahko oblikuje v različne oblike,” je povedal proizvajalec.

Bioplastika v avtomobilih

Ko se ostanki segrejejo, pomešajo z drugimi sestavnimi deli in pretvorijo v bioplastiko, v taki obliki proizvajalcem avtomobilov omogočijo izdelavo sestavnih delov, ki so 20 odstotkov lažji. Čeprav se zmanjšanje teže morda ne zdi pomembno, izboljša energetsko učinkovitost vozil in posledično tudi zmanjša emisije toplogrednih plinov.

McDonald’s prodajalne v ZDA so se zavezale, da bodo Fordu podarile “pomemben del”. Po poročanju iz leta 2018 je McDonald’s prodal okoli 822 milijonov skodelic kave samo v ZDA – to ni zanemarljiva količina kavne preproge. Varroc Lighting Systems želi izdelati ohišja žarometov za to podjetje pred koncem leta. Proizvajalec upa, da bo isti material uporabil tudi za notranje dele.

Fordovo zanimanje za reciklirane materiale pravzaprav ni nič novega; ustanovitelj Henry Ford, je že v začetku 40. let prejšnjega stoletja uporabljal izdelke na osnovi soje. Sojino peno podjetje od leta 2011 uporablja tudi pri izdelavi nekaterih notranjosti svojih izdelkov.

Še vedno prevelik ogljični odtis

Čeprav prodaja električnih vozil po vsem svetu še naprej raste, poročilo Greenpeacea kaže, da je svetovni odtis ogljika v avtomobilski industriji v letu 2018 še vedno prispeval k 9 odstotkom svetovnih emisij CO2. To je več kot letne emisije toplogrednih plinov v celotni Evropski uniji – ob tem pa je Fordov predlog morda še vedno obetaven korak k nekoliko zmanjšanju te številke.

McDonald’s prodajalne v ZDA so se zavezale, da bodo Fordu podarile “pomemben del”. Po poročanju iz leta 2018 je McDonald’s prodal okoli 822 milijonov skodelic kave samo v ZDA – to ni zanemarljiva količina kavne preproge. Varroc Lighting Systems želi izdelati ohišja žarometov za to podjetje pred koncem leta. Proizvajalec upa, da bo isti material uporabil tudi za notranje dele.

Čeprav prodaja električnih vozil po vsem svetu še naprej raste, poročilo Greenpeacea kaže, da je svetovni odtis ogljika v avtomobilski industriji v letu 2018 še vedno prispeval k 9 odstotkom svetovnih emisij CO2. To je več kot letne emisije toplogrednih plinov v celotni Evropski uniji – ob tem pa je Fordov predlog morda še vedno obetaven korak k nekoliko zmanjšanju te številke.

Hrana kot sestavni del tehnologije

Tehnična vodja Fordove nove ekipe za raziskovanje materialov, Debbie Miewelski, je za CNBC povedala, da bodo komponente imele daljšo življenjsko dobo in da bo material tudi bolj odporen na toploto.

Tako McDonald’s kot Ford upata, da bosta še naprej iskala načine sodelovanja pri ustvarjanju bolj trajnostne prihodnosti, vključno z iskanjem uporabe več odpadnih proizvodov. “Imeti morajo veliko kečap ostankov – paradižnikove kože in lupine in semena,” je Mielewski povedala za CNBC. “Kaj pa njihovi francoski olupki krompirja? Prepričani smo, da verjetno lahko naredimo kakšno kemijo in iz njih naredimo tudi kaj.”