V Zrečah so januarja letos zaznamovali 100-letnico prihoda železnice v kraj. Anton Galun, ki aktivno sodeluje pri obujanju zreške železnice, nam je pojasnil, da so vlaki v Zrečah vozili do aprila leta 1962. V 80-ih letih je nato takratni direktor Uniorja pridobil vlakovno garnituro, lokomotivo in tri vagone, ki so jih kasneje postavili na železniški postaji. Leta 2009 so na železniški postaji uredili muzej, v katerega so postavili več eksponatov. V letu 2018 so nad restavrirano vlakovno garnituro, ki sicer ni v voznem stanju, postavili nadstrešnico. “V letu 2019 smo dobili iz Rimskih Toplic tovorno skladišče, ki je bilo postavljeno ob južni železnici in so ga od tam zaradi modernizacije proge odstranili. To skladišče smo v Zrečah postavili z namenom, da bo služilo kot lopa za lokomotivo. Že dlje časa smo se namreč pogovarjali, da oživimo naš muzej. Uspeli smo pridobiti tudi tirnice, kretnice, z Avstrije sem pripeljal svojo dizelsko lokomotivo. Pred časom pa smo s Slovenskimi železnicami podpisali pogodbo, na osnovi katere smo dobili v trajno izposojo parno lokomotivo, ki je v teh dneh prišla v Zreče,” nam je pojasnil Galun.
Gre za edino delujočo kurjeno parno lokomotivo v Sloveniji
Galun pojasnjuje, da gre za industrijsko lokomotivo iz serije, ki je bila v Nemčiji, v Berlinu, v tovarni Orenstein & Koppel, izdelana v zgodnjih 20-ih letih. “Ta triosna 90-konjska lokomotiva ravno junija praznuje 99 let, uporabljali pa so jo za industrijske namene. Takšne lokomotive so vozile po rudnikih, glinokopih, … ta je bil nazadnje v službi v Jesenicah.”
Ta triosna 90-konjska lokomotiva ravno junija praznuje 99 let, uporabljali pa so jo za industrijske namene. Takšne lokomotive so vozile po rudnikih, glinokopih, … ta je bil nazadnje v službi v Jesenicah.
Zreška lokomotiva je trenutno edina kurjena parna delujoča lokomotiva v Sloveniji. “Z njo želimo ohranjati tradicijo parne vleke na Slovenskem. Zato bomo letos uredili tire na postaji v Zrečah. Gre za okoli 300 metrov proge, v naslednjem letu sledi podaljšek muzejske proge v smeri Slovenskih Konjic. Uredili bomo še potniški vagon in najverjetneje tudi tovornega, potem pa začeli s prevozi turistov. Ob tem bomo v muzeju izvajali različna izobraževanja, med drugim načrtujemo obsežen tečaj s področja parne vleke.”
Parna lokomotiva bo sicer po tirih zapeljala že letos: “Določene vožnje bo mogoče izvajati že na postaji. Prvič jo bomo zakurili že konec tedna in se z njo zapeljali po 50-ih metrih proge, ki je na voljo. Do meseca avgusta pa bo deloma urejena tudi postaja,” zaključuje Galun.