Evropska unija v odgovor vse bolj krepi svoja prizadevanja za zmanjšanje embalaže oz. plastike za enkratno uporabo: uporaba plastičnih slamic, jedilnega pribora in polistirenskih kozarcev je denimo že prepovedana, tudi pri nas. A še vedno prevečkrat ostane spregledano to, da je embalaža v večini primerov neustrezne velikosti.

Zgolj zaradi prevelike embalaže se v Evropi letno prepelje preko 70 milijonov kubičnih metrov zraka, kar negativno vpliva na gospodarstvo in okolje. Odvečni materiali, kot je karton, trenutno evropska podjetja stanejo kar 47,8 milijona evrov na leto in povzročajo velike količine odvečnih embalažnih materialov – v Evropi je več kot 148.000 ton odvečnega kartona, 437 milijonov kvadratnih metrov odvečnega lepilnega traku in 68 milijonov kubičnih metrov odvečnih polnil.

Zmanjšanje odpadkov in ogljičnega odtisa bi moral postati družbeni cilj

Zmanjševanje količine odpadne embalaže in prehod na bolj trajnostne prakse vključuje tudi spodbujanje krožnega gospodarstva, uporabo embalaže iz obnovljivih virov ter zmanjševanje količine zraka, ki se prepelje zaradi neustrezne embalaže. V podjetju DS Smith, ki je vodilno evropsko embalažno podjetje in deluje tudi v Sloveniji, so v sodelovanju z mednarodno agencijo za tržne raziskave OnePoll in podjetjem za tržne raziskave Ipsos v 2022 izvedli raziskavo, s katero so ugotovili, da kar 92 odstotkov podjetij, ki se ukvarjajo z elektronskim poslovanjem (t. i. e-commerce), embalaže ne prilagodi na način, da bi se prilegala izdelku.

Ko govorimo o embalaži izdelkov, bi osredotočenje na zmanjšanje odpadkov in zmanjšanje ogljičnega odtisa, moral postati družbeni cilj, so prepričani v DS Smith Slovenija, kjer močno investirajo v inovativne pristope za oblikovanje embalaže. Ena izmed njihovih ključnih strategij je na primer embalaža, ki zagotavlja optimalno zaščito izdelka ob čim manjši količini materiala.

To dosežejo s prilagodljivimi rešitvami, ki se prilegajo različnim oblikam in velikostim izdelkov, kar zmanjšuje odpadni prostor in omogoča boljše izkoriščanje prostora pri prevozu. Za vsakega naročnika optimizirajo kartonsko embalažo v različnih oblikah in velikostih. Ena izmed inovativnih embalažnih rešitev podjetja je posebna ovojnica za e-commerce, namenjena pakiranju oblačil, ki ima pri izdelavi kar 77 % manjši ogljični odtis, za izdelavo se porabi kar 68 % manj materiala, postopek pakiranja oblačil pa je s prilagodljivo obliko do 52 % hitrejši.