Taksisti pred stavbo DZ v Ljubljani protestno hupajo, saj nasprotujejo predlogu novele zakona o prevozih v cestnem prometu, ki prinaša podlago za delovanje platform za prevoze, kot je Uber. O njem na popoldanski seji razpravlja in odloča odbor DZ za infrastrukturo, okolje in prostor.
Pozvali k zavrnitvi novele
Več sindikatov in civilnodružbenih organizacij je v skupni izjavi člane odbora pred današnjim odločanjem pozvalo, naj zavrnejo predlog novele zakona o prevozih v cestnem prometu, ki prinaša podlago za delovanje platform za prevoze, kot je Uber. Prepričani so, da predlog ščiti interese kapitala, ne ljudi.
Prepričani so, da predlog ščiti interese kapitala, ne ljudi.
Evropska transportna federacija je na predsednika države Boruta Pahorja, predsednika vlade Janeza Janšo in pristojnega ministra Jerneja Vrtovca naslovila pismo glede predloga novele zakona o prevozih v cestnem prometu, ki prinaša podlago za delovanje platform za prevoze, kot je Uber. Opozorila je na njihov škodljiv poslovni model.
Predlog ima tudi podporo
Slovenski avtomobilski grozd in še šest podjetij, ki delujejo na področju mobilnosti, pa je pred današnjo sejo pristojnega odbora DZ izrazilo podporo predlogu novele zakona o prevozih v cestnem prometu. Menijo, da bo novela prinesla napredek na področju mobilnosti.
Predlog novele po besedah ministra Vrtovca ne spreminja obstoječih pravil, upošteva delovnopravno zakonodajo in bistveno izključuje delo na črno. Po predlogu bodo namreč morali imeti vozniki, ne glede na to, ali bodo vozili s taksimetrom ali prek aplikacije, sklenjeno delovno razmerje po delovni zakonodaji z vsemi dovoljenji.
Vlada je zagovarjala rešitve, ki da ne posegajo v delovna razmerja, opozicija je bila kritična, da gre za lobistični zakon, ki bo močno vplival na socialni položaj izvajalcev prevozov.
Odbor DZ za delo se je kot zainteresirano delovno telo s predlogom novele zakona seznanil v ponedeljek. Vlada je zagovarjala rešitve, ki da ne posegajo v delovna razmerja, opozicija je bila kritična, da gre za lobistični zakon, ki bo močno vplival na socialni položaj izvajalcev prevozov.
STA