Z jutrišnjim dnem je ponovno dovoljena uporaba letnih pnevmatik. Številni so tako pred nakupom letnih pnevmatik. Skupaj z Guma centrom smo pripravili nekaj nasvetov, na kaj je potrebno biti pozoren pri menjavi ter nakupu novih pnevmatik.

Kot nam pove Matej Kavtičnik iz Guma centra, kljub visokim marčevskim temperaturam, še lahko pričakujemo bolj mrzle dni v aprilu, zato ni nujna menjava pnevmatik takoj po 15. marcu. "Osebno bom na svoje vozilo sicer namestil letne pnevmatike, vendar bo drug avto ostal z zimskimi, v primeru poslabšanja vremenskih razmer, da se lahko varno odpravimo na pot," pojasni Kavtičnik.

Največja težava pri nakupu pnevmatike je njena starost

Pri nakupu gum se največ voznikov ozira na datum izdelave pnevmatike, kar je po Kavtičnikovem mnenju nesmiselno. "Po raziskavi podjetja Michelin, so dokazali, da ni razlik med zmogljivostjo nedavno proizvedenih pnevmatik in tistih, ki so bile 3 leta v skladišču. Pomemben je datum montaže pnevmatik. Šele ko začnemo pnevmatiko uporabljati na vozilu, se prične starati. Malenkostno staranje pred tem je nepomembno," razloži lastnik Guma centra ter doda, da dražje pnevmatike niso nujno tudi boljše: "Lahko pa zagotovimo, da so v večini primerov dražje pnevamtike tudi zmogljivejše."

"Vse pnevmatike so TUV pregledane in Evropska Unija ima ob tem zelo stroge standarde za pnevmatike, ki se prodajajo znotraj unije. Nevarnih ali slabih pnevmatik ni več na trgu. Obstajajo pa seveda razlike v zmogljivosteh teh pnevmatik, kar je delno povezano tudi s ceno," o pnevmatikah pove lastnik Guma centra Matej Kavtičnik. 

Obenem doda, da je pogosto pozabljeno preverjanje stanja pnevmatik, ki lahko vpliva na obrabo same pnevmatike: "Sam preverim stanje pnevmatik vsaj dvakrat na leto. Prav tako preverim stanje napolnjenosti pred vsako daljšo turo."

Letne, zimske ali celoletne?

Med letnimi in zimskimi pnevmatikami je razlika poznana. "Je pa postal zanimiv segment celoletnih pnevmatik, ki jih prodamo vedno več. So zanimiva izbira za tiste, ki vozijo malo kilometrov. Sam jih ne uporabljam, saj sem mnenja, da niso dobre niti za sneg, niti za suho cesto in naredijo precej manj kilometrov. Vendar za mestne voznike, ki se vozijo samo po mestu, ima nakup nek smisel. Voznikom, ki delajo več kot 20.000 km na leto, celoletne pnevmatike odvetujemo, saj se prehitro obrabijo," izbiro različnih vrst pnevmatik pojasni Kavtičnik.

Ob menjavi pnevmatik se hitro zgodi tudi težava s shranjevanjem zimskih pnevmatik: "Pri shranjevanju pnevmatik je bistveno, da niso na dežu, snegu ali soncu," zaključi Kavtičnik.

Veliko dobrih, a tudi številne slabe

Kot že vsako leto, so tudi tokrat na AMZS naredili teste pnevmatik. Pod drobnogled so vzeli pnevmatike dimenzije 225/40 R18, ki so namenjene avtomobilom nižjega srednjega razreda. »Več kot polovica preiskušenih pnevmatik dosega skupno oceno zelo priporočljivo, a podrobnejši pregled rezultatov pove, da so med dobrimi in slabimi pnevmatikami zelo velike razlike,« so zapisali na AMZS.

[[image_1_article_75248]]

Pri nakupu novih pnevmatik se ne zanašajte na etiketo z oznakami lastnostmi, ki je običajno prilepljena na nove pnevmatike v trgovinah. Testi AMZS so pokazali, da oznake ne odražajo dejanskih lastnosti pnevmatik, opozarjajo na AMZS.

Na testiranju letnih pnevmatik z letnico 2025 so na AMZS pod drobnogled vzeli 18 različnih pnevmatik, ki so različnega tako kakovostnega, kot tudi cenovnega razreda. »Prvič doslej sta dve pnevmatiki za svoje lastnosti pri varnosti, ki je eden od dveh glavnih ocenjevalnih stebrov, dobili oceno zelo dobro (1,5). To sta pnevmatiki continental sportcontact 7 in bridgestone potenza sport, ki na suhi cesti ponujata odličen oprijem in veliko natančnost pri vodljivosti, kar pomeni, da pri kritičnih manevrih ponujata visoko stopnjo varnosti,« svoj izbor pojasnijo na AMZS.

Devet pnevmatik z oceno dobro

Za najboljšima pnevmatikama se je zvrstilo še devet pnevmatik, ki so si prislužile ocene zelo dobro. Gre za pnevmatike michelin pilot sport 5, goodyear eagle F1 asymmetric 6, ki prepričata z dobrimi ocenami varnosti vožnje, obenem pa imata številne okoljske lastnosti. Pnevmatike vredestein ultrac oro, yokohama advan sport V107 in firestone firehawk sport med drugim prepričajo z varnostjo vožnje, a niso zadovoljive pri okoljskih lastnostih. Pnevmatiki falken azenis FK520 in nexen N fera sport kažeta manjše slabosti pri voznem udobju na suhi cesti, a sta si zaradi kratkih zavornih razdalj prislužili dobri oceni za lastnosti na suhi cesti. Dunlopova pnevmatika sport maxx RT2, ki se je uvrstila med Falknovo in Nexenovo pnevmatiko, ima nekoliko večjo obrabo, zato ocena zadovoljivo, za varnostne lastnosti pa je dobila oceno dobro

Ne kupujte novih pnevmatik, ki so starejše od treh let.

Štiri zadovoljive pnevmatike

Oceno priporočljivo so si prislužile pnevmatika ceat sportdrive (italijansko-indijski izdelovalec pnevmatik), ki je pokazala nekaj slabosti na mokri cesti, Kumhova pnevmatika ecsta PS71 pa zaradi slabosti na suhi cesti in pri predvideni dobi trajanja. Tudi Nokianova pnevmatika powerproof 1 ima slabosti na suhi cesti, kitajska Gitijeva pnevmatika gitisport S2 pa se je slabo odrezala na mokri cesti, precej pomanjkljivosti pa je pokazala tudi pri obrabi in pri predvideni dobi trajanja. 

[[image_2_article_75248]]

Kar dve pnevmatiki z omejitvami

Norauto je francoska veriga avtomobilskih servisov, ki od leta 2020 v Franciji izdeluje tudi pnevmatike; njena pnevmatika prevensys 4 je na testu AMZS pokazala precej slabosti na suhi cesti, podobno kot pnevmatika premium performance nemške blagovne znamke Syron;

Na konec tabele z rezultati se je uvrstila kitajska pnevmatika doublecoin DC-100: zaradi skupne ocene slabo, za katero so krive slabe lastnosti pri merilu varnosti, na AMZS odsvetujejo njen nakup. »Na suhi cesti se obnaša podobno kot Norautova in Syrionova pnevmatika, na mokri cesti pa še slabše: naši testni vozniki so jo ocenili kot nevarno,« končajo na testu AMZS.