Tushek Supercars napoveduje maloserijsko proizvodnjo najlažjih hibridnih vozil na svetu, osnovna cena enega pa je 1,2 milijona evrov.

Foto: Koroške novice

Podjetje Tushek Supercars je premierno v Sloveniji predstavilo trenutno najlažje hibridno vozilo na svetu, športni avtomobil TS 900 Apex. Podjetje, ki je doslej prodajalo le prototipe, načrtuje maloserijsko proizvodnjo, predvidoma v Mariboru. Prihodnje leto bi glede na naročila morali izdelati 12 vozil. Osnovna cena enega je 1,2 milijona evrov.

S fakulteto podpisali pogodbo o razvojnem sodelovanju

Podjetje je športno hibridno vozilo oziroma hiperavtomobil TS 900 Apex, ki je rezultat 12-letnega dela in »trendom ne sledi, ampak jih postavlja,« predstavilo pred stavbo slovenjgraške Fakultete za tehnologijo polimerov. Vodstvo podjetja je namreč s fakulteto danes podpisalo pogodbo o razvojnem sodelovanju, od katerega si obe strani obetata predvsem čim boljše rezultate testiranj materialov, skupaj bodo iskali vire financiranja in sodelovali na študijskem področju.

Trenutno najlažji hibrid na svetu

Avtomobil TS 900 Apex je trenutno najlažji hibrid na svetu, z vso opremo in vsemi tekočinami tehta 1440 kilogramov, je na novinarski konferenci ob predstavitvi vozila povedal ustanovitelj podjetja Tushek Supercars in konstruktor Aljoša Tušek, sicer nekdanji slovenski dirkač. »Težava, ki je povezana z elektrifikacijo, je vedno teža baterije. In pri avtomobilih je ravno teža največji nasprotnik tega, koliko izkoristka lahko dobimo iz energije, ki jo imamo. Za ta naš avto lahko trdim, da je za par sto kilogramov lažji od primerljivih avtomobilov na svetu. To smo dosegli z uporabo različnih dobrih materialov, med katerimi prednjači karbon,« je pojasnil Tušek.

Doseže lahko hitrost 390 kilometrov na uro

Primerljivi avtomobili, denimo proizvajalca Tesla, presegajo težo 2000 kilogramov, avtomobili podjetja Tushek Supercars pa ne bodo nikoli imeli več kot 1500 kilogramov, je napovedal Tušek. »Samo to zagotavlja dobro komunikacijo šoferja in avtomobila, da jim lahko rečemo športni avtomobili,« je dodal konstruktor avtomobila in dodal, da se seveda lahko takšen avtomobil vozi tudi po navadni cesti. Homologacija vozila je predvidena v prihodnjih mesecih. Pri elektro pogonu so si zamislili, da bi z njim izpolnili tisti del spektra moči avtomobila, ki bencinskemu motorju ne leži. »To pomeni, da je naš elektro pogon bolj uporaben pri višjih hitrostih,« je pojasnil Tušek. Avtomobil, ki ima 40-litrski rezervoar za bencin, sicer lahko doseže hitrost 390 kilometrov na uro, hitrost 100 kilometrov na uro pa doseže v 2,5 sekunde, delno tudi na račun tega, da ima prva prestava razpon do 140 kilometrov na uro.

Za vozilo že imajo naročila kupcev

Avtomobil so po predstavitvi v Italiji minuli vikend prvič uradno predstavili tudi v Sloveniji, maja pa je napovedana predstavitev v Monaku. Za vozilo že imajo naročila kupcev, ki so večinoma iz Evrope, nekaj jih je tudi z Bližnjega Vzhoda in iz Kitajske, gre pa za različne zbiratelje, investitorje, avtomobilske navdušence, tudi športnike. »Ti hiperavtomobili so zelo nišni proizvodi, ki so usmerjeni na ozki krog kupcev in želijo neko drugo izkušnjo avtomobila,« je povedal Tušek. Osnovna cena vozila pred dajatvami in brez možnih dodatkov je 1,2 milijona evrov.

Pri vzpostavljanju proizvodnje ne želijo preseči števila 20 zaposlenih

Naslednji cilj podjetja je vzpostaviti maloserijsko proizvodnjo. Tušek upa, da bodo ustrezne prostore našli v Mariboru. Na projektu trenutno dela od 12 do 14 ljudi, od tega so štirje zaposleni, ostali so pogodbeni sodelavci. Pri vzpostavljanju proizvodnje je po Tuškovih besedah cilj, da ne bi presegli števila 20 zaposlenih. Večino avtomobila naredijo sami, kupijo samo surovine, električni motor je delo slovenskega proizvajalca Emrax.