Kot je pojasnil rektor univerze prof. dr. Zdravko Kačič, je bil glavni namen projekta spodbuditi modernizacijo visokošolske didaktike s preudarno uporabo informacijo-komunikacijske tehnologije in prehodom na digitalno izobraževanje za dvig kakovosti lastnega delovanja visokošolskih zavodov ter krepitev prenosa spretnosti in znanj na študente za hitrejši in vidnejši doprinos k uspehu gospodarstva in širše družbe.
V okviru projekta so ustanovili podporno službo, ki je predstavljala točko podpore za celotni pedagoški kader na vseh fakultetah mariborske univerze.
V okviru projekta so ustanovili podporno službo, ki je predstavljala točko podpore za celotni pedagoški kader na vseh fakultetah mariborske univerze. V praksi to pomeni, da je Center za podporo poučevanju UM skupaj s projektnim svetom in računalniškim centrom nudil podporo visokošolskim učiteljem pri uporabi spletnih orodij, ki jih predavatelji zlasti v času Covida-19 uporabljajo pri študiju na daljavo.
Učna gradiva objavljena na spletu
Po besedah vodje službe Centra UM Natalije Špur so bile v ospredju vsebine kot so: obrnjeno, kombinirano, projektno in problemsko učenje, igrifikacija, vizualizacija študijskih gradiv, učna analitika in implementacija zbirke orodij Učni stolpič. Ob nudenju podpore je bilo ustvarjenih veliko teoretično in praktično naravnanih didaktičnih gradiv; od strokovnih podlag za sodobne učne pristope, priporočil za izvedbo različnih oblik diskusij ob podpori informacijsko-komunikacijske tehnologije, smernic za utrjevanje, preverjanje in ocenjevanje znanja in šablon za lažje načrtovanje izvedbe sodobnih pristopov pri poučevanju.
Kot so pojasnili na Univerzi, so se predavatelji najpogosteje odločali za učno e-okolje Moodle, s pomočjo katerega pedagogi na spletu objavljajo učna gradiva, naloge in podobno, ter za spletno orodje Microsoft Teams, ki omogoča videokonference in spletne sestanke.
Projektne aktivnosti so nemoteno potekale tudi v času izrednih razmer – pandemije Covid-19. »Delavnice ali dogodke, ki so bili sprva načrtovani za izvedbo v živo, smo uspešno prilagodili in izvedli v okolju Microsoft Teams. V tem e-okolju je potekala tudi glavnina pedagoška procesa na UM. Center je sodeloval pri pripravi uporabniških navodil in videovodičev ter nudil podporo pedagoškemu kadru UM na daljavo. Dodatno smo še pripravili posebno rubriko gradiv, ki smo jo poimenovali »Poučevanje na daljavo v izrednih razmerah«, kjer smo še posebej osvetlili didaktične smernice za uporabo učnega e-okolja Moodle in Microsoft Teams«, dodatno, še izpostavlja Natalija Špur.
Hibridni začetek novega študijskega leta
Kot so povedali sogovorniki, so tudi študentje nove informacijsko-komunikacijske tehnologije sprejeli pozitivno, še več, pri nekaterih so se povišale povprečne ocene na izpitih, razumevanje učnega gradiva, …
Ob tem je rektor Kačič pojasnil, da bodo z začetkom novega študijskega leta uvedli tako imenovani hibridni model študijskega procesa, kar pomeni, da bodo zagotavljali tako fizično prisotnost študentov v predavalnicah kot tudi študij na daljavo. Fizična prisotnost bo odvisna od razpoložljivih prostorskih kapacitet na posameznih fakultetah, v vsakem primeru pa bodo posebno pozornost namenili brucem, za katere bodo v vsakem primeru zagotovili prostor v predavalnicah.