Na mariborski občini ugotavljajo, da jim pri komuniciranju z javnostjo škripa. Občinska PR služba trenutno šteje tri zaposlene, pridružila se jim je tudi četrta članica, ki pa je javnosti še niso predstavili, prihaja pa iz agencije SPEM. „Komunikacije in protokol so šibke točke naše občine. Ko analiziramo objave o občini in javnih podjetjih, so rezultati z našega zornega kota zaskrbljujoči. Veliko novic je predstavljeno krizno,“ je zaskrbljen župan Andrej Fištravec. Ki dopušča, da je to napaka občine, zato so angažirali tuje strokovnjake. Ti prihajajo iz angleškega Westminstra, z vodilnimi možni občine pa so se spoznali lani v Sarajevu.
Strokovnjaki prihajajo iz podjetja Westco, ki je v lasti mesta Westminster. Te dni se trojica mudi v Mariboru, obiskuje javna podjetja in se pogovarja z ljudmi. Cilj njihovega obiska je analiza stanja, nato pa bodo predlagali projekte in organizirali „boljše procese komunikacije na vseh nivojih, s ciljem boljše informiranosti vseh javnosti, predvsem pa občanov,“ je nalogo PR strokovnjakov povzel župan.
Westco: naša naloga je učiti komuniciranje
Da je Maribor fantastično mesto z velikimi ambicijami, zaradi katerega so se tudi prvič odločili delati zunaj Združenega kraljestva, pravi direktor Cormac Smith. „A menimo, da mesto svoje zgodbe ne pripoveduje dovolj učinkovito. Odnosi med občino in občani se morajo spremeniti, za to pa je potrebna dobra komunikacija.“
Smith tako ne bo tisti, ki bo komuniciral z javnostjo, temveč bo podjetja in župana ter njegovo ožjo ekipo učil komunicirati. „Komunicirati mora župan, ta pa potrebuje profesionalne svetovalce, da je lahko komunikacija čim bolj učinkovita. In bili smo presenečeni, da ima drugo največje slovensko mesto v službi za odnose z javnostmi zaposlene le tri ljudi.“ Raven komuniciranja bo torej po mnenju Smitha potrebno dvigniti, na kakšno raven in koliko bo ta občinski proračun stala, pa naj bi povedali jeseni.
Kako močna je občinska PR služba
Za občinski PR po odhodu Tatjane Štelcer trenutno skrbijo Tina Rep, Taja Kordigel in Simona Partlič. Je pa občina že najela zunanjo pomoč. Tako imajo denimo sklenjeno pogodbo z agencijo Odmev v višini slabih 20.000 evrov, sodelovali bodo tudi z agencijo Spem, kar naj bi občino stalo dodatnih 24.000 evrov. Pri odnosih z javnostjo pomaga tudi Danijel Koletič (nekdaj tudi sodelavec Spem), ki bo preko agencije Apriori World s sedežem v Londonu koordiniral tudi novo povezovanje med občino in Westco.
Lokalno