Državna cesta v Malečniku (pod cerkvijo), ki pomeni eno glavnih vpadnic v Mestno občino Maribor, je zaradi plazu že nekaj mesecev polovično zaprta. Tam je zdaj še popolna zapora zaradi gradnje kanalizacije. Nič bolje ni v Celestrini, kjer je promet prav tako urejen s semaforjem, še en semafor s polovično zaporo pa je na drugi strani malečniškega hriba iz smeri Pernice.
Na Ministrstvo za infrastrukturo smo naslovili vprašanja, vezana na sanacijo plazov, na celovito rekonstrukcijo ceste, ki jo obljubljajo že več let, in na obnovo Malečniškega mostu.
Zaprti del ceste pod cerkvijo je zaraščen in nevzdrževan. Se vam zdi to primerna podoba za državno cesto, po kateri se vsak dan v Maribor na delo pripelje ogromno ljudi?
Zaraščen je del brežine, ki ni v neposredni bližini ceste oziroma kjer se promet ne odvija. Obcestni svet ob regionalni cesti je redno vzdrževan in ni zaraščen.
Kaj konkretno ste že naredili do tega trenutka za čimprejšnjo sanacijo tega plazu in še dveh v nadaljevanju državne ceste čez Celestrino v smeri proti Pernici?
Za sanacijo plazov v km 1,850 in km 1,950 (pod cerkvijo) je narejen izvedbeni načrt. Dela bodo izvedena predvidoma do konca meseca novembra 2023. Dela sanacije usada v km 6,250 (na drugi strani hriba) so se že začela 2. 10. 2023 in bodo končana predvidoma v mesecu novembru 2023. Na območju usada, v km 2,400 (v Celestrini) ob padavinah priteče voda iz zasipa kanalizacije, ki jo je izvajala Mestna občina Maribor. Začetek sanacije usada je predviden, ko bo Mestna občina Maribor pripravila izvedbeni načrt za rešitev zajema vode iz zasipa kanalizacije in sanacije usada.
Mestna občina je v Malečniku izvedla popolno zaporo zaradi polaganja kanalizacijskih cevi v okviru evropsko podprtega projekta. Se vam zdi primerno, da bo ta cesta zdaj prekopana, potem, v času celovite prenove, pa še enkrat?
Mestna občina Maribor je pristopila k izgradnji kanalizacije, saj mora do določenega roka porabiti zagotovljena EU sredstva.
Kako daleč je projekt celovite prenove (rekonstrukcije) državne ceste skozi Malečnik?
Za ureditev ceste skozi Malečnik so še vedno v teku odkupi potrebnih zemljišč in objektov, ki so predvideni za rušenje (dva od štirih sta že odkupljena). Zaradi zadnjih katastrofalnih poplav, ki so prizadele širše območje Slovenije in posledično poškodovale cestno omrežje, v tem trenutku ne moremo napovedati nadaljnje časovnice izvedbe posameznih investicijskih projektov.
Kaj ste že naredili na projektu sanacije mostu v Malečniku?
Objekt je bil v tednu po katastrofalnih poplavah, ki so prizadele severno in osrednjo Slovenijo, pregledan s strani strokovnjakov, ki delujejo na področju vzdrževanja mostov v upravljanju Direkcije. Pri pregledu ni bilo ugotovljenih dodatnih poškodb, ki bi negativno vplivale na nosilnost in trajnost objekta. Gradnja Malečniškega mostu (MB0419) in nadvoza (MB0418) je bila uvrščena v proračun RS. Sledil izdelava projektne naloge, izvedba razpisa za pridobitev projektanta, izdelava projektne dokumentacije, ureditev potrebnih zemljiškoknjižnih zadev. Zaradi zadnjih katastrofalnih poplav, ki so prizadele širše območje Slovenije in posledično poškodovale cestno omrežje, v tem trenutku ne moremo napovedati nadaljnje časovnice izvedbe posameznih investicijskih projektov.
Glede na to, da je državna cesta skozi Malečnik tudi šolska pot brez ustreznih pločnikov in prehodov za pešce, in da to problematiko na pristojnem ministrstvu obravnavajo že več let, nas je zanimalo še, kdo bo v primeru kakšne koli nesreče prevzel odgovornost. Odgovora na to vprašanje nismo dobili. Prav tako smo prosili, naj nam odgovore podata bodisi ministrica Alenka Bratušek ali državni sekretar na infrastrukturnem ministrstvu Andrej Rajh, ki mu je gotovo kot Mariborčanu v interesu, da prometno nevarno cesto skozi Malečnik uredimo čimprej. Odgovore smo naposled tudi tokrat prejeli od Direkcije RS za infrastrukturo.