Prejeli smo pismo prebivalcev Vinarske ulice v Mariboru, ki so ga sicer naslovili tudi na Mestno občino Maribor. V njem navajajo, da so širitev bele cone v Vinarsko in sosednje ulice pozdravili z odobravanjem, saj so mnenja, da se bo tako zmanjšala prometna obremenjenost in stanovalcem omogočala lažje parkiranje osebnih vozil v bližini svojih domov. Navajajo, da so bili prepričani, da bodo parkirna mesta ustrezno umeščena v prostor, in sicer na levi strani cestišča v smeri vzhod-zahod. A so doživeli šok, ko so pričeli risati parkirna mesta na desni strani cestišča.

“Enostavno ni mogoče razumeti, zakaj so se parkirna mesta prestavila iz leve na desno stran, ob pločnik. Ob tej, več kot očitno absolutno nepremišljeni potezi, smo stanovalci, tudi najmlajši, opazili en kup pomanjkljivosti. Sprašujemo se, ali je oseba, ki si je to zamislila, sploh ulico videla v živo, ali pa so ti ukrepi nastali izključno izza računalnika?” se sprašujejo stanovalci.

“To je za nas nevarna situacija”

Izpostavljajo sledeč problem: cesta je po njihovem pisanju zdaj speljana dobesedno pred dvorišči in vhodnimi vrati. “Tukaj govorimo o centimetrih. Ko izstopimo, smo direktno na cestišču. Menimo, da je naša varnost s tem zelo ogrožena. Zraven osebnih vozil, ki pogosto vozijo več kot dovoljenih 30 km/h, tukaj vozi vsak dan tudi autobus, odvoz smeti,…  Za nas je to nesprejemljiva nevarna situacija, v katero nas je občina, več kot očitno nepremišljeno potisnila,” so zapisali. Izpostavljajo še, da so zaradi parkiranja desno, uvozi do osebnih hiš in bloka na levi zelo ovirani, preglednost pa ni zagotovljena niti za niti za vozila, ki pridejo po cesti. In navsezadnje se še sprašujejo, kako naj pešci pridejo iz pločnika na desni do svojih domov na levi, če so vmes parkirana vozila?

Zahteva po prvotnem režimu

Prebivalce Vinarske ulice od občine v pismu zahtevajo, da se to stanje nemudoma odpravi in vzpostavi prvotni parkirni režim, ki je brez problemov in v zadovoljstvo vseh funkcioniral brez zapletov mnogo let. “Slišali smo za argument občine, da parkiranje levo ob bloku več ni možno, ker zaradi brežine k bloku obstaja nevarnost, da kdo tam pade. V vseh desetletjih, odkar se tam parkira, tudi najstarejši stanovalci ne pomnijo takšnega incidenta. Če pa ima pomislek za sabo kakšno zakonsko obvezo pa predlagamo, da se tam postavi žičnata ograja. Razumemo, da je občina v finančnih težavah, ampak glede na bodoči prihodek občine iz naslova pobranih parkirnin in dovolilnic, mislimo, da to ne bi smel biti prevelik zalogaj,” so še med drugim zapisali.

MO Maribor je k širitvi parkirnih con pristopila prav na pobudo stanovalcev, ki si želijo več parkirnih mest v neposredni bližini svojih domov, na tak način pa bi obenem uredili nedovoljeno parkiranje, ki je bilo nadzorovano s strani Medobčinskega redarstva, pojasnjujejo na občini.

Pristojni so s predstavniki stanovalcev ogledali teren

Urad za komunalo, promet in prostor se je sestal s predstavniki stanovalcev in Mestne četrti Koroška vrata in si ogledal teren. Tako so pregledali in preverili stanje izrisane prometne signalizacije za potrebe širitve parkirnih con na območju Vinarske ulice na odseku med Trubarjevo in Poljančevo ulico in na odseku med Poljančevo in Vilharjevo ulico.

“Po ugotovitvah na terenu je stanje korektno izvedeno, vendar se predstavniki stanovalcev bojijo, da bo promet na enosmerni Vinarski potekal preblizu njihovih uvozov in vhodov. Širina ceste je primerna, širina parkirnih mest prav tako in skladna z zakonodajo (2,2 m širine in 5,5 m dolžine). Pomisleki so bili tudi zaradi kinematike zavijanja na njihova dvorišča,” pojasnjujejo na uradu.

Gre za prometne situacije, s katerimi se vozniki vsakodnevno srečujejo v cestnem prometu in na uradu niso videli težav. Vsem deležnikom je bilo pojasnjeno, da se je zadeva izvedla na pobudo prav stanovalcev, ki si želijo več parkirnih mest v neposredni bližini svojih domovanj.

“Da realiziramo želje in se občanom približamo v največji meri kolikor je možno, smo se odločili izrisati parkirna mesta na severni strani ulice, saj na tak način izgubimo najmanj prostora in pridobimo prepotrebna parkirna mesta. Stanovalcem je bilo tudi pojasnjeno, da se z ukrepom legalizira parkiranje, ki je bilo do sedaj nelegalno in podvrženo sankcijam Medobčinskega redarstva.”

Manj parkirnih mest kot dozdaj

Stanovalci so po terenskem pregledu predlagali, da se spremeni način parkiranja, in sicer se vzdolžna parkirna mesta prestavi na južno stran omenjene ulice, tudi za ceno nekaj parkirnih mest manj. “Stanovalcem je bilo pojasnjeno tudi, da se preglednost iz njihovih dvorišč na ta način nekoliko zmanjšuje in bo potrebno razmišljati o morebitni postavitvi prometnih ogledal. Prav tako je stanovalcem bilo predlagano, da si zagotovijo prometni znak 2416 ‘prehod za vozila’, v kolikor ugotavljajo, da je njihov uvoz zaparkiran,” so sporočili iz urada.

Ob upoštevanju odmikov od uvozov bodo tako vsaj 4 parkirna mesta manj, kot jih je sedaj. Stanovalci so se strinjali z navedenim in prosijo ter predlagajo, da se parkirna mesta premaknejo na južno stran na odseku med Poljančevo in Vilharjevo ulico. Na odseku med Trubarjevo in Poljančevo ostane režim nespremenjen in se zagotovi v dolžini 10 m širši del zaradi zavijanja avtobusa in komunalnih vozil v ulico. Na klančini na parceli št. 315 k.o. Koroška vrata, kjer bi bil izstop iz vozila nekoliko problematičen, bodo stanovalci bloka oz. vsakokratni etažni lastniki v prihodnje na lastne stroške postavili ograjo in s tem preprečili nevarno stanje. Kante za odvoz odpadkov, ki so prav tako predmet nepreglednosti na določenih lokacijah, bodo v bodoče postavljene na zasebnih površinah, razen na dan odvzema odpadkov

“Odločeno na terenu je bilo, da bo Mestna občina Maribor sledila pobudi občanov in da se parkirna mesta iz severnega dela ulice premaknejo na južni del ulice.” Na odseku med Trubarjevo in Poljančevo ostaja prometni režim nespremenjen.