Slovenija kot turistična destinacija vedno bolj navdušuje v vplivnih tujih medijih. V Slovenskih goricah verjamejo, da so njihovi kraji v smislu turistične prepoznavnosti še vedno neodkrit biser v slovenskem prostoru. V ta namen so pri Razvojni agenciji Slovenske gorice za novinarje orgaznizirali študijsko turo, kjer smo si z avtobusom ogledali najlepše točke Slovenskih goric. Na koncu je sledila novinarska konferenca, kjer so nam predstavili aktivnosti, ki so jih izvedli v sklopu projekta Ovtar na rajžo gre in orisali namen in cilje razvoja turizma v Slovenskih goricah.
Z lokalno turistično agencijo LE ZE smo se z mini avtobusom iz v Lenarta v Slovenskih goricah odpravili v Vitomarce, kjer smo spoznali projekt Pobeg v šolo skozi čas. Za trenutek smo podoživeli čas izvajanja pouka, ki so ga živeli naši dedki in babice, ko je v šolah vladal red, disciplina in strahospoštovanje. Gre za muzejsko interaktivno učilnico, ki se nahaja v učilnici Podružnične osnovne šole Vitomarci.
V muzejsko interaktivni učilnici omogočajo izjemno izkušnjo obiskovalcev, da lahko ti doživijo vzdušje nekdanje šole. Naenkrat smo se znašli v razredu, kjer so veljala drugačna pravila kot danes oziroma kot smo jih danes vajeni. Učiteljico smo morali nagovarjati z “gospodična učiteljica”, sedeti zravnano, odgovarjati s celimi stavki in ne klepetati med poukom, če ne želiš preostali del pouka klečati na koruzi ali oslu. Klečanje na koruzi sem v Vitomarcih izkusila tudi sama, saj sem se med poukom smejala… Strogi učitelji vam skozi animacije predajo znanje lepopisja in računstva, vas z uporabnimi lekcijami pripravijo na življenje in po potrebi tudi sankcionirajo. Gre za preplet spontanega učenja in zabave. Vsebine učnih ur se odvijajo po starih učnih načrtih ter so prirejene za določeno starostno skupino in po željah obiskovalcev.
Sledil je obisk znanega čebelarja, inovatorja in zdravilca Karla Vogrinčiča iz Čebelarstva Vogrinčič, kjer s čebelarsko tradicijo in sodobnim čebelnjakom z 18 panji poleg domovanja za čebele, nudijo mnoge možnosti za različna doživetja. V ličnem čebelnjaku v svoji notranjosti ponujajo prostor za sprostitev v apikomori, ležišče na panjih ter prostor za masažo. Vogrinčič je eden izmed pionirjev apiterapije (krepitev zdravja, preprečevanje, lajšanje in zdravljenje zdravstvenih težav s čebeljimi pridelki ali pripravki za njih) na našem območju. K njemu prihajajo ljudje iz celega sveta, tudi ljudje različnih družbenih slojev.
“Čebela je moj velik vzornik in velik učitelj. Vse kar naredi je prav. Je marljiva, skromna, redoljubna. Čebela vso svojo ljubezen pretvori v delo,” pravi Vogrinčič. V zadnjem času se čebelarji spopadajo s težavami, kot so podnevne spremembe, včasih pa tudi sodobno kmetijstvo in vrtnarstvo ni dovolj prijazno.
Pri čebelah iščem to, kar je nevidno. To so energije in informacije.
Iz Pernice smo se odpravili v Pesnico pri Mariboru v počitniško rekreativni center NaturaSort glamping, kjer obiskovalcem nudijo več kot le prenočišče in gostom zagotovljajo aktivni oddih ob pestrem izboru športnih aktivnosti. NaturaSort glamping je svoja vrata odprl leta 2017. V petih glamping lesenih hiškah je, če štejemo še dodatna ležišča, vse skupaj 26 ležišč. Hišice so obdane z gozdom, ribnikom in travnikom, kjer si turisti lahko resnično spočijejo oko in duha. Družina Brglez je projekt zasnovala sama, saj sta v družini tako arhitekt kot tudi gradbinec. Njihovi gostje so pretežno iz tujine, največ je Avstrijcev, Nizozemcev in Belgijcev, tu pa tam celo kakšni Korejci in Kitajci. “V času turističnih bonov, pa so tudi Slovenci lahko videli, da je tudi pri nas oziroma v bližnji okolici lepo,” pravita lastnica Tatjana Brglez in njena hčerka Pija.
Gostom se predstavijo kot športni center, ki zajema tenis igrišča, dve grišči za squash, odbojko, nogomet in tudi košarko. Poleg tega pa imajo še gostinski lokal in pa že prej omenjene nastanitve, oziroma glamping. Od leta 2020 imajo hiške še skupni zunanji bazen, s katerim so si tudi podaljšali dobo bivanja svojih gostov. Pred tem so imeli namreč večinoma tranzitnih, enodnevnih gostov. Čisto na novo, pa so malo pred novim letom, teraso treh svojih hišk opremili še z jakuzziji. V okolici resorta so tudi vinogradi, ki so sicer last Hiše vina Doppler, s katero pa je družina Brglez sorodstveno povezana.
Gosti pridejo k nam v naravo, se sproščajo, uživajo in počivajo.
Potovanje smo zaključili na družinski vinogradniški kmetiji Mulec, kjer so nas pogostili s pristno domačo hrano iz lokalnih produktov ter nam predstavili domače penine in vina. Zasajenih imajo 5 hektarjev vinogradov, iz katerih letno pridelajo približno 30.000 litrov vina. Vinogradništvo Mulec ima tudi parkirišče za avtodome, ki omogoča parkiranje 12 avtodomov in možnost izposoje e-koles.
Na koncu je sledila še novinarska konferenca, kjer je Danijel Zorko iz Razvojne agencije Slovenske gorice, predstavil aktivnosti, ki so in še potekajo pod okriljem agencije. V sklopu projekta so “z vztrajno komunikacijo s ponudniki, lokalnimi skupnostmi in ostalimi turističnimi deležniki zbrali in predstavili turistično ponudbo na enem mestu, kar je neprecenljivo tako za potencialne obiskovalce kot tudi priložnost za vzajemno spoznavanje in povezovanje turističnih deležnikov Slovenskih goric,” je predstavil Zorko in dodal: “Skozi projekte bomo oblikovali tudi subjekt za trženje turističnih paketov, hkrati pa bi se v prihodnje želeli prezentirati tudi kot samostojna destinacija. Tako želimo uresničiti svoje turistične potenciale kot povezana celota, hkrati pa si želimo povezovanja in sodelovanja z ostalimi turističnimi deležniki v regiji.”
Raznolikost ponudbe je glavni adut Slovenskih goric
Zorko pravi, da je glavni cilj torej predstaviti vso ponudbo na enem mestu. Dejal je tudi, da so tudi turistični ponudniki sami izrazili potrebo po takšnih materialih. Pogrešajo namreč pregled nad celotno ponudbo v regiji, da bi vedeli, kam še lahko pošljejo obiskovalce, ki jih uspejo pritegniti k sebi. V sodelovanju z drugimi ponudniki lahko širijo svojo ponudbo in tako zadržijo obiskovalce v njihovih krajih dlje časa. “Pomemben dejavnik za razvoj podeželja je turizem, ki ga s skupnimi močmi razvijamo,” je povedal Zorko. “V okviru omenjenega projekta se občine povezujejo, saj je dejstvo, da so Slovenske gorice, četudi so relativno majhno geografsko območje, še vedno zaprte v meje občine in se ne poznajo med seboj,” je še dodal. Glavni adut Slovenskih goric je raznolikost ponudbe. Mir, avtodomarstvo, pohodništvo, kolesarjenje, jahanje konjev, adrenalin, … vse to lahko posameznik tam doživi oziroma v Slovenskih goricah lahko vsak najde nekaj zase.
Ponudbe je veliko, manjka ji le celostni pristop do promocije in trženja
Andrej Kocbek, predsednik Društva Ovtar Slovenskih goric, je kot poglaviten pomen samega projekta izpostavil ne le sodelovanje, temveč tudi poenotenje ponudbe, in krepitev turističnega potenciala preko t.i. INCOMING turizma. “Res je, da se določeni deli Slovenije s strani države bolj propagirajo, a se vedno več najde ljudi, ki iščejo lahko bi dejali “zaostala” okolja, kjer še razvitost ni tako visoka in bi “pokvarila” okolje in pridelavo določenih izdelkov. Iz tega vidika znamo biti tujcem bolj zanimivi, kot domačinom,” je pojasnil Andrej Kocbek.
Namen njihovega društva je predstavitev ponudnikov iz desetih slovenjegoriških občin ter omogočanje določenih ugodnosti glede njihovega trženja in priložnost sodelovanja na različnih sejmih ter v okviru strokovnega izobraževanja na primerih dobrih praks.
Kocbek meni, da je ponudbe veliko, a ji manjka prav ta celostni pristop do promocije in trženja. “Slovenske gorice so geografsko gledano zaključen del, ki se mora v tem smislu bolj osamosvojiti in tudi bolj strokovno pripraviti na izzive na področju turizma,” je dejal. “Želimo, da se ponudniki partnersko povezujejo, se podpirajo in učijo drug od drugega ter skupaj ponudijo obiskovalcu najboljšo možno izkušnjo,” je dodal. Turizem gradijo na butičnem tipu, se pravi na doživljajih in pa seveda v interesih ljudi, ki tja pridejo in iščejo takšno ponudbo kot jo v Slovenskih goricah imajo, nekoliko težje je potem te ljudi oziroma turiste zadržati v njihovih krajih več dni, saj kot pravijo, nimajo dovolj oblik razpršenega hotela.
Vsebina in obseg lokalne ponudbe združena v eni operaciji
V okviru projekta Ovtar na rajžo gre so želeli vsebino in obseg lokalne ponudbe živilskih in neživilskih izdelkov v navezavi s turistično ponudbo nadgraditi in povezati z vsebinami in ponudbo turizma, združeno v eni operaciji. Gre za celostni pristop razvoja lokalne ponudbe v navezavi s trženjem trajnostno usmerjenega turizma. Operacijo Ovtar na rajžo gre sofinancira Evropska unija iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja: Evropa investira v podeželje, njegova vrednost je nekaj več kot 52.000 evrov.
Aktivnosti, ki so jih izpeljali v okviru operacije Ovtar na rajžo gre: Priprava kataloga s turistično vsebino Slovenskih goric, priprava kataloga Ovtarjeva ponudba iz Slovenskih goric, zemljevid območja vzhodne Slovenije, dogodek Festival slovenjegoriške gibance, Predstavitvena spletna stran območja, turistična spletna stran visitgorice.si, ekskurzija na območju LAS Ovtar, delavnica digitalnega marketinga za zainteresirane deležnike in promocijski material. Operacijo Ovtar na rajžo gre sofinancira Evropska unija iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja: Evropa investira v podeželje.
Na območju desetih občin omenjenega projekta, z okoli 43.000 prebivalci, je 23 ponudnikov nastanitev z okoli 400 ležišči. Največ jih je v Hotelu Mond v Šentilju, ostala so večinoma na turističnih kmetijah. K ponudbi Slovenskih goric, so našteli še štiri ponudnike izposoje električnih koles, devet postajališč za avtodome, tri stare domačije za oddajanje, tri gradove in pet jezer. Med drugimi ponujajo še zgoraj podrobneje omenjeno bivanje v NaturaSort glampingu, apiterapijo ter izkušnjo šolanja v časih naših dedkov in babic.
Pripravili tudi spletno stran območja visitgorice.si.