Manjkajoči prehodi za pešce, neurejeni pločniki, problematična križišča … Občani Maribora opozarjajo na čedalje več odsekov cest, ki so za uporabnike lahko nevarna. Zagotovo so za nevarnost dostikrat krivi neprevidni vozniki, a na nekaterih odsekih mariborskih cest bi za varnost lahko poskrbeli s primernimi cestnimi ureditvami. Preverili smo stanja na nekaterih delih in o možnostih ureditve povprašali Mestno občino Maribor.
Kje so pločniki?
Med problematiko urejenosti cest zagotovo spadajo neurejeni pločniki, zaradi česar so v največji nevarnosti pešci. Občan tako na platformi Izboljšajmo Maribor opozori na eno izmed takih območji. In sicer na Ribniški ulici med parkiriščem Gostilne pri treh ribnikih in odcepom za Piramido. Kot opiše, pohodniki pohodniki parkirajo svoje avtomobile na parkirišču ob parku in se peš kar po cesti odpravijo na Piramido. Za večjo varnost predlaga gradnjo približno 150 metrov dolgega pločnika, ki bi povezoval parkirišče z odcepom za Piramido.
»Tako kot se je pločnik zgradil nižje na tej isti ulici, iz strani mesta do odcepa za Piramido, priporočam, da se podaljša pločnik še za nekaj metrov vse do parkirišča pri treh ribnikih. Je pa še ena, najbrž cenejša opcija, da se ta del Ribniške ulice preuredi v t.i. shared space, kjer si pešci delijo cesto z vozili. Za to varianto pa bi bilo potrebno umirjanje prometa,« še zapiše.
Kot nam pojasnjujejo na občini, je za Ribniško ulico pripravljena projektna naloga, v kateri so predvideni ukrepi za umirjanje prometa ter ureditev manjkajočih površin za pešce in kolesarje. »Zajeto je celotno območje od Tomšičeve ulice pa vse do Sprehajalne poti. Naročilo projektne dokumentacije predvidevamo v prihodnjem letu.« Dodajo še, da o natančni časovnici zaenkrat še ne morejo govoriti.
Problematični so tudi že obstoječi pločniki, ki pa so na določenih odsekih popolnoma neurejeni. Mednje spada pločniki okoli Osnovne šole borcev za severno mejo na Pobrežju. Po mnenju občanke so ti nevarni za uporabnike, za uporabnike invalidskih vozičkov pa popolnoma neprevozni.
Občina priznava, da je potreb po preplastitvah občinskih cest in pločnikov res veliko. Tako so še napovedali, da bodo preplastitev pločnikov okoli Osnovne šole borcev za severno mejo poskusili uvrstiti v načrt preplastitev v naslednjem letu.
Ureditev varnega prehoda čez cesto
Na Pobrežju občani opozarjajo na križišče Ulice heroja Vojka in Črnogorske ulice, ki je za pešce nevarno, saj ni urejenega prehoda za pešce. Na tem odseku je sicer za vozila omejitev 30 kilometrov na uro, vendar se je ne držijo niti šoferji mestnega avtobusa, kaj šele ostali vozniki. Ker je to pot v šolo za marsikaterega otroka, je prečkanje tega križišča nevarno in bi ga bilo treba urediti, še zapišejo v svoji pobudi.
Na občini v odgovoru zapišejo, da bodo ponovno preverili stanje na navedeni lokaciji. Tako imenovana cona 30 sicer dopušča pešcu, da prečka vozišče tudi zunaj zaznamovanega prehoda, če le-tega ni na razdalji do sto metrov.
»Gre za specifično križišče, ki ga je pristojni občinski urad za komunalo, promet in prostor že večkrat obravnaval. Za vzpostavitev prehoda za pešce bi bilo treba najprej zgraditi stojna mesta za pešce, saj je pločnik zdaj zgolj na eni strani (na drugi strani je zasebno zemljišče). Hkrati je treba zagotoviti nočno vidnost na prehodu za pešce, to se izvede z diagonalno osvetlitvijo prehoda. Zagotovimo lahko, da bomo v prihodnjem letu naročili izvedbeni načrt opisanega in, če bodo v proračunu razpoložljiva sredstva, morda tudi izvedbo,« še pojasnjujejo.
Nevarno križišče Vrazove in Istrske na Pobrežju
Problematični odsek predstavlja tudi križišče, v katerem se na Pobrežju stikata Istrska ter Vrazova ulica.
Prebivalci Pobrežja ter člani Mestne četrti Pobrežje po številnih pritožbah občanov namreč glede omenjenega križišča ter prometne ureditve zaznavajo več težav – zaradi polne črte je namreč prepovedano zavijanje v levo (smer Istrska proti krožišču pri trgovinah na levo na Vrazovo proti pošti), vendar vozniki tega pogosto ne upoštevajo.
V preteklosti se je tako skušalo situacijo razrešiti že s plastičnimi ovirami, ki pa so jih ponoči prebivalci sami odstranili. Na Vrazovi prav tako pogosto stoji policist motorist oziroma policijski avtomobil, ki posameznike, ki napačno zavijajo, ustavi in popiše.
Dodaten problem je tudi sama ožina ulice, na kateri se pogosto srečajo dostavni kombiji bližnje pošte ter lokalni avtomobili, kar je ogrožajoče tudi za šolarje, ki se po tej poti vračajo domov, starše z otroki bližnjega vrtca ter ostale pešce.
Vozniki sami »sabotirali« varnejšo ureditev
Problematičnosti križišča se zavedajo tudi na Mestni občini Maribor, kjer povedo, da so »… že v prejšnjih letih poskušali preprečiti ravnanje voznikov z namestitvijo vodilnega robnika z markerji v sredini vozišča Istrske ulice. Ker pa je redno prihajalo s strani neznanih uporabnikov križišča do odmikanja navedenega robnika, se za ponovno namestitev le tega nismo odločili.«
Križišče tako po besedah MO Maribor zaenkrat ostaja v enakih dimenzijah in organizirano na način desno-desno, kar pomeni, da je možno desno uvoziti in desno izvoziti.
Sami sicer pojasnjujejo, da je z vidika varnosti pri doslednem upoštevanju prometnih predpisov za motorni promet križišče varno. Ne pa tudi za pešce … »Na navedenem delu manjka površina za pešce, ki pa je ob takšni prometni ureditvi ni moč zagotavljati, saj so parcele v neposredni bližini ceste v zasebni lasti in urejene,« še dodajajo na Mestni občini Maribor.
Bi bila rešitev enosmerna ureditev Vrazove?
Kot rešitev za pešce nevarnega križišča se večkrat ponudi ideja o enosmerni ureditvi Vrazove ulice, ki, kot povedo na MOM, sicer obstaja, a »… se ob tem bojimo, da bi z enosmerno ureditvijo povzročili še več nevarnih situacij.«
Nadaljujejo: »Kjer gre za kratek enosmerni prometni režim, se namreč pogosto dogaja, da vozniki le tega ne upoštevajo, torej krajšajo z vožnjo v nasprotno smer, kar pa je iz vidika varnosti cestnega prometa nevarno. Enako izkušnjo imamo namreč tudi na delu Geršakove ulice prav tako na Pobrežju. Za enosmernost dela Vrazove ulice bi pa vsekakor potrebovali tudi soglasje Mestne četrti Pobrežje.«
Potencialno problematičnih odsekov še več
Priložnosti za ureditve cestnih odsekov v Mariboru je gotovo še več. Denimo Vodnikova in Dajnkova ulica na Pobrežju. Na Dajnkovi ulici se v zadnjih letih zelo povečuje število avtomobilov – obiskovalcev in tečajnikov Kinološkega društva Dajnkova 4, ki po pričevanju domačinov, vozijo več kot 60 kilometrov na uro, odvzemajo prednost, parkirajo ob cesti, trobijo in v naselju stanovanjskih hiš povzročajo veliko nevšečnosti med stanovalci.
Nevarna je tudi Gosposvetska cesta, natančneje v križišču z Vrbansko in Kajuhovo ulico. Gre za prometno cesto, na kateri je že prihajalo do nesreč v prometu, v katerih so bili udeleženi tako kolesarji, vozniki avtomobilov in pešci. Gosposvetska cesta pa po informacijih občine naj ne bi bila dovolj problematična, da bi potrebovala ureditev. Imajo pa v načrtu ureditev drugih dveh ulic.
»Na Gosposvetski ulici ne načrtujemo ukrepov umirjanja prometa. V sklopu ureditve Medvedove ulice bomo uredili prehod za pešce pred trgovino Mercator in uredili mirujoči promet na delu Kajuhove oziroma Vrbanske ulice,« nam pojasnijo.
Ali tudi vi poznate odsek mariborske ceste, ki je nevaren za udeležence v prometu in bi potreboval ureditev? Pišite nam na [email protected] z lokacijo in opisom problematike.