Nobena preskušena pnevmatika ni dobila najboljše ocene: pri avtomobilskih pnevmatikah so le tri pnevmatike dobile oceno zelo priporočljivo, pri pnevmatikah za dostavnike pa nobena.

FOTO: AMZS

AMZS je v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi in porabniškimi organizacijami opravil test 31 zimskih pnevmatik, ki ga objavlja v oktobrski številki Motorevije. Na testiranju je bilo 16 pnevmatik v dimenziji 185/65 R15 T in 15 pnevmatik v dimenziji 205/65 R16C T. Prve so namenjene širokemu naboru osebnih avtomobilov, druge pa dostavnikom. Nobena preskušena pnevmatika ni dobila najboljše ocene: pri avtomobilskih pnevmatikah so le tri pnevmatike dobile oceno zelo priporočljivo, pri pnevmatikah za dostavnike pa nobena – kot pri testu letnih pnevmatik se je tudi tokrat izkazalo, da se dostavniki vozijo z zimskimi pnevmatikami vprašljive kakovosti.

Zakon določa, da moramo vozniki letne pnevmatike zamenjati z zimskimi do 15. novembra oziroma če vozimo z letnimi tudi po tem datumu, moramo imeti v avtu snežne verige

V AMZS svetujejo, da je treba imeti v mislih ne le datum, temveč predvsem upoštevati vremenske razmere in temu ustrezno prilagoditi opremo vozila. Primerna oprema avtomobila, ko temperature padejo pod sedem stopinj Celzija, so le kakovostne zimske pnevmatike. »Zimske pnevmatike imajo poleg opazno globljega profila in lamel za boljši oprijem na snegu tudi drugačno gumeno zmes, namenjeno nizkim temperaturam. Gumena zmes letnih pnevmatik pri nizkih temperaturah namreč otrdi, oprijem in vodljivost se zato poslabšata. Razliko med letno in zimsko pnevmatiko nazorno prikažemo z dolžino zavorne poti: pri hitrosti 50 km/h je zavorna pot v snegu z zimskimi pnevmatikami 31 metrov, z letnimi pa 62 metrov; na poledeneli cesti je pri hitrosti 30 km/h zavorna pot z zimskimi pnevmatikami 57 metrov, z letnimi 68 metrov. Ti dodatni metri lahko pomenijo razliko med življenjem in smrtjo!« izpostavlja Blaž Poženel, odgovorni urednik Motorevije.

AMZS v sodelovanju s partnerji, kot so ADAC, ÖAMTC, TCS in ANWB, temeljite teste pnevmatik opravlja že več kot dve desetletji. Eden glavnih namenov teh testov je voznikom olajšati izbiro in pomagati pri nakupni odločitvi. »Med vse večjo ponudbo pnevmatik na trgu je vse težje krmariti: kako naj voznik ve, da sladke obljube iz oglasov in ponudb prodajalcev pnevmatik v resnici držijo? Po njihovih besedah so vse pnevmatike dobre: vse zagotavljajo dober oprijem na mokrem, vse imajo dober oprijem v snegu, vse so tihe in varčne. Če k temu dodamo še mamljive cenovne ponudbe, je pravilna izbira pnevmatik še težja,« pojasnjuje Poženel in dodaja: »AMZS testi neodvisno od izdelovalcev pnevmatik temeljito preverijo in premerijo vse pomembne lastnosti pnevmatik. Na testu zimskih pnevmatik preskusimo lastnosti na suhi in na mokri cesti, na snegu in na ledu ter ugotovimo njihovo glasnost, preverimo obrabo oziroma število prevoženih kilometrov in izmerimo porabo goriva.«

Test pnevmatik:

Zmagovalka letošnjega testa, pnevmatika dunlop winter response 2, se je najbolje odrezala na mokrem, na snegu in pri porabi goriva, Kleberjeva pnevmatika je bila najboljša na suhem, Pirellijeva pa na mokri cesti.