Varščino za dovoljenja, ki imajo izklicno ceno postavljeno pri 45.000 evrov, so do srede vplačale tri družbe.

Interesenti za nakup dovoljenj za opravljanje letalskih prevozov Adrie Airways, ki je lani pristala v stečaju, so za javnost zaprli današnjo dražbo. Varščino za dovoljenja, ki imajo izklicno ceno postavljeno pri 45.000 evrov, so do srede vplačale tri družbe.

Na dražbo lahko sicer v zadnjem trenutku pride še kdo

Med družbami, ki so varščino vplačale do srede, so Air Adriatic, za katero stoji poslovnež Izet Rastoder, Komforia, katere lastnica je istoimenska družba iz hrvaškega Čakovca, njen direktor pa je Janez Sever, in Dedal Aero, za katero pa stoji nekdanji Adrijin pilot Dejan Slodej.

Na dražbo lahko sicer v zadnjem trenutku pride še kdo. V javnosti je v zadnjih dneh odmeval predvsem interes skupine vlagateljev, povezane z ruskim proizvajalcem letal Suhoj, Sukhoi Civil Aircraft Company, ki se je že lani zanimal za strateško partnerstvo z Adrio Airways, a je posel nato padel v vodo.

Še prej ureditev neskladij

Adria Airways je v stečaju končala oktobra lani. Letalska družba, ki jo je država leta 2016 prodala neznanemu nemškemu finančnemu skladu 4K, se je že dalj časa soočala s finančnimi težavami. Te so se po prevzemu še poglobile, čeprav so novi lastniki napovedovali rast, več dokapitalizacij in novega strateškega partnerja.

Vlada je po Adrijinem stečaju kot eno od možnosti za zagotavljanje povezljivosti Slovenije s svetom omenjala ustanovitev novega letalskega podjetja, v katerem bi bila država bodisi edini lastnik bodisi eden izmed tako zasebnih kot javnih družbenikov, a se ta možnost ni izkazala za ekonomsko smiselno.

Kupec dovoljenj bo najprej moral odpraviti neskladja, ki so nastala po preklicu operativne licence in začetku stečajnega postopka, sicer premoženja ne bo mogel uporabiti.