Zaradi posledic epidemije in pomanjkanja naročil so v zadnjem obdobju v hoški Magni uvajali nekatere prilagoditve danim zdravstvenim in tržnim razmeram, kot je denimo skrajšan delovni čas, vendar programa odpuščanja delavcev niso uvajali. V hoški tovarni trenutno dela blizu 40 zaposlenih, ostali zaposleni se še vedno vozijo na delo v graško tovarno. Za svoje delavce sicer na lokaciji v Gradcu organizirajo tudi testiranje na koronavirus, ki ga na stroške podjetja izvaja za to usposobljeni zunanji izvajalec.
Medtem ko obrati v Gradcu in tudi drugod po Avstriji redno objavljajo razpise za prosta delovna mesta, temu v Hočah ni tako. Še več, zastavlja se celo vprašanje, kaj bo v prihodnje in ali je morda druga faza lakirnice kakorkoli ogrožena in kakšni so obeti za to leto?
V hoški tovarni trenutno dela blizu 40 zaposlenih, ostali zaposleni se še vedno vozijo na delo v graško tovarno. Za svoje delavce sicer na lokaciji v Gradcu organizirajo tudi testiranje na koronavirus.
Magna mora sicer po pogodbi z državo za prvo fazo naložbe v hoško lakirnico, ki je stala 150 milijonov evrov, do novembra 2022 zaposliti okoli 400 ljudi, za upravičenost do nekaj več kot 18 milijonov evrov državne spodbude pa bi morala v desetih letih, torej do leta 2027, zaposliti tisoč ljudi.
Ohranitev novih delovnih mest za najmanj pet let
“Po obstoječi pogodbi o dodelitvi finančne spodbude za investicijski projekt izgradnje novega objekta za lakirnico avtomobilskih karoserij se je podjetje s pogodbo zavezalo, da bo v okviru investicijskega projekta ustvarilo 404 nova neto delovna mesta najpozneje v treh letih po zaključku investicijskega projekta, to je do 30. oktobra 2022 in bo najkasneje do tega datuma imelo najmanj 404 zaposlenih. Nova delovna mesta morajo biti v problemskem območju Maribora s širšo okolico ohranjena najmanj pet let od dneva, ko je bilo delovno mesto prvič zasedeno,” so za naš medij pojasnili na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, kjer si želijo, da se ta faza realiza v čimkrajšem možnem času, in da se z drugo fazo gradnje prične čimprej.
Kdaj bo potrebno vračati denar oziroma kaj se bo zgodilo v primeru, da Magna svojih obveznosti ne bi izpolnila? “V primeru, da Magna teh zavez ne bo izpolnila, sledijo ukrepi, ki so omenjeni v pogodbi, a o takih scenarijih je zaenkrat še preuranjeno govoriti. Zaupamo, da bo tako veliko podjetje, ki uživa svetovni renome, poskrbelo za svoje pogodbene obveznosti,” še dodajajo na ministrstvu.
Širitev tovarne bo temeljila na povpraševanju in pogodbah
Trenutno na lokaciji, kjer naj bi stala druga faza, potekajo arheološka izkopavanja, ki bodo trajala predvidima do poletja. Kot so pojasnili v Magni, so naslednji koraki glede druge faze odvisni od postopkov pridobivanja okoljevarstvenega soglasja. Hoška občina je sicer z državnim denarjem od nekaj več kot sto lastnikov odkupila zemljišča, pri čemer so dva morali tudi razlastiti.
“Druga faza obsega celovito proizvodnjo avtomobilov. K obstoječim kapacitetam bomo dodali karosernico ter sestavljalnico avtomobilov, v kateri bo zaključena izdelava avtomobila. Smo v zaključni fazi pridobivanja mnenj za okoljevarstveno soglasje,” so še pojasnili v tovarni.
Druga faza obsega celovito proizvodnjo avtomobilov. K obstoječim kapacitetam bomo dodali karosernico ter sestavljalnico avtomobilov, v kateri bo zaključena izdelava avtomobila. Smo v zaključni fazi pridobivanja mnenj za okoljevarstveno soglasje.
Bodo torej zaveze glede števila delovnih mest za drugo fazo izpolnjene in kdaj se obetajo nove zaposlitve? “Tovarno v Hočah bomo razvijali skladno z našo poslovno strategijo, prav tako bomo izpolnili svoje zaveze iz sklenjenih pogodb. Širitev tovarne bo temeljila na ustreznem tržnem povpraševanju in pogodbah s potencialnimi partnerji,” so ob tem pojasnili v Magni.
Odločitev glede Fiskerja znana do konca leta
Magna si za prihodnost obeta precej tudi od dogovora s hitro rastočim ameriškim proizvajalcem električnih avtomobilov Fisker za proizvodnjo njihovega cestnega terenca Ocean. Kot so še za naš medij pojasnili v Magni, bo ta odločitev znana do konca leta. To bi bila sicer skupaj z nadaljnjim okrevanjem avtomobilskega trga tudi pomembna novica za Magnine načrte, da na lokaciji v Hočah oblikuje celovit kompleks za proizvodnjo vozil.
Tudi prvi mož graške Magne Steyr Frank Klein je oktobra lani napovedal, da bo to znano do konca prejšnjega leta, a so pozneje končno odločitev preložili.
Fisker, največji konkurent Tesli, je naznanil, da bo sodelovanje razširil z Magno v Gradcu in Hočah. To je velika priložnost 🇸🇮 #ZArazvoj zelenih trajnostnih tehnologij, ki bodo vplivale na svetovna tržišča, kamor bodo lažje prodirala kreativna, zelena in pametna 🇸🇮 podjetja.💪
— Zdravko Počivalšek (@PocivalsekZ) October 16, 2020
.