Skupno 190 ljudi je bilo evakuiranih iz letala, potem ko se je boeing 737-800, ki pripada turški družbi Corendon Airlines, ustavil na vzletni stezi po pristanku na letališču Gazipasa v bližini sredozemskega obalnega mesta Alanya. Slike s prizorišča so pokazale mirujoče letalo na pisti, ob katerem so bila reševalna vozila – njegova sprednja kolesa in podvozje so se zmečkala pod njim. Corendon Airlines zanika turška ugibanja, da je letalo pristalo na nosu, poroča DailyMail.
Tri nesreče v dveh dneh
V sredo je tovorno letalo Boeing 767, ki ga upravlja FedEx, zasilno pristalo na istanbulskem letališču, potem ko mu je odpovedalo sprednje podvozje. Dramatičen videoposnetek je pokazal drsenje nosu letala po stezi, ko se je ustavljalo. Danes zjutraj pa so se pojavili šokantni posnetki, ki prikazujejo trenutek, ko so prestrašeni potniki bežali iz gorečega letala boeing 737-300, ki je med vzletom v Senegalu zdrsnilo s steze in zagorelo. Vsi ti incidenti bodo samo povečali težave za podjetje, ki se že tako sooča z intenzivnim nadzorom sredi niza nesreč in polemik glede varnostnih vprašanj.
[[image_1_article_66009]]
V primeru ponesrečenega pristanka v Senegalu je letalo utrpelo resno škodo, ko je zaradi neuspelega poskusa vzleta zletelo s piste in padlo v grmovje na letališču Blaise Diagne blizu glavnega mesta Dakar. Posnetek, ki ga je posnel zgroženi popotnik, prikazuje stranko, ki beži s prizorišča razbitin, medtem ko iz levega motorja 737 bruhajo plameni, ki razsvetljujejo nočno nebo. Reševalci so pohiteli z evakuacijo potnikov, od katerih jih je bilo enajst poškodovanih, štirje resno – zaenkrat ne poročajo o nobeni smrtni žrtvi.
Poškodba mehanizma, nedelujoče podvozje in še kaj
Medtem pa so se seveda pojavila tudi vprašanja o incidentu v Turčiji. Ministrstvo za promet in infrastrukturo v Ankari je poročalo o poškodbi prednjega mehanizma letala, vendar ni navedlo dodatnih podrobnosti. "Med potniki ni bilo poročil o poškodbah, prve ocene pa kažejo, da na vzletno-pristajalni stezi ni škode," so zapisali.
V primeru FedExovega letala je le-to vzletelo s pariškega letališča Charles de Gaulle in je bilo namenjeno v Istanbul, ko je pilot ugotovil, da podvozje ne deluje pravilno. Vznemirljivi posnetki so pokazali trenutek, ko je letalo poskušalo zasilno pristati, ko se je dotaknilo vzletno-pristajalne steze in z nosom strgalo po betonu. Iskre so letele iz raztrganega trupa letala, zadaj pa se je valil dim. Na srečo so gasilci in reševalne ekipe že čakale na prizorišču, turško ministrstvo za promet pa je poslalo ekipe za nujne primere takoj, ko je izvedelo, da pilotovo podvozje ne deluje. V incidentu ni bil nihče poškodovan, posadka pa je varno evakuirala letalo, je povedal Abdulkadir Uraloglu, turški minister za promet in infrastrukturo.
Zaposleni ne izvajajo zahtevanih testov
V elektronskem sporočilu Boeingovim zaposlenim v Južni Karolini je Scott Stocker, ki vodi program 787, dejal, da je delavec opazil 'nepravilnost' pri zahtevanem preizkusu spoja krila in telesa in o tem poročal vodji. "Po prejemu poročila smo hitro pregledali zadevo in izvedeli, da je več ljudi kršilo pravilnike podjetja, ker niso izvedli zahtevanega testa, ampak so delo zabeležili kot opravljeno," je zapisal Stocker. Nobeno letalo ni bilo umaknjeno iz uporabe. "FAA preiskuje, ali je Boeing opravil inšpekcijske preglede in ali so zaposleni v podjetju morda ponaredili evidenco letal," je zapisano v izjavi.
Aprila je Boeingov žvižgač, Sam Salehpour, prav tako pričal o tem, da je podjetje ubralo proizvodne bližnjice, da bi čim hitreje izdelalo letala 787. Podjetje je namreč bilo pod hudim pritiskom, odkar je januarja med letom družbe Alaska Airlines iz Boeinga 737 Max izstrelil čep na vratih, kar je v letalu pustilo ogromno luknjo.
[[image_2_article_66009]]
Nesreče se od leta 2018 vrstijo kot po tekočem traku
Nato se je marca zgodila vrsta resnih nesreč. Letalo Boeing 787-9 Dreamliner je strmoglavilo nad Novo Zelandijo, poškodovanih je bilo več kot 50 ljudi, nekaj dni preden je letalo Boeing 737 MAX-8 družbe United Airlines 8. marca po pristanku v Houstonu v Teksasu zapeljalo s steze.
V začetku tega tedna sta se zgodila še dva incidenta, eden je vključeval motor 737, ki je zagorel po vzletu z letališča George Bush proti Fort Myersu. Pri drugem je kmalu po vzletu v San Franciscu z letala United Airlines, Boeinga 777-200, padlo kolo, ki je zmečkalo spodaj parkirane avtomobile, ko je strmoglavilo na tla. Na seznamu je tudi Boeing 777 United Airlines na poti na Japonsko iz San Francisca, ki je moral zasilno pristati v LAX-u, ko je 11. marca izgubil pnevmatiko. Drugo Boeingovo letalo je moralo zasilno pristati v LAX-u po vzletu iz San Francisca zaradi težav s hidravliko.Istega dne so bili potniki na krovu letala Latam Airlines iz Sydneyja v Auckland travmatizirani, potem ko je bilo 50 poškodovanih, ko je njihov boeing 787-9 strmoglavil, pri čemer je potnike vrglo ob strop, preden so varno pristali. Boeing 777 družbe American Airlines, na katerem je bilo 249 ljudi, je moral zasilno pristati v LAX-u zaradi "mehanske težave" 13. marca. 29. marca je bilo letalo Alaska Airlines, ki je letelo s Havajev na Aljasko, prisiljeno obrniti, potem ko je kopalnico zalila voda, tako da je prehode letala Boeing 737 MAX-9 poplavila.
Toda katastrofalni upad firme se je začel že leta 2018, ko je 346 ljudi umrlo v nesreči Boeingovega paradnega letala 737 MAX, na letu Lion Air v Indoneziji.