V Nemčiji 100 kilometrov dolga kolesarska avtocesta

Uredništvo , 19.03.20 ob 05:00

Kar 10 nemških mest ter štiri univerze povezuje povsem kolesarjem namenjena avtocesta, celoten projekt pa je le eden od številnih ukrepov za ublažitev onesnaževanja.

Nemška kolesarska avtocesta povezuje 10 nemških mest, med njimi Duisburg, Bochum in Hamm, mogoče pa je potovati tudi med štirimi pomembnimi nemškimi univerzami. Projekt izgradnje take avtoceste bo s cest spravil kar 50 000 avtomobilov in učinkovito prispeval k zmanjšanju onesnaževanja.

Kolesarska avtocesta je pravzaprav klasična cesta s prehodi, nadvozi, podvozi, križišči in uličnimi svetilkami, prednost pa je predvsem to, da se kolesarjem ne bo potrebno umikati pred avtobusi, avtomobili ali tovornjaki.

Ideje o kolesarskih avtocestah že vrsto let

Prvi del kolesarske avtoceste je bil sicer odprt že v letu 2015, povezoval pa je mesti Müllheim an der Ruhr in Essen, sama ideja pa sega v leto 2010, ko je bil zaradi kulturnega projekta zaprt del ceste, ki so ga z veseljem uporabili pešci in kolesarji. Primer dobre prakse se je tako izkristaliziral v ideji prave kolesarske avtoceste.

Kolesarska cesta RS1 v svojih 100-kilometrih prispeva k zmanjšanju obremenitve avtocest za 50 000 voženj, posledično pa zmanjšanja emisij CO2 za količino, enako letnim emisijam 900 gospodinjstev.

Sledi še več avtocest, pridružujejo se tudi druge države

Kmalu v Nemčiji sledi še en projekt veliko daljše, kar 270-kilometrske kolesarske avtoceste, potrebno pa je poudariti tudi, da so kolesarske avtoceste zakonsko izenačene z regionalnimi cestami in so deležne vsega potrebnega vzdrževanja.

Nemški projekti pa niso edini te vrste. Nekaj podobnega že deset let nastaja na Nizozemskem, kjer so zgradili že 20 odsekov kolesarskih avtocest, načrtujejo pa še dodatne, na Danskem, kjer so se posvetili predvsem kolesarskemu prometu v Kopenhagnu in okolici, na Norveškem pa gradijo kolesarsko avtocesto, ki bo, ko bo končana, povezala devet večjih mest.