Na Dravskem polju so se občine Kidričevo, Starše in Miklavž povezale v destinacijo Visit Ravno polje, ki velja za najmlajšo tovrstno turistično destinacijo v Sloveniji, nastala pa je pod okriljem znane ljudske pesmi: »Tam dol na Ravnem polju …«

Omenjena destinacija združuje lokalne ponudnike v vseh treh občinah. Vodja destinacije Sonja Breznik je pojasnila:  »Letos Slovenci še posebej radi raziskujemo in spoznavamo našo prelepo deželo. Navdušena sem nad tem, da vedno več ljudi obišče in spoznava tudi manj znane turistične destinacije, ki ponujajo butični turizem in številne priložnosti za nova doživetja in dogodivščine. Naša destinacija lahko ponudi marsikaj, a nas še marsikdo ne pozna. Turisti, ki nas obiščejo, pa so navdušeni in pozitivno presenečeni nad našimi ravnicami, ki skrivajo številna doživetja. Želimo si, da nas čim več ljudi spozna in pride k nam doživeti nekaj novega, drugačnega.”

 

Novodobni turist se vrača nazaj k naravi

Breznikova dodaja, da je bil motiv za oblikovanje omenjene turistične destinacije in povezovanje turističnih ponudnikov z naslova spreminjanja značilnosti novodobnega turista in reorganiziranje slovenskega turizma na osnovi Slovenske turistične organizacije, ki je celotno državo razdelila na 4 makro turistične regije ter izpostavila 37 vodilnih destinacij. »Novodobni turist potuje z drugačnimi motivi, raziskuje neodkrite kotičke, se vrača nazaj k naravi, išče avtentično ponudbo, uživa v lokalni hrani in se izogiba masovnim destinacijam.«

Našteti razlogi so zadoščali, tako Sonja Breznik, da se je oblikovala turistična destinacija, ki je zemljepisno leži ob dveh vodilnih, na eni strani Maribor in na drugi strani Ptuj, vmes pa so dodali nekaj dodatnih in novih turističnih biserov, ki jih turisti lahko doživijo.

Novodobni turist potuje z drugačnimi motivi, raziskuje neodkrite kotičke, se vrača nazaj k naravi, išče avtentično ponudbo, uživa v lokalni hrani in se izogiba masovnim destinacijam.

Ker pa turist ne pozna meja in ker majhne občine nimajo veliko raznolike ponudbe, ki bi jo lahko ponudili turisti, je bila idejna zasnova prav iz tega naslova, da se majhne občine med sabo povežejo, odprejo svoje meje in združijo moči za pestro in zanimivo oblikovano destinacija.

Od kod pa ime Ravno polje?

«Veliko kulturne dediščine smo prepustili zobu časa in propadu, v svoji zgodovini pa so predstavljali velik mejnik in svojo razsežnost. Takšna kulturna dediščina  je pri nas bil grad Ravno polje, ki je v 17. stoletju veljal za enega najbolj impozantnih renesančnih objektov. Zapustil nam je lepo bogato napisano zgodovino, čas ga je ohromel, turizem pa velikokrat te zgodbe oživi. Pohvalimo se lahko, da je tod mimo jahal Napoleon s svojo vojsko, da je na gradu prespala tudi Marija Terezija, … Grad nam je zapustil tudi ljudsko pesem: Tam dol na ravnem polju, stoji en beli grad… Vse tri občine pa združujejo tudi naše prostrane ravnice, ki nam odpirajo čudovite poglede na polja in okoliško hribovje,« pojasnjuje Breznikova.

Katere so turistično zanimive destinacije v občinah, koliko ponudnikov sodeluje ?

Vodja destinacije pojasnjuje, da so s povezovanjem in oblikovanjem pridobili najbolj pomemben turistični produkt – nastanitve, ki jih posamezna občina ne more ponuditi v takšnem številu in ne raznolikosti. »Skupaj ponujamo preko 100 ležišč, turisti pa lahko izbirajo od apartmajev, glamping nastanitve, domača prijetna soba v gostišču ali pa prestižna poslovna nastanitev.«

Danes je v celotni destinaciji preko 40 ponudnikov: kulinarika, šport, kulturna in naravna dediščina, tradicionalne prireditve, postajališča za avtodome, kolesarske poti, …

Skupaj ponujamo preko 100 ležišč, turisti pa lahko izbirajo od apartmajev, glamping nastanitve, domača prijetna soba v gostišču ali pa prestižna poslovna nastanitev.

Pohvalijo se lahko tudi z edinstveno in posebno ponudbo:

–  Vinsko doživetje v letalu DC9

–  Športno rekreacijski center Green Lake – wake park, vodni in obvodni športi, PZAji, amfiteater za razne prireditve

–  Muzej mineralov in fosilov Pangea – največji tovrstni muzej v Sloveniji in 3. V Evropi – preko 7000 eksponatov in vsak ima svojo zgodbo

–  Potepanje po destinaciji z novodobno kočijo 21. stoletja

–  Ogled rimskih gomil

–  Ogled gobarskega parka in pogostitev z gobovo juho z najmanj 20 vrstami gob

–  Muzej starodobnikov

–  Zorilnica sirov v preko 200 let stari kleti

–  Raznolika lokalna kulinarika na kmetijah

 Kako ste zadovoljni  z letošnjimi dogodki?

»Letošnje leto smo začeli z nekaj skupinami, ki smo jih do 7. marca imeli, potem, pa so sledile odpovedi,« pravi Breznikova in dodaja, da so koronski čas izkoristili za oblikovanje turistične brošure, ki bo v začetku prihodnjega leta dana v ponatis. Spletno stran so opremili v štiri jezike, predstavili so nekaj video potovanj po destinaciji na socialnih omrežjih. Z odprtjem nočitvenih kapacitet so izvedli kampanjo za koriščenje turističnih bonov. Poletni meseci so bili obiskani s strani turistov z boni, avtodomarjev in enodnevnih kopalcev v Green Lake. Povsod je bil obisk več kot zadovoljiv. 27. septembra –  ob svetovnem dnevu turizma  pa so drugič odprli vrata na turistična dvorišča, takrat jih je obiskalo preko 600 ljudi.

Kaj še pripravljate do konca leta?

V destinaciji so želeli promovirati turistične bone v jesenskem času, zlasti v času krompirjevih počitnic, vendar so se zdaj te zadeve zaradi vnovične razglasitve epidemije koronavirusa ustavile. »Največ poudarka dajemo trenutno promociji kmetij z dopolnilno dejavnostjo na območju vseh treh občin. Te kmetije, promoviramo jih na facebooku,  našim občanom ponujajo številne domače produkte, kar je v teh časih še kako dobrodošlo,« pravi Breznikva in dodaja: »V letošnjem letu si želimo še dokončati načrt za skupno signalizacijo vseh ponudnikov. Turisti nas bodo še lažje odkrili.”

Največ poudarka dajemo trenutno promociji kmetij z dopolnilno dejavnostjo na območju vseh treh občin. Te kmetije, promoviramo jih na facebooku,  našim občanom ponujajo številne domače produkte, kar je v teh časih še kako dobrodošlo.

“Drugače pa bomo intenzivno delali na marketinških aktivnosti, da nas bo opazilo čim več potencialnih turistov, ki se bodo v prihodnjih letih ustavljali in nas želeli obiskati.«


Se morda obeta širitev turistične destinacije s še kakšno lokalno skupnostjo?

Glede tega Sonja Breznik pravi, da so možnosti vedno odprte, pri tem pa želijo le, da se tako oblikovana destinacija ne oddalji od svoje prepoznavnosti – ravno polje – grad Ravno polje. »Odločitev pa prepuščamo vsakemu posamezniku, da sam začuti in se odloči, ali bo svoje turistične produkte promoviral pod tem naslovom.”