Premogovnik Velenje je že sprožil postopke za prestavitev razkladalne postaje za uvoženi premog z zdajšnje lokacije v Pesju na industrijsko območje premogovnika, so danes sporočili iz družbe. Tako odgovarjajo na zahteve lokalnega prebivalstva, ki se zaradi razkladanja premoga sooča s hrupom, tresenjem tal in prahom.
Kot so v sporočilu za javnost spomnili v Premogovniku Velenje, so skupaj s Holdingom Slovenske elektrarne in Termoelektrarno Šoštanj (Teš) v zvezi z uvozom dodatnega premoga, s katerim bi skupaj z velenjskim lignitom zagotavljali še večjo obratovalno zanesljivost in stabilnost proizvodnje v Tešu, že opravili kar nekaj sestankov tako z lokalno skupnostjo in odborom za civilni nadzor sosežiga tujih premogov v Tešu kot tudi s predstavniki Krajevne skupnosti Pesje, na katere tudi najbolj vpliva trenutna razkladalna postaja za pretovarjanje premoga.
Nova lokacija je predvidena na industrijskem območju Premogovnika Velenje
Zdaj usklajujejo možnost prestavitve celotne razkladalne postaje z zdajšnje lokacije v Pesju na industrijsko območje Premogovnika Velenje. “Naša prioriteta je čimprejšnja prestavitev razkladalne postaje,” je zagotovil generalni direktor Premogovnika Velenje Marko Mavec.
Direktor družbe Janez Rošer je ob tem pojasnil, da je bila prvotna lokacija na območju Pesja izbrana samo zato, ker je bila v danem trenutku in v zelo kratkem času edina, ki je omogočala tovrstne aktivnosti. Postopki za prestavitev so že stekli. “V prejšnjem tednu smo na sestanku s Slovenskimi železnicami dogovorili glede aktivnosti in se medsebojno zavezali, da bomo to problematiko reševali prioritetno. Nova lokacija je predvidena na industrijskem območju Premogovnika Velenje, na območju med deponijo premoga in njegovo hčerinsko družbo PLP,” je dejal Rošer.
Količina izkopanega premoga je bila premajhna
Po Mavčevih pojasnilih je sicer Premogovnik Velenje lani zaradi težav pri odkopu premoga in pomanjkanja podzemnih prostorov odkopal 2,36 milijona ton premoga, kar je bilo premalo za potrebe Teša. Zato morajo premog uvažati; do zdaj sta bili podpisani dve pogodbi za uvoz indonezijskega premoga. “Do danes je bilo pripeljano približno 58.000 ton premoga, z današnjim vlakom skupaj 60.000 ton premoga,” je dejal Rošer.
Uvoženi premog po navedbah Premogovnika Velenje zahteva veliko usklajevanj tudi na področju logistike. Indonezijskega dobavitelj ga dobavi z ladjami v Luko Koper, od koder ga preko Slovenskih železnic dostavijo na lokacijo v Pesju.
Letos in prihodnje letos sicer v Premogovniku Velenje ciljajo na dvig proizvodnje. Kot so ob tem še poudarili, je Teš prilagojen kurjenju velenjskega lignita, zato je z uvozom nemogoče v celoti nadomestiti premog iz Premogovnika Velenje. Uvoženi premog se lahko v določnem razmerju zgolj dodaja velenjskemu lignitu.
STA