Bodite pozorni na prevarante, ki te dni na različnih kanalih skušajo priti do vaših osebnih podatkov oz. varnostnih elementov. Članice Združenja bank Slovenije, banke in hranilnice, namreč v zadnjih dneh beležijo povečano število lažnih sporočil prek elektronske pošte, ki jih prejemajo stranke.
V sporočilih se pošiljatelj izdaja kot pošiljatelj banke ali druge zunanje institucije in prejemnike sporočil vodi na lažno spletno stran (npr. skrivajo se za pretvezo, da je kreditna kartica blokirana ali gre za izboljšanje varnostnih ukrepov) ter od prejemnikov zahteva obvezno potrditev ali aktivacijo z vnosom osebnih in kartičnih podatkov.
Tako pridobljene podatke nato zlorabijo za izvajanje nepooblaščenih plačil predvsem na tujih spletnih straneh, in sicer v breme vašega bančnega računa ali plačilne kartice.
Zahtevani podatki so lahko prvi znak, da gre za prevaro
Prejemniki morebitnih tovrstnih sporočil ne klikajte na povezavo v sporočilu, ki jo prejmete na elektronsko pošto ali na mobilni telefon. Tako sporočilo, ki je uvod v prevaro, je treba takoj zbrisati. Če dvomite v prejeto pošto, ali ste v lažno spletno banko morebiti že vnesli svoje identifikacijske podatke, nemudoma kontaktirajte kontaktni center banke ali svojega osebnega bančnika ter kartico blokirajte.
Vse take in podobne poskuse takoj blokirajte in izbrišite, ne klikajte na povezave in ne posredujte svojih osebnih podatkov. Banke ali hranilnice od vas nikoli ne bodo zahtevale, da vnašate svoje osebne podatke ali podatke o karticah v spletne povezave, poslane prek elektronskih ali SMS sporočil. To je lahko prvi znak, da gre za prevaro.
Vsem strankam oziroma prejemnikom tovrstnih e-sporočil svetujejo, da povezave, pripete v e-sporočilu, ne odpirajo oz. e-sporočilo enostavno pobrišejo.
V primeru, da ste svoje podatke že posredovali, svetujejo, da s pomočjo bančnih strokovnjakov NLB Kontaktnega centra s pomočjo video klica, spletnega klepeta ali telefonskega klica na številko (01) 477 20 00 blokirate uporabo elektronskega bančništva.