Minuli teden je z reorganizacijo Vlade Republike Slovenije področje športa prešlo pod Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, s čimer je nastala podlaga za iskanje večjih sinergij med temi tremi področji. Novoimenovani minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han je tako s partnerji – direktorico Slovenske turistične organizacije (STO) mag. Majo Pak, vršilko dolžnosti direktorice Urada Vlade RS za komuniciranje Petre Bezjak Cirman ter vršilca dolžnosti direktorja Javne agencije SPIRIT Slovenija – predstavil načrte na področju turizma in športa v tekočem letu, kjer je izpostavil pomen sistematičnega pristopa k načrtovanju in financiranju velikih mednarodnih športnih tekmovanj za državo.
Kakovostna ponudba športa in produktov predstavljajo velik motiv za prihod turistov
»Odločitev, da šport prvič v zgodovini naše države povežemo z gospodarstvom in turizmom, je prelomna – razumem jo kot izziv, obenem pa kot odlično priložnost za nadaljnji razvoj in utrditev Slovenije med najuspešnejše države,« je uvodoma dejal minister Matjaž Han. Kakovostna ponudba športa in s športom povezanih produktov po ministrovih besedah predstavlja velik motiv za prihod turistov.
Vladna reorganizacija ministrstev bo prinesla veliko dobrega gospodarstvu, turizmu in športu, ki so odslej prvič pod isto streho, je prepričan Matjaž Han. »Športu želimo vrniti, kar nam daje že vrsto let,« je izpostavil na novinarski konferenci in napovedal, da bodo skozi panogo krepili promocijo države.
Direktorica STO mag. Pak je dodala, da so velik potencial športnega turizma na STO prepoznali že pred leti in zagnali vrsto promocijskih aktivnosti: »Danes uspešno sodelujemo s športnimi ambasadorji in drugimi športniki, izpostavljamo turizem in znamko I feel Slovenia na najodmevnejših športnih prireditvah ter s promocijo aktivnih počitnic navdušujemo ljubitelje športa ter aktivnega načina življenja ter jih vabimo v Slovenijo.«
Slovenski turizem okreval bolj kot Evropa in svet
Rezultati slovenskega turizma so se v lanskem letu sicer že skoraj čisto približali do sedaj rekordnemu predkovidnem letu 2019, kjer minister posebej izpostavlja dejstvo, da »smo okrevali tudi glede prihoda tujih gostov, in sicer celo bolj kot Evropa in svet, a v tem pogledu še nismo na predkovidni ravni.« Slovenija je vse bolj cenjena kot zanimiva turistična destinacija, priporočajo jo svetovno znani turistični vodniki in to je odlična odskočna deska za uresničitev Strategije slovenskega turizma 2022–2028.
S tem se je strinjala tudi direktorica Slovenske turistične organizacije (STO), mag. Maja Pak: »Slovenski turizem je v letu 2022 po številu prihodov in prenočitev turistov ter obsegu prilivov iz naslova izvoza potovanj uspešno okreval na raven izpred pandemije. Kljub temu, da izzivov v turizmu ne manjka, so pozitivna tudi pričakovanja za leto 2023, saj računamo na nadaljnjo zmerno rast turističnega prometa.«
»Zato je čas, da športu vrnemo, kar Sloveniji šport že ves čas daje«
Minister Han se je poklonil dosežkom vseh slovenskih športnikov in dejal, da se z njimi močno poistovetijo tudi vsi državljani in jim predstavljajo vsakodnevno motivacijo: »Zato je čas, da športu vrnemo, kar Sloveniji šport že ves čas daje.«
Da bo to mogoče, je minister navedel štiri ključne korake, in sicer zagotovitev sistemskih vlaganj v športno infrastrukturo in površine za šport v naravi, sistematično načrtovanje in sofinanciranje organizacije velikih mednarodnih športnih prireditev, razvoj novih vrhunskih športnikov in njihovih trenerjev ter spodbujanje sodelovanja športa, gospodarstva in turizma za multipliciranje učinkov. Kot primer slednjega je navedel Svetovno prvenstvo v nordijskem smučanju v Planici 2023. »Preko medijev bo dogodek spremljalo več kot 450.000.000 posameznikov iz 90-ih držav po svetu. Takšnih priložnosti za promocijo države in našega gospodarstva enostavno ne bomo več izpustili,« je bil jasen minister.