Nov minister za izobraževanje Dario Felda je na današnji predstavitvi pred odborom za izobraževanje napovedal spremembe. Po njegovem mnenju so ocene v osnovnih šolah problematične, otroci pa se morajo preveč stvari učiti na pamet. “Namreč, oceno 5 dobi nekdo, ki je zelo nadarjen, ampak oceno 5 dobi tudi nekdo, ki je lahko povprečen. Vidimo, da tega dvojega ne znamo ločevati,” je razložil in napovedal spremembe. “Verjamemo, da ne moremo tega naenkrat obrniti in reči, da bomo naslednje leto šli z vsemi ocenami dol. Je pa vsaj to, da poslušamo signale,” je ob tem opomnil, poroča žurnal24.
Namesto nadarjenih najdejo pridne učence
Felda meni, da se nadarjeni učenci porazgubijo v šolskem sistemu, namesto nadarjenih pa najdejo pridne. “To je tiste, ki so se nekaj naučili, niso pa znali naprej razvijati tega, kar so spoznali,” je razložil in dodal, da potem nadarjeni učenci nimajo možnosti razvoja svojega potenciala. Obljubil je, da bodo poskušali na tem področju nekaj narediti.
Ministrstvo za izobraževanje se bo kmalu razdelilo na dva resorja. Zdajšnji minister Igor Papič bo vodil ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije. Odbor DZ za izobraževanje, znanost, šport in mladino je predstavitev kandidata za ministra za vzgojo in izobraževanje Darja Felde danes ocenil kot ustrezno. Felda je v svoji karieri deloval kot profesor in vodil matematična tekmovanja za srednješolce.
Felda je že napovedal, da se bo v šolskem letu 2024/25 nacionalno preverjanje znanja (NPZ) delno upoštevalo tudi pri vpisu otrok v nadaljnje izobraževanje.
Prenova učnih načrtov, ker se učenci preveč učijo na pamet?
Novi minister meni, da moral biti pouk različnih predmetov posebej na razredni stopnji, bolj povezan, saj se učenci preveč učijo na pamet, sploh pri posameznih predmetih. “Učitelj razrednega pouka, ki uči vse predmete, se pogosto preveč oklepa le predmeta, ki je na urniku. To ni v redu, pouk bi moral biti bolj povezan, integriran ter iti v smer učenja strategij za reševanje problemov,” je spregovoril. Kot meni, bo morala v to smer tudi prenova učnih načrtov.
Hkrati bi rad v okviru razširjenega programa poskrbel za to, da bi otroci “delali tisto, kar jih veseli, in dobili kompetence, ki jih v okviru rednega, obveznega programa ne dobijo“. Tak razširjen program naj bi izvajali znotraj neobveznih izbirnih predmetov, podaljšanega bivanja in drugih dejavnosti.