Javna agencija za civilno letalstvo Republike Slovenije je 21. junija letos zaradi neizpolnjevanja pogojev veljavne zakonodaje Letalskemu centru Maribor prepovedala izvajanje protitočne zaščite z letalom, poroča STA. Letalo Cessna TU206B, s katerim letalski center izvaja to dejavnost, namreč po njenih ocenah nima ustrezne odobrene opreme za izvajanje zaščite.

Danes so iz agencije sporočili, da so v sredo odobrili vlogo za odobritev izjeme v skladu z evropsko uredbo za tako imenovana dela v zraku, ki državam omogoča, da v primeru nujnih nepredvidenih okoliščin odobrijo izjeme od izpolnjevanja zahtev osnovne uredbe in zahtev delegiranih in izvedbenih aktov fizičnim in pravnim osebam.

Da se je rešitev glede letalske obrambe pred točo na območju severovzhodne Slovenije vendarle našla, je včeraj v okviru vladnega obiska Podravja povedal že minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Jože Podgoršek. Res pa podrobnosti rešitve včeraj ni pojasnil.

Piloti so pripravljeni že dva meseca

Predsednik Letalskega centra Maribor Filip Tobias je na današnji tiskovni konferenci v Skokah pojasnil, da je njihovo letalo za izvajanje obrambe proti toči povsem ustrezno in da je prišlo do zapleta le v zvezi z njegovo dokumentacijo: “To nikoli ni bila težava, zdaj pa je postala. Namesto da bi dobili rok, da zadevo razrešimo, so nam odvzeli licenco. Dejansko se je kasneje izkazalo, da možnost vseeno obstaja in zdaj čudežno to licenco imamo.”

V mariborskem letalskem centru torej zdaj lahko začnejo izvajati dejavnost, s katero pokrivajo okoli 70 občin. “Letalo je pripravljeno, piloti so pripravljeni že dva meseca, čakamo samo še uraden dopis ministrstva,” je povedal Tobias.

Določene listine manjkajo

Vodja dejavnosti obrambe proti toči pri Letalskem centru Maribor Darko Kralj je pojasnil, da imajo urejeno vso potrebno dokumentacijo, a da manjkajo določene listine, po njegovih besedah ne po njihovi krivdi: “Potrudili se bomo in naredili vse, da dobimo pravi papir. A vsi vemo, da v letalstvu vse vzame veliko časa in terja določene stroške.”

V prejšnjih letih se je pogosto zapletalo z urejanjem pogodbe s kmetijskim ministrstvom. To prispeva tretjino stroškov storitve, ostalo primaknejo občine. Letos so to pogodbo dobili relativno zgodaj, zato jih je odločitev agencije za letalstvo še toliko bolj presenetila, poroča STA.

Toča se na obratovalni čas letališča ne ozira

Po besedah Filipa Tobiasa je dovoljenje za letenje do 30. septembra dovolj za izvedbo letošnje pogodbe v skupni vrednosti okoli 300.000 evrov. Vmes bodo skušali ugoditi zahtevam agencije. Tobias je dodal, da veliko težavo predstavlja tudi prekratek obratovalni čas Letališča Edvarda Rusjana Maribor, kjer letalo za protitočno zaščito vzleta in pristaja: “To je velik problem že zadnjih deset let.”

Ob tem je pozval državno družbo DRI, ki v zadnjih letih upravlja z mariborskim letališčem, da končno privoli v rešitev, ki je bila v veljavi pred letom 2012: “Obratovalni čas letališča je od 9. do 17. ure, toča pa zelo pogosto pride po 17. uri. Radi bi se dogovorili, da bi lahko izven obratovalnega časa sami prevzeli letališče, tako kot je bilo to urejeno prej.”