Ljubljana, 21. novembra – Premier Robert Golob je v odgovoru na poslansko vprašanje glede izbrisanih terminov zdravstvenih storitev pojasnil, da so takoj pristopili k reševanju napake in da je hitrost poprave napake ključna. Zatrdil je, da vse bolnike že poklicali in uvrstili nazaj na seznam. “Verjamem, da so celo bližje posegu, kot so bili prej,” je dodal.

Golob: Iz napake smo se nekaj naučili

Poslanca NSi Janeza Ciglerja Kralja je zanimalo, ali se odgovorni zavedajo, da odločajo o življenju in smrti nekaterih od teh ljudi, ki so jim izbrisali veljavne termine za zdravstvene storitve. Kot je dejal, na seji odbora za zdravstvo prejšnji teden niso izvedeli, kdo bo prevzel odgovornost za izbris, ampak zgolj to, da naj bi bil kriv sistem. Goloba je med drugim vprašal, kaj namerava storiti, da ljudem v tej negotovosti povrne zaupanje v zdravstveni sistem in v njegovo središče postavi bolnika, čakajočim pa povrne mesto v čakalni dobi.

Golob je med drugim odgovoril, da je v tem primeru šlo za večjo napako, da pa ni šlo za enega krivca, ampak za sistem zbiranja, kako ravnajo, ko nekdo iz kateregakoli razloga ne pride na naročen termin. Kot je zatrdil, so v tem času že poklicali vse bolnike in jih postavili nazaj na isto mesto v vrsto. Ob tem verjame, da bodo na vrsti celo prej, kot bi bili sicer, saj so se čakalne vrste skrajšale, “ker so bili izbrisani tudi tisti iz čakalnih vrst, ki so bili tam po nepotrebnem“.

Priznal je, da je šlo za napako. “Ampak iz nje smo se nekaj naučili in smo jo popravili in hitrost poprave napake je ključna,” je prepričan premier. Po njegovih navedbah se je izbrisalo 26.000 vnosov, med njimi torej vsaj 20.000 upravičeno, zaradi česar so “vsi na boljšem“.

Premier se je strinjal, da je organizacija enako pomembna kot denar za zdravstvo. Zato so se po njegovih besedah tudi lotili tega vprašanja in bodo predvidoma januarja ali februarja pripravili poseben zakon o informatizaciji zdravstva, da bodo imeli prave podatke za učinkovito organizacijo sistema.

V tem primeru napovedal ukrepanje

Na vprašanje Ciglerja Kralja, koga bodo obravnavali v zdravstvenem zavodu, če bosta na termin prišla dva hkrati, eden pa bo brez veljavne napotnice, je Golob odgovoril, da se po njegovih informacijah takšen hipotetičen primer še ni zgodil. Pojasnil je, da imajo vsi zdravstveni zavodi jasne usmeritve, da se tiste, ki so bili prikrajšani za svoj termin, obravnava prednostno. Po njegovih besedah se sicer na vladi ne morejo ukvarjati z organizacijo logistike obveščanja, lahko pa bdijo nad tem, da bolniki ne bi bili obravnavani neustrezno. V tem primeru bodo, kot je napovedal, ukrepali.

Na ministrstvu so z oktobrom znova vzpostavili med epidemijo covida-19 ustavljeno storitev brisanja terminov zdravstvenih storitev s čakalnih seznamov, ki se jih bolniki niso udeležili in se niso opravičili. Pri tem pa je bilo oškodovanih 5977 oseb, ki se zaradi prenaročanja ali trajne napotnice, na katere je vezanih več terminov, “pregleda v prihodnosti” tako še niso mogli udeležiti.

STA