T. i. marice sta policistom slovesno predala v. d. generalnega direktorja policije mag. Boštjan Lindav in ministrica za notranje zadeve mag. Tatjana Bobnar.

Mag. Lindav je poudaril, da obnova voznega parka ni enkraten dogodek, ampak ga je treba ves čas posodabljati: “Iztrošenost policijskega voznega parka je namreč težava, s katero se nenehno srečujemo. Za vsakim novim vozilom, ki ga kupimo, na zamenjavo čaka še vsaj nekaj starih, ki imajo več sto tisoč prevoženih kilometrov.” Zahvalil se je vsem strokovnim službam, tako znotraj policije kot tudi ministrstva, ki so vložile veliko truda v nabavo in iskanje specifičnih tehničnih rešitev, da bi vozila čim bolje prilagodili potrebam policijskega dela.

“Ta vozila ne bodo le zamenjala starih, temveč bodo v marsičem tudi olajšala in poenostavila policijsko delo. Oprema je namreč bistveno posodobljena. Pomembno je, da so predloge za inovacije podali policisti sami, ki so pri svojem delu na terenu opažali določene pomanjkljivosti oz. priložnosti za izboljšave. Njihove ideje smo upoštevali in našli praktične rešitve, da smo jih realizirali. Danes torej tukaj, za nami, gledamo vozila, ki so jih pomagali načrtovati tisti, ki jih bodo tudi uporabljal,” je dejal.

V zvezi s prizadevanji za posodobitev in pomladitev voznega parka je še omenil, da smo pred kratkim nabavili električna kolesa, ki jih doslej v policiji še nismo imeli; prvi odzivi tako notranje kot tudi zunanje javnosti so po njegovih besedah več kot odlični. V zadnji fazi priprave so trikolesni motorji, ki se jih že prav tako veselimo, poleg tega pričakujemo še prihod dodatnih 40 novih “maric”, ki pa ne bodo last policije, saj bodo nabavljene po sistemu “leasing”; predvidoma jih dobimo v začetku leta 2023.

Kot je v nagovoru policistom danes povedala ministrica za notranje zadeve mag. Tatjana Bobnar, je temeljna dolžnost policije zagotavljanje varnosti ljudi in premoženja, predvsem pa varovanje človekovih pravic ter krepitev pravne države in vladavine prava. “K temu je sedanje vodstvo ministrstva in policije zavezano od prvega dne! O tem, da krepimo človekove pravice in njihovo spoštovanje, priča naše delo, ki smo ga opravili v zadnjih šestih mesecih,” je poudarila in dodala: “Da lahko policisti učinkovito opravljajo svoje naloge, potrebujejo, prvič, ustrezno vrednotenje svojega dela, in drugič, ustrezno zaščitno opremo; sem sodijo seveda tudi ustrezna moderna vozila. Tako opremo kot vozni park moramo zato ves čas posodabljati.”

Vozila bodo razdeljena med splošne oz. območne policijske postaje

Nove “marice”, ki zamenjujejo deloma iztrošena starejša intervencijska vozila, so specialna kombinirana tovorna vozila znamke Citroen, tipa Jumper, z zelo zmogljivim motorjem 165 KM. Vozila, ki so modro-rumeno-bele barve, so v svoji osnovi namenjena območnim policijskim postajam (teh je v državi 75), predvsem za neposredno izvajanje osnovnih oblik policijskega dela, kot so patruljiranje, intervencija, poostren nadzor, blokada …

Prejele jih bodo vse policijske uprave, in sicer gre 5 vozil na PU Celje, 5 na PU Koper, 4 na PU Kranj, 10 na PU Ljubljana, 6 na PU Maribor, 3 na PU Murska Sobota, 3 na PU Nova Gorica in 4 na PU Novo mesto

Izboljšana funkcionalnost vozil, ki so tudi manj obremenjujoča za okolje

V skladu s pogodbo gre za nakup in dobavo okoljsko manj obremenjujočih vozil s pnevmatikami z boljšim izkoristkom goriva in boljšim oprijemom na mokri podlagi. Vozila Citroen Jumper FG 33 CLUB L2H1 BlueHDi 165 BM6 so predelana za policijsko uporabo: imajo policijske oznake, svetlobno in zvočno signalizacijo ter policijsko opremo.

Pri pripravi tehničnih specifikacij so bili upoštevani številni kriteriji in standardi (npr. okoljevarstveni standard Euro, zahteve iz Uredbe o zelenem javnem naročanju), predvideni stroški vzdrževanja, garancijski pogoji, možnost servisiranja idr., poseben poudarek je bil na zagotavljanju ustrezne varnosti uporabnikov vozil.

Ponudnik je bil izbran na javnem razpisu, cena posameznih vozil s predelavo in vključeno policijsko in ostalo opremo pa znaša 56.793,00 evra z ddv. Skupna vrednost nabave je tako 2.271.720 evrov z ddv.

Vozila in njihova oprema prilagojena potrebam policijskemu delu na terenu

Vozila prilagojena potrebam lokalnih policistov za delo na terenu. Imajo klimatsko napravo, za varnost voznika in sopotnika skrbijo sodobne varnostne blazine.

Vsa vozila so opremljena z navigacijskim sistemom, dodatnim ogrevalnim sistemom (predvsem zaradi prostora za pridržanje) in najnovejšo LED tehnologijo zunanjih intervencijskih luči, ki lahko služijo tudi kot reflektorji za osvetlitev vseh strani vozila. Imajo poseben prostor za hrambo dolgocevnega orožja, več prostora za zaščitno opremo policistov, več osvetlitve v notranjosti, ročno prenosno akumulatorska svetilka, sedeže iz trpežnejših materialov idr.

Namesto klopi v prostoru za pridržanje so z namenom povečanja varnosti pri prevozu pridržanih oseb v novih vozilih nameščeni štirje ergonomični sedeži z oprijemalom.

Četrtina intervencijskih vozil, ki jih uporabljamo, je že starejših od deset let

Slovenska policija ima trenutno v uporabi 109 specialnih kombiniranih tovornih vozil (intervencijskih), od katerih je 28 vozil starejših od 10 let. Obstoječa intervencijska vozila imajo povprečno prevoženih 158 tisoč km, pri čemer ima 38 vozil prevoženih že več kot 200.000 km (od tega šest vozil več kot 300.000 km, eno vozilo ima celo 370.000 prevoženih km).

Zadnja dobava takšnih vozil je bila izvedena v letu 2018, ko smo jih nabavili 12. V prihodnjih mesecih pričakujemo še dodatno dobavo 40 intervencijskih vozil enakega tipa, ki jih bo Policija vzela v t. i. operativni najem za obdobje petih let.