Po podatkih Urada za intelektualno lastnino je Hofer, ki je v lasti nemškega trgovskega giganta Aldi, leta 2019 registriral slogan "Kdor ne skače, ni Slovenc". Pravica do uporabe tega slogana, ki ga je slovenska športna javnost prvič množično uporabila sredi 90. let, velja do 31. julija 2029, razkriva časnik Delo.

Številni so ob tej novici izrazili zgroženost in se sprašujejo, kako je mogoče, da si tuje podjetje prisvoji tako pomemben del slovenske navijaške kulture. Na družbenih omrežjih je odvetnik Blaž Tomažin Bolcar opozoril, da je slogan "Kdor ne skače, ni Slovenc" v lasti slovenskega športa in ga ne more lastiti nobena fizična ali pravna oseba. Poudaril je tudi, da uradi za registracijo blagovnih znamk običajno zavračajo takšne vloge, če gre za besede in slogane v splošni uporabi.

Registracija jim podeljuje izključno pravico do uporabe slogana

Urad za intelektualno lastnino je pojasnil, da registracija znamke sledi zakonu o industrijski lastnini. Vsak znak, ki omogoča razlikovanje blaga in storitev enega ponudnika od drugih, se lahko zavaruje kot znamka, če je jasno določen predmet varstva. V postopku registracije preverjajo absolutne razloge za zavrnitev registracije, relativne razloge pa le v primeru ugovora. Če ni ugotovljenih razlogov za zavrnitev, se znamka lahko registrira.

Hofer se na prošnjo za komentar zaenkrat še ni odzval.

Dodali so tudi, da registracija znamke imetniku podeljuje izključno pravico do njene uporabe, kar pomeni, da tretje osebe brez soglasja imetnika ne smejo uporabljati enakega ali podobnega znaka za podobne proizvode ali storitve, če bi to povzročilo zmedo v javnosti.

V tujini bi takšne predloge zagotovo zavrnili

Tomaž Ambrožič, direktor športno-marketinške agencije Sport Media Focus, meni, da je Hoferjev prevzem slogana perverzen in predstavlja nepošteno poslovno prakso. Odvetniška pisarna Bolcar pa pri tem dodaja, da bi uradi v tujini takšne vloge zavrnili zaradi splošne rabe slogana.

"To se je zgodilo v času korone, ko je bila pozornost povsem drugje. Letos pa smo športno v enem najbolj aktivnem letu za Slovence. Nekoliko cinično se mi zdi, da rečeš navijačem, naj kar skandirajo "kdor ne skače, ni Sloven'c", saj boste naši blagovni znamki tako delali reklamo. Mislim, da se bodo navijači zelo ostro odzvali proti temu, da si nekdo lasti njihovo navijaško dušo," je za RTVSLO poudaril Ambrožič.

Olimpijski komite in druge športne organizacije naj bi po Ambrožičevih besedah že načrtovale korake za preklic registracije. Urad za intelektualno lastnino pojasnjuje, da se čas za ugotovitev ničnosti znamke še ni iztekel, in da lahko zahtevo za to vloži kdor koli.