Štirje perspektivni Mariborčani so razvili aplikacijo Doggo, kjer lahko posamezniki najdejo varstvo za svoje pse, prav tako pa preko aplikacije ponujajo delo potencialnim skrbnikom. Soustanovitelji so Luka Mlakar, Simon Sovič, Žiga Fajfar in Blendor Sefaj, s katerim smo se tudi pogovarjali o novem, inovativnem projektu.

Vsi sodelujoči so mladi Mariborčani, stari nekaj čez 20 let, uspešni na start-up področju in že znani po kreativnih inovacijah. Ideja za aplikacijo o varstvu psov je nastala na podlagi lastnih izkušenj, ko so prepoznali potrebo na trgu. Blendor Sefaj pravi, da je Doggo.si portal, ki ponuja lastnikom psov varstvo, dnevno oskrbo in sprehode, za skrbnike psov pa sanjsko službo, saj so plačani za druženje s kužki.

Vedno nasmejan start-upovec Blendor Sefaj.

Kako je nastala ideja za aplikacijo?

Ideja za aplikacijo je nastala po tem, ko smo imeli ustanovitelji težavo najti varstvo za svoje pse med poletnim dopustom. To smo do sedaj reševali s pomočjo sorodnikov, prijateljev in pasjih hotelov, vendar smo vedno znova prihajali do novih težav. Namreč sorodniki in prijatelji niso bili vedno na voljo in so po nekem času že tudi naveličani varstev, vsi pasji hoteli pa ne ponujajo ena na ena oskrbe, ki smo jo iskali.

Po pogovoru z več kot petdesetimi lastniki psov smo odkrili, da tudi oni iščejo rešitev za te težave. Zato smo se odločili, da vzpostavimo spletni portal Doggo.si.

Kako ste se lotili dela? Kakšno je bilo vaše predznanje?

Dela smo se lotili tako, da smo najprej preverili našo idejo pri potencialnih uporabnikih. Nismo želeli doseči točke, ko bi več mesecev razvijali produkt in potem pri lansiranju ugotoviti, da ni potrebe zanj. Pogovarjali smo se z več kot petdesetimi lastniki psov in si skrbno zabeležili njihove potrebe in navade. Na podlagi teh smo potem zasnovali spletni portal in poslovni model.

Naše predznanje je široko, saj vsi soustanovitelji izviramo iz startup sveta. Skupaj smo v preteklosti že sodelovali na večih projektih, od ustanovitve “Startupovci v Mariboru”, največje mariborske online startup skupnosti z več kot 800 člani do ustvarjanja večih aplikacij. Vsak soustanovitelj v ekipo doprinese ključna znanja, brez katerih doggo.si danes ne bi bil objavljen. Luka Mlakar je oblikovalec in skrbi za grafično oblikovanje in uporabniško izkušnjo, Žiga Fajfar skrbi za programsko kodo, sam (Blendor Sefaj) skrbim za marketing in Simon Sovič bdi nad poslovnim vidikom te zgodbe. Prav tako pa nam pri socialnih omrežjih Instagram in Facebook pomaga mlad kreativec Blaž Roth.

Kako dolgo ste se ukvarjali s projektom?

Idejo smo začeli razvijati v poletju 2018, ko smo se ustanovitelji srečali s težavo najti varstvo za naše ljubljenčke, torej se s projektom ukvarjamo že 1 leto. V tem času smo se zraven pogovorov s potencialnimi strankami ukvarjali še s produktnim razvojem in razvojem poslovnega modela. Hkrati smo se pogovarjali tudi z različnimi domačimi in mednarodnimi investitorji, ki so v projektu videli dobro investicijsko priložnost, vendar se za investicijo še nismo odločili.

Ali je že v pogonu?

Seveda, projekt lahko najdete na spletni strani Doggo.si.  Pri portalih kot je naš, je najbolj pomembno ravnovesje med ponudbo in povpraševanjem. Torej, ne sme se zgoditi, da bi na portal prišel nekdo s povpraševanjem, ki mu ponudba ne bi izpolnila njegovih potreb. Zato je ključno, da taki portali v prvi fazi iščejo ponudbo (v našem primeru pasje skrbnike) in šele v drugi fazi povpraševanje (v našem primeru pasje lastnike).

Mi smo sedaj na prelomu prve in druge faze. Imamo lepo število pasjih skrbnikov razpršenih po celi Sloveniji, katere smo prepričali v sodelovanje preko kampanj na družabnih omrežjih in osebnih razgovorov. Veseli smo, da se hkrati preko portala že izvajajo prva varstva, saj to potrjuje naša predvidevanja, da ljudje iščejo pasja varstva tudi preko spleta.

Na kak način natanko deluje – kako se najdeta lastnik in skrbnik psa?

Na portalu si lahko obiskovalci ustvarijo svoj račun in poiščejo prostega skrbnika za svojega pasjega ljubljenca, prav tako pa lahko bodoči skrbniki psov ponudijo sprehajanje ali varstvo psov.

Lastnik psa lahko uporabi “Poišči skrbnika” da najde skrbnika v svoji bližini – izbira lahko med varstvom pri lastniku, varstvu pri skrbniku ali dnevni oskrbi. Ko lastnik preko obrazca za iskanje poišče najbolj primernega skrbnika, ga lahko kontaktira preko sporočilnega sistema, vgrajenega na portalu. Preko tega sistema se lastnik psa in potencialni skrbnik dogovorita za samo vsebino varstva, kot na primer dan in uro varstva, za plačilo in način plačila. Nekdo, ki si želi imeti sanjsko delo, torej sprehajati in paziti pse, si na portalu ustvari račun in objavi oglas preko naše strani “Postani skrbnik”.

Kakšna so vaša predvidevanja – kdo bo aplikacijo največ uporabljal?

Portal je priročen za vse, ki iščejo varstvo ali sprehod za svojega psa na področju celotne Slovenije. Prav tako pa bodo na svoj račun prišli tudi ponudniki varstev, ki bodo veliko lažje prišli do novih strank.

Opazili smo par pogostih scenarijev, kjer lastniki psov iščejo varstvo za svoje ljubljenčke. Pogosto so to družine, ki zaradi dela in šole iščejo dnevno varstvo za kužka, da ni sam doma od jutra do večera. Prav tako se pogosto išče varstva, ko lastniki gredo na počitnice ali dnevne izlete, kjer se jim ne more pridružiti kuža in iščejo varstvo za krajši čas. Še eden izmed teh scenarijev je tudi turist, ki lahko za čas raziskovanja mesta in obiskovanja muzejev svojega kužka da v varstvo doggo.si skrbnikov.

Pri skrbnikih so tipični ponudniki tisti, ki jim je druženje s psi strast in ki so absolutni ljubitelji živali. Opazili smo, da je dosti naših skrbnikov takšnih, ki svoj prosti čas namenijo temu sanjskemu delu. Hkrati je tudi veliko takih, ki delajo na daljavo od doma in vidijo v varstvu psov dodatni zaslužek. Prav tako pa je nekaj skrbnikov študentov, ki imajo proste dneve, ko jim ni potrebno biti prisotnih na fakulteti in radi pazijo pse ob učenju doma.

V bližnji prihodnosti bodo portal še nadgradili. Objave o nadgradnjah in spremembah objavljajo na družabnih profilih, kot tudi na portalu samem. So pa zelo aktivni tudi na družabnih omrežjih predvsem Instagramu in Facebooku, kjer zraven resnih tem varstva in oskrbe psov objavljajo tudi zabavne vsebine in dobre slike psov.

Kako je zastavljena uporabniška izkušnja?

Uporabniška izkušnja doggo.si je zasnovana po informacijah, ki smo jih pridobili v intervjujih z lastniki in skrbniki psov.  Naše glavno vodilo je poskrbeti za čim boljšo in hitrejšo uporabniško izkušnjo, tako da smo zastavili doggo.si kot portal, ki ga zlahka obiščemo preko telefona ali računalnika. Obiskovalec portala, ki išče varstvo za svojega kužka, si ustvari račun s svojim e-mail naslovom ali Facebook računom in lahko prične s kontaktiranjem ponudnikov.

Če želi, lahko registriran uporabnik ponudi tudi varstva. To stori z objavo oglasa na portalu doggo.si. Objava oglasa poteka tako, da izbere tip varstva, navede ceno varstva, v oglasu opiše sebe, poda kakšno sliko prostorov in kužkov, ki jih je že pazil in stisne “Objavi oglas”.