Tudi letos bo v Evropi in Sloveniji potekal Evropski teden mobilnosti, ki se mu že 21. zapovrstjo pridružuje tudi Mestna občina Maribor. Ta se obenem ponaša s podatkom, da je ena izmed sedmih občin, ki na Evropskem tednu mobilnosti sodeluje že od vsega začetka. Letos bodo aktivnosti potekale pod sloganom “Trajnostno naravnani” med 16. in 22. septembrom.
Stari most letos za avtomobile ne bo zaprt
“Letošnji program smo oblikovali v duhu evropskega tedna mladih, zato bo namenjen predvsem ozaveščanju mladine. V program smo uspeli umestiti trideset dogodkov, sodelujemo s tridesetimi organizacijami, ki pripravljajo posamezne programe. Z začetkom evropskega tedna mobilnosti bomo obenem izpeljali močno kampanjo na področju trajnostne mobilnosti. Letos smo bili uspešni tudi pri kandidiranju za sredstva iz sklada Care4Climate, zato je mariborska občina iz tega naslova prejela 7500 evrov za pripravo in izvedbo aktivnosti v sklopu tedna mobilnosti,” je dejal Andraž Mlaker, lokalni koordinator Evropskega tedna mobilnosti.
Po besedah Mlakerja bo tako letos v okviru aktivnosti tedna mobilnosti prvič zaživela storitev Park+Ride (P+R), s katero bodo poskušali razbremeniti glavno prometnico v Mariboru, torej Tržaško in Titovo cesto.
Uporabniki bodo v okviru sistema P+R brezplačno parkirali vozila pri trgovskem centru E. Leclerc in se z avtobusom brezplačno peljali v mesto. Gre za hitro linijo, ki bo predvidoma trajala 15 minut, avtobus pa bo stal na treh postajah, in sicer pri trgovskem centru Obi, pri trgovskem centru Europark in na Partizanski cesti ob uvozu na Trg svobode. Sama storitev ob potekala še dlje kot teden mobilnosti, in sicer dva tedna.
“Ena izmed prednosti Maribora je, da imaš 15 minut do vseh ustanov, ki jih potrebuješ za kvalitetno življenje. Z rastjo mesta načrtujemo center mobilnosti, kjer se sreča ena oblika mobilnosti z drugo, torej kjer lahko občani pustijo svoje avtomobile in jih nadomestijo z okolju prijaznejšimi oblikami,” je ob tej priložnosti poudaril župan Mestne občine Maribor Saša Arsenovič.
Letos, kot je pojasnil Arsenovič, tako po praksi iz preteklega leta, v času evropskega tedna mobilnosti, stari most ne bo zaprt za avtomobile. “Izvedba tega je ideja za kakšno drugo leto,” je dejal. Bodo pa za večjo varnost in urejenost prometa v območju za pešce uredili kratkotrajna parkirna mesta za dostavljavce hrane. Za dostavljavce hrane mariborska občina ureja posebna parkirna mesta v središču mesta na petih točkah, kjer bodo lahko za 15 minut parkirali vozila. Morajo pa dostavljavci hrane za njihovo uporabo pridobiti dovolilnice in označiti postanek s parkirno uro, so danes sporočili z občine.
MBajk z desetimi novimi postajami
Mariborski župan je uvodoma poudaril, da si Mestna občina Maribor prizadeva, da bi Maribor postalo trajnostno naravnano mesto. V ta namen mariborska občina tako uspešno nadaljuje svojo vizijo brez robnika od Drave do parka, torej da ta cona postane prijazna za pešce in kolesarje. Obenem je po županovih besedah v teku že ureditev nabrežja Drave v sklopu 144-kilometrske Dravske kolesarske poti, ureditev dravske promenade in 14 kilometrov novih kolesarskih poti.
Mariborska občina načrtuje dve novi brvi, brv čez Mariborski otok in brv v Melju, ki naj bi bili dokončani najkasneje do leta 2025.
“Mariborska občina je uspešno izvedla tudi odkup žičniških naprav, kar prav tako dolgoročno vodi v trajnostno prijaznejše okolje, obenem pa smo prvi v Sloveniji vzpostavili električno avtobusno linijo,” je še dejal Arsenovič. Dva električna avtobusa tako že vozita po mariborskih ulicah, sedem naj bi jih bilo do leta 2024.
Velik korak v smeri trajnostne naravnanosti je tudi uspešno izveden projekt MBajk, je dejal Arsenovič.
“Uspel nam je velik projekt MBajk, ki že ima 13000 uporabnikov, torej skoraj vsak deveti prebivalec mesta Maribor je registriran uporabnik, doslej pa imamo 224 tisoč izposoj. Močno upam, da jo bomo v najkrajšem času dogradili. Moj cilj je, da nekje do marca ali aprila pridemo še do vsaj desetih novih postaj,” je poudaril Arsenovič. V t.i. železniškem trikotniku pri nakupovalnem središču Europark načrtujejo mobilnostno vozlišče, po besedah Arsenoviča pa je tudi po menjavi vlade še aktualen načrt izgradnje cestnega predora pod mestnim jedrom. “Ta projekt je še živ. Država dela naprej na projektiranju,” je povedal.