Občane je nedavno razburila vest, da pošta namerava zapreti kar dve poslovalnici v Mariboru, in sicer enoto znotraj mariborskega Univerzitetnega kliničnega centra (UKC) in na Trgu revolucije. Predvsem slednjo pogosto obišče predvsem starejša populacija, ki pretežno naseljuje bližnjo okolico. Zaprtje je razburilo krajane do te mere, da so svoje nestrinjanje želeli izraziti z zbiranjem podpisov in protestnimi shodi.
Iščejo partnerja za poslovno sodelovanje
Iz Pošte Slovenije sporočajo, da do zaprtja priljubljene enote ne Trgu revolucije vendarle ne bo prišlo. “V preteklosti smo že poskušali najti potencialnega ponudnika za prevzem t.i. mini pošte na tem naslovu oz. v bližini, ki bi se ukvarjala s sprejemom in izročanjem pošiljk, vendar smo bili neuspešni. Pošta 2109 Maribor (na Trgu revolucije op.a.) bo do vzpostavitve druge organizacijske oblike poslovala kot doslej. Krajani območja pošte 2109 Maribor bodo v hišne predalčnike prejeli tudi obvestilo, da iščemo partnerja za poslovno sodelovanje,” pojasnjujejo v vodstvu pošte.
V Mariboru bo tako prenehala obratovati enota v UKC Maribor (2114 Maribor). V vodstvu pošte pojasnjujejo, da gre v omenjenem primeru za enoto, ki je bila že v času razglašene epidemije, iz razloga zmanjšanja tveganja okužb z virusom za zaposlene in uporabnike pošte, zaprta.
Odkod sploh odločitev za zaprtje? Pošta Slovenije sicer odločitev o zaprtju ali preoblikovanju pošte sprejme na podlagi analize prometa in ob upoštevanju relevantnih dejavnikov, kot so organizacijska oblika, velikost pošte, specifične funkcije, ki jih opravlja ter števila gospodinjstev, ki jih pokriva. “Zaradi visoke koncentracije pošt oz. kontaktnih točk v nekaterih mestnih središčih tako prilagajamo predvsem število in vrsto teh kontaktnih točk, seveda ob upoštevanju razumnih potreb uporabnikov. Pošta Slovenije v vsakem primeru, ne glede na zaprtje/preoblikovanje pošte, še vedno zagotavlja poštne storitve prebivalcem na teh območjih, kot jih določata zakon in splošni akt,” razlagajo na Pošti Slovenije.
Slovenija z visoko dostopnostjo poštnih storitev
Sicer pa so se morali na Pošti prilagoditi tudi na spremenjene navade potrošnikov in prevetriti svoje storitve. “Zaradi e-substitucije in sodobnih tehnologij, ki bistveno spreminjajo uporabniške navade potrošnikov, se Pošta Slovenije tako kot drugi poštni operaterji v EU sooča z velikimi strukturnimi spremembami na trgu poštnih storitev. Optimizacija in modernizacija poštnega omrežja sta pomembni smernici delovanja in poslovanja tudi vseh ostalih poštnih operaterjev v EU,” pojasnjujejo.
Kot se dogaja tudi drugod po EU in svetu, se bo trend upadanja klasičnih pisemskih pošiljk nadaljeval, obseg paketov bo naraščal, to pa terja od vseh poštnih operaterjev določene prilagoditve.
V zadnjih desetih letih, podobno kot drugi tuji poštni operaterji, namreč beležijo več kot 40-odstotni upad pisemskih pošiljk ter več kot 50-odstotni upad zakonsko določene univerzalne poštne storitve. Tudi sicer opažajo, da je največji upad plačilnih storitev, ki znaša kar več kot 60 odstotkov. Povečuje se število storitev, ki jih uporabniki opravijo na daljavo, obisk poštnih poslovalnic pa se zmanjšuje. “Spremenjenim okoliščinam se prilagajamo tudi tako, da optimiziramo poštno omrežje. Slovenija tako sodi med evropske države z višjo dostopnostjo omrežja, gledano skozi kriterij števila prebivalcev na pošto ali površine v kilometrih, ki jih pokriva ena pošta,” poudarjajo v vodstvu pošte.
Primerjalni podatki evropskih držav kažejo, da ima denimo Pošta Slovenije precej visok delež lastnih pošt, za razliko od nekaterih drugih evropskih držav. Tako je njen delež 70-odstoten, medtem ko ima npr. Nemčija samo 0,1, Nizozemska pa 0,3 odstotka lastnih pošt, vse ostalo so pogodbene. Majhen delež lastnih pošt imajo še Velika Britanija, in sicer 3,2 odstotka lastnih pošt, Irska 4,3 odstotka, Finska 9,3 odstotka ter Danska 10,4 odstotka.