Med 4. in 6. marcem je Berlin ponovno gostil ITB Berlin, eno najpomembnejših turističnih borz na svetu. Osrednjo vlogo v slovenski predstavitvi pa je letos prevzel prav Zavod za turizem Maribor. O vtisih po celotnem dogajanju smo se pogovarjali z Moniko Jurišič Hlevnjak.

ITB Berlin se uvršča v sam vrh mednarodnih turističnih borz

Kot je pojasnila sogovornica, se turistična borza ITB Berlin po pomenu in velikosti uvršča v sam vrh mednarodnih turističnih borz. Borzni prostor in spremljevalni dogodki predstavljajo celoten produktni spekter turistične industrije, sama borza pa se osredotoča na zadnje trende v turizmu in je kraj, kjer se ponudba sreča s povpraševanjem. Moto letošnjega dogodka ITB Berlin 2025, ki je potekal od 4. do 6. marca 2025, je bil "The world of travel lives here" in tudi letos so organizatorji pričakovali udeležbo okoli 100.000 razstavljavcev in strokovnih obiskovalcev iz celega sveta.

Na razstavnem prostoru I feel Slovenia se je 27 slovenskih turističnih destinacij in ponudnikov pod okriljem Slovenske turistične destinacije (STO) intenzivno povezovalo z mednarodnimi partnerji z vsega sveta. "STO se vsako leto udeležuje ITB Berlin, kjer skupaj s turističnimi destinacijami in ponudniki krepijo vezi s partnerji z našega najpomembnejšega tujega emitivnega trga, Nemčije, ter drugih delov sveta," je pojasnila sogovornica in dodala, da se je letos Slovenija predstavljala kot destinacija izjemnih kulturnih in umetniških doživetij ter butičnih trajnostnih izkušenj za zahtevne goste.

 

Osrednjo animacijo na stojnici je letos prevzel Maribor

Kot že omenjeno, je osrednjo animacijo na slovenski stojnici prevzel prav Maribor, ki je ob robu dogajanja navdušil s povezovanjem umetnosti in enogastronomije s kreativnimi slikarskimi delavnicami, na kateri so udeleženci slikali podobo najstarejše trte na svetu in ob tem okušali vrhunska vina. "Prav tako smo sodelovali pri ekskluzivnih pogovorih o umetnosti in kulturi, na katerih so vabljeni predstavniki strokovne javnosti, medijev in vplivneži prisluhnili uglednim strokovnjakom iz Slovenije in tujine - v torek, 4. marca, je bila tema prvega tovrstnega pogovora kultura in gastronomija Maribora," je izpostavila Jurišič Hlevnjak.

Ob tem je poudarila, da je sejem ITB Berlin eden najpomembnejših svetovnih turističnih dogodkov, kjer se srečujejo ključni akterji v turizmu, zato predstavlja dejstvo, da je bil Maribor osrednja tema slovenskega predstavitvenega prostora, izjemno priložnost za dolgoročno krepitev prepoznavnosti mesta. "Poudarek na Mariboru na tako prestižnem dogodku lahko dolgoročno vpliva na povečanje števila obiskovalcev, okrepitev partnerstev s turističnimi agencijami in pospešitev vlaganj v lokalni turizem. Za nemški trg, ki je za Maribor eden ključnih, to pomeni večjo vidnost in večje zaupanje nemških turistov v destinacijo, kar se že kaže v naraščajočem številu prenočitev nemških gostov," je dodala.

V letu 2024 smo v Mariboru zabeležili več kot 55.000 prenočitev nemških gostov, kar predstavlja 9,8 % rast v primerjavi s preteklim letom.

Obiskovalci so bili navdušeni

Predstavitev Maribora na sejmu ITB je temeljila na poudarkih trajnostnega turizma, edinstvene kulturne dediščine ter vrhunskih gastronomskih doživetij. Sogovornica je ob tem pojasnila, da so obiskovalci še posebej pozitivno sprejeli zgodbo o najstarejši trti na svetu ter številne možnosti za aktivni turizem v zeleni naravi Pohorja in vinorodnih gričev. Prav tako so bili zainteresirani za kulturne dogodke in utrip starega mestnega jedra, ki združuje tradicijo in sodobnost.

 

Maribor pa je bil poleg tega tudi del razprav o pomenu kulturnega turizma in gastronomije, kar odpira vrata za prihodnje promocijske aktivnosti na nemškem trgu. "Sodelovanje na panelih in mreženje z vodilnimi evropskimi turističnimi organizacijami omogoča, da Maribor postane prepoznaven kot vrhunska kulinarična in kulturna destinacija. Slednje bo pripomoglo k večji prisotnosti v specializiranih turističnih medijih, večjemu vključevanju v ponudbo turističnih operaterjev ter krepitvi sodelovanja z nemškimi organizatorji potovanj," je poudarila sogovornica.

Maribor je pomembno središče destinacije Štajerska

Maribor se je na sejmu predstavil kot del širše slovenske promocije, a hkrati tudi z lastnimi poudarki in ciljno usmerjenimi predstavitvami. Zavod za turizem Maribor je izvedel več ločenih aktivnosti, kot so poslovni sestanki z organizatorji potovanj in predstavniki medijev na ključnih turističnih trgih.

Kot za konec izpostavi Jurišič Hlevnjak, je Maribor tretja najhitreje rastoča turistična destinacija v Sloveniji po pandemiji in pomembno središče destinacije Štajerska ter ključen partner destinacije Pohorje. Kot drugo največje slovensko mesto pa tudi uspešno pretvarja svoj bogat kulturni kapital v turistični potencial.

"V Mariboru udejanjamo slogan "Celo mesto je oder" z edinstvenimi mestnimi dogodki, kot so Žametna večerja, Operna noč v Mestnem parku in Balet pod zvezdami, ter z nepogrešljivimi prireditvami, kot sta npr. Festival Lent in Martinovanje v Mariboru. Mesto je prepoznavno tudi po ikoni slovenskega turizma - Najstarejši trti, ki združuje več kot 50 lokalnih vinarjev in njihovih 200 vinskih etiket. Vse to in še več nas uvršča med vodilne turistične ponudnike v Sloveniji in širše, naš uspeh pa se odraža tudi v pridobljenih nazivih, kot so tretja najboljša turistična destinacija (2023), najboljša kulinarična destinacija (2023), najboljša jesenska destinacija (2024), drugi najboljši trajnostni božični sejem (2024) in aktualni naziv najboljša zelena prestolnica v Evropi (2025)," zaključi.