Z današnjim dnem sta v našem mestu začeli delovat dve novi postaji v mreži za souporabo koles Mbajk. Postaji se nahajata na desnem bregu Drave, in sicer ob Cesti Proletarskih brigad pri taborski tržnici, druga pa ob križišču z Betnavsko cesto.
Mreža je zasnovana na način, da postaje med seboj niso oddaljene za več kot 400 metrov, kar omogoča uporabnikom načrtovanje poti in dostop do koles, v prihodnje pa lahko pričakujemo, da se bo mreža še širila. V letošnjem letu lahko pričakujemo še dve postaji, ena izmed njiju bo umeščena na Lent. Skupno si na občini prizadevajo, da bi bilo postaj 65.
“Veliko število uporabnikov in opravljenih izposoj potrjuje, da je naš sistem izposoje koles dobro zamišljen. To velja tako za umestitev postaj, kot tudi za tehnične rešitve. Še posebej smo ponosni, da s to našo rešitvijo pomagamo spreminjati navade ljudi v smeri trajnostne mobilnosti,” je ob tej priložnosti povedal Marko Kolbl, direktor podjetja Europlakat, s katerim je Mestna občina Maribor sklenila koncesijsko pogodbo sistem Mbajk.
Skoraj pol milijona izposoj
Vzpostavitev dveh novih postaj v našem mestu pa ne bi bila mogoča brez donatorskih sredstev. K vzpostavitvi sta tako pomembno prispevala podjetje Spar in zavarovalnica Vzajemna. Mariborski župan Saša Arsenovič se je zahvalil donatorjem in obenem izpostavil, da si na občini prizadevajo v mrežo vključiti celotno mesto. “Nekaj predpogodb je že pripravljenih, cilj občine pa je priti do mreže po vsem Mariboru, torej vse do spodnje postaje Vzpenjače, na Mariborski otok in do pobreškega pokopališča na drugi strani,” je dejal župan.
Mariborska mreža Mbajk sicer vse od zagona lani aprila beleži veliko zanimanje med uporabniki. Sistem ima že več kot 18.000 registriranih uporabnikov, ki so skupaj opravili že okoli 480.000 izposoj. V zimskem času je število izposoj souporabe koles običajno nekoliko nižje, še vedno pa v povprečju beležijo med 900 in 1000 izposoj na dan. Kraj koles zaenkrat ne beležijo.
Težav pri uporabi koles, torej pri izposoji in vračilu, ne beležijo, občasno pride do poškodb koles, ki so povezane s pogosto uporabo. Za popravila skrbi Europlakat. Vsakodnevno na servis odpeljejo med 5 in 10 koles. Serviserji v Europlakatovi delavnici sproti popravljajo kolesa in jih vračajo v sistem. Vsa poškodovana kolesa so doslej uspeli popraviti.