Vrednost nabave desetih vozil in delovnega stroja je po besedah direktorja Franca Doverja 1,8 milijona evrov. Januarja pa bo predvidoma zaključen projekt postavitve sončne elektrarne na strehi sortirnice, ki naj bi stala okoli 472.000 evrov, od tega so dobili 98.000 evrov subvencije. Z njo naj bi pokrili okoli 20 odstotkov potrebne energije za svoje delovanje.

Letošnje poslovno leto bo Snaga kljub konzervativnemu planiranju po besedah direktorja zaključila z dobrim rezultatom, predvidoma v višini 1,8 milijona evrov, zato bodo nekaj denarja vrnili uporabnikom. Ta vsota naj bi bila med 700 in 800 tisoč evri, vrniti pa jo nameravajo kot dobropis na položnicah. Če se bo Snaga držala svojih obljub, bi Mariborčani prihodnje leto plačali med 16 in 18 evrov manj za odvoz odpadkov. Cena mesečnega odvoza trenutno znaša okoli 20 evrov.

Zmanjšujejo število ekoloških otokov

Po Dovrovih besedah v zadnjem letu in pol delajo intenzivno na selitvi sedeža podjetja z Nasipne ulice k sortirnici odpadkov na Teznu. “S strokovnimi službami smo pripravljali idejne zasnove, ki so bile predstavljene tudi lastnikom. Zdaj se pripravljajo natančnejši izračuni,” je dejal.

Nameravajo pa nadaljevati z manjšanjem števila ekoloških otokov, saj je cilj čim več ločevanja odpadkov pri gospodinjstvih samih. V starem mestnem jedru pa bodo postavljali potopne zbiralnice odpadkov. Med možnimi načrti v prihodnosti je tudi postavitev sežigalnice. “Obrat za termično obdelavo je danes tarča političnih preigravanj, a moramo se zavedati, da moramo za smeti, ki jih pridelamo, tudi poskrbeti,” je še povedal direktor Snage.

Ključnega pomena je trajnostni prehod

Med prihodnjimi izzivi za podjetje je izpostavil trajnostni prehod. “Za takšna vlaganja je treba imeti denar,” je dejal v izjavi za medije ob današnji predaji vozil v uporabo. Kot dobro prakso je omenil sosednjo Avstrijo, kjer so nedavno sprejeli nov ukrep za odvoznike odpadkov, ki prevažajo odpadke, težje od 10 ton, ki bodo z letom 2024 lahko vozili le še 200 kilometrov po avstrijskih cestah, leta 2026 pa zgolj 100 kilometrov. S tem nameravajo prevoz odpadkov prenesti na železniški promet, ki je bolj zelen od cestnega.