Po tem, ko smo pred nekaj dnevi obiskali Mestno četrt nova vas, kjer so že več let brez rešitve za cesto do tržnice, smo tokrat govorili s predsednikom sveta Mestne četrti Center Sašom Drobnakom. Kot nam je pojasnil je največ težav v njihovi MČ gotovo povezanih s prometom: »V zadnjih 10 ali 20 letih v Mariboru nismo naredili tako rekoč nobenega koraka v tej smeri trajnostne mobilnosti. Po Koroški cesti se brez omejitev vali ves tranzit med vzhodom in zahodom, na obrežju reke Drave pa imamo glavno mestno parkirišče.«

 »Stari most, na katerega sodijo kvečjemu nujne vožnje in javni potniški promet, znamo zapreti samo kadar je na Lentu ognjemet.«

Sprehod slalom med pločevino

Sprehod od Gosposke ulice do mestnega parka je po njegovih besedah tako rekoč slalom med pločevino, parkirano na pločnikih. Na Trgu svobode se je, že skoraj uradno, uveljavilo divje parkirišče, pri Gradu pa glavna postaja za turistične avtobuse. »Mestni redarji čez teden ne zmorejo, policija čez vikend pa noče. Sankcioniranje napačnega parkiranja za njih, pač ni pomembno varnostno vprašanje. Je pa gotovo prvovrstno kulturno vprašanje,« dodaja.

Drobnak meni, da bi morali po vzoru pametnih evropskih mest nanj odgovoriti s ponudbo velikih parkirnih površin izven mestnega jedra npr. pri Ljudskem vrtu, pod Trgom revolucije, na industrijskih površinah v Melju, od tod pa organizirati prijazen in učinkovit javni prevoz do centra. »Izkoristiti je treba evropska sredstva, namenjena ukrepom za spodbujanje hoje, kolesarjenje in alternativnih oblik mobilnosti. Sočasno pa seveda omejiti dostop osebnih vozil v mestno jedro ter povišati in podaljšati parkirnine. Vsaj toliko pomembo kot ukrepi sami, pa je tudi osveščanje in usmerjanje naših ljudi. Župan na kolesu bi bil kar dober zgled za začetek…,« pove ob koncu.

In kaj menijo v MO Maribor?

Z vprašanji kako komentirajo predlog Drobnaka smo se obrnili na MO Maribor. Njihove odgovore objavimo, ko jih prejmemo.