Na burne razprave na socialnih omrežjih so se odzvali tudi na občini in nam ponudili dodatna pojasnila v zvezi z izpeljanim ukrepom.
Omenjena cesta poteka skozi naselje Apače, kjer težave s precej prehitrimi vozniki krajani opažajo že več let. Policijske meritve hitrosti z radarji so potrdile, da veliko voznikov na dolgi ravni cesti res krepko presega hitrost 30 km/h. Na občini so stanje najprej skušali izboljšati z namestitvijo interaktivne table, ki prikazuje trenutno hitrost mimo vozečih vozil, vendar to ni prineslo želenega učinka. Na podlagi vedno večjih pritiskov krajanov so se odločili za postavitev hitrostne ovire. Po besedah Damjana Napasta, direktorja občinske uprave Kidričevo, so prvotno načrtovali razširitev ceste in postavitev prometnega otoka, vendar so naleteli na težave pri odkupu zemljišč. Zato so se odločili za postavitev dveh ovir, zaradi katerih je voznik prisiljen zamenjati pas in posledično upočasniti. Načrt za postavitev ovire so potrdili trije svetniki naselja Apače ter krajevni odbor Apače.
Vozniki z novo oviro niso zadovoljni
Fotografija hitrostne ovire je hitro zaokrožila po družabnih omrežjih, odzivi ljudi pa so bili različni. Nekateri novo pridobitev podpirajo, saj voznike res prisili k počasnejši vožnji, drugi pa opažajo ravno nasproten učinek. Ovira leži na začetku naselja, vozniki pa pred in po njej vozijo z isto hitrostjo kot običajno, upočasnijo le na kratkem odseku ceste. Prav tako ne opažajo učinka zmanjšanja hitrosti pri vozilih, ki prihajajo iz druge smeri, ker ta na oviro naletijo šele na koncu naselja.
Pomisleki glede smiselnosti takšnega ukrepa se pojavljajo tudi na podlagi dejstva, da gre za cesto sredi vaškega naselja. To pomeni, da se lastniki kmetijskih zemljišč po njej dnevno vozijo z večjimi traktorji s priključki. Labirint med ovirami širšim vozilom predstavlja velik izziv, hkrati pa bi lahko bil otežen tudi dostop intervencijskih vozil. Kot pravi Napast, pa na občini niso prejeli nobene pritožbe krajanov glede nove cestne postavitve.
Hitrostna ovira po zgledu iz tujine
Podobne rešitve težav s prehitrimi vozniki se sicer že dlje časa pojavljajo v Avstriji, Švici in Nemčiji, v Sloveniji pa je tak način zoženja cest še dokaj nov. Gre pa očitno za vedno pogostejšo prakso, o podobnih cestnih ovirah se pritožujejo tudi na Kardeljevi cesti v Mariboru, Černelavcih v Murski Soboti in Ljubljani.
Prehitra vožnja pa je medtem še vedno glavni razlog za črno statistiko na naših cestah, zato Agencija za varnost prometa in Policija pozivata k prilagoditvi hitrosti razmeram na cestah in dodatni pozornosti pri vožnji v bližini otroških igrišč, šol in vrtcev, domov za starejše ter pred prehodi za pešce.