Za krajane Malečnika je Malečniški most, ki njihovo naselje povezuje s Pobrežjem, izjemno pomemben. Pristojni so že pred leti ugotovili, da je potreben obnove, do te pa vse do danes še vedno ni prišlo. Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI) je v začetku leta 2022 od Mestne občine Maribor (MOM) most prevzela v upravljanje, zato smo pri direkciji preverili, kako daleč je projekt.
V letu in pol brez premikov
Marca 2023 so nam z direkcije na poizvedovanje o rehabilitaciji mostu dejali, da bosta načrtovana časovnica in ocenjena vrednost gradnje znani po izdelani projektni dokumentaciji, sam začetek gradnje pa bo odvisen tudi od dinamike finančnih sredstev v državnem proračunu. Ob tem pa še dodali, da je zaključek izdelave projektne naloge in priprava javnega razpisa za izdelavo projektne dokumentacije rehabilitacije Malečniškega mostu predviden do konca leta.
Do tega očitno še ni prišlo, še več, na direkciji še vedno ne vedo, ali bodo most prenovili ali raje postavili novega. Glede na izjemno slabo stanje mostu, so se v tem času namreč pojavila vprašanja, ali je obnova sploh smiselna ali bi bilo boljše zgraditi nov vzporedni most. Kot nam pojasnijo na direkciji, je za prenovo mostu trenutno še vedno usklajevanje načina načrtovane investicije z lokalno skupnostjo glede na gospodarske potrebe območja po zmogljivosti objekta. »Direkcija RS za infrastrukturo bo po uskladitvi načrtovane investicije pristopila k pridobitvi projektne dokumentacije. Sledijo revizija, pridobitev zemljiškoknjižnih dovolil in nato gradnja objekta«. Ob tem pa nam na vprašanje, kdaj okvirno naj bi se kakršnakoli dela začela, ne odgovorijo.
Problematično križišče v prihodnosti semaforizirano?
V zadnjem času pa so se pojavile tudi pobude, da bi se na križišču, kjer se občinska cesta priključuje na državno cesto iz smeri Malečniškega mostu uredila semaforizacija. V prometnih konicah na tem območju namreč pogosto prihaja do prometnih zastojev. Kljub temu, da gre za državno cesto, s skladu z zakonom o cestah, ureditev semaforizacije v naselju financira oziroma sofinancira pristojna občina.
[[image_1_article_70468]]
Tako smo pri mariborski občini preverili, ali so tudi sami zaznali potrebo po semaforizaciji omenjenega križišča. Uvodoma pravijo, da so v sklopu ureditev kolesarskih stez na Čufarjevi, ki so bile sofinancirane s strani državnih sredstev, v predmetnem križišču uredili dvignjen prehod za pešce in kolesarje, s čimer so, po njihovem mnenju, precej izboljšali prometno varnost.
So pa v zadnjem času res opazili, da se ob spremenjenih potovalnih navadah in poteh, ki jih na vsakodnevno opravljajo vozniki, povečuje promet čez Malečniški most. »Vključevanje vozil iz smeri Malečniškega mosta na Čufarjevo oziroma Ulico Veljka Vlahoviča je tako zaradi povečanega prometa, res nekoliko daljše in bi, v kolikor se bo ta trend še nadaljeval, veljalo razmišljati tudi o semaforizaciji tega križišča,« pravijo na občini.
V skladu s področno zakonodajo občina izvede standardne postopke, pri čemer najprej preuči potrebo po semaforizaciji in pristopi k izdelavi prometne študije, s katero preveri ustreznost take ureditve. Na podlagi ugotovitev nato pristopi k izdelavi projektne dokumentacije za ureditev oz. semaforizacijo obravnavanega križišča. Direkcija RS za infrastrukturo, kot upravljavec ceste, občini nato izda soglasje za izvedbo posega na cesti v njenem upravljanju.
Situacijo bodo na občini spremljali in v kolikor bo to potrebno, bodo skupaj z Direkcijo RS za ceste v prihodnjem obdobju enega do dveh let pristopili tudi k semaforizaciji tega križišča.