V sklopu 69. Festivala Ljubljana bo v ponedeljek, 12. julija ob 21.00 uri na sporedu tudi balet v izvedbi Slovenskega narodnega gledališča (SNG) Maribor, in sicer Peer Gynt v koreografiji Edwarda Cluga, ki se je pred dnevi proslavil s svojo različico baleta Povodni mož in na Bledu navdušil evropske ter domače politične predstavnike. Predstava bo v izvedbi baletnega ansambla SNG Maribor in zbora opere ter mariborskih simfonikov izvedena na Kongresnem trgu, ustvarjalci ljubljanskega festivala pa so jo že uvrstili med vrhunce letošnjega kulturnega dogajanja v prestolnici.

Poleg plesne tudi svojevrstna zvočna kulisa

Zapeljivi in predrzni norveški sanjač Peer Gynt, ki ga je v svoji dramski pesnitvi upodobil Henrik Ibsen, glasbo za uprizoritev pa je ustvaril Edward Grieg, je protagonist najnovejšega baleta, pod katerega se podpisuje Edward Clug. Peer Gynt je leta 1876 na premieri v Oslu doživel velik uspeh tudi zaradi glasbe, ki je zvočno v popolnosti ujela temeljna psihološka dogajanja glavnega lika in pripetljaje, v katere se je zapletal.

Poleg priložnostne glasbe iz uprizoritve so v Clugovem baletu še Griegov Godalni kvartet v g-molu, op. 27, Koncert za klavir in orkester v a-molu, op. 16 in Iz Holbergovega časa, op. 40, s katerimi je dosegel dinamičen in koherenten razvoj plesne pripovedi ter jih združil v edinstveno glasbeno-plesno pokrajino za novo gledališko doživetje.

Peer Gynt se s svojimi dejanji lahko primerja z znamenitimi junaki, kot so Don Kihot, Faust, Hamlet, Don Juan, in prikazuje posameznika kot neustrašnega iskalca resnice, ljubezen pa kot edino človeško vezivo. Edward Clug je ustvaril novo interpretacijo te osupljive zgodbe in jo preoblikoval v balet, ki sledi Ibsenovemu kronološkemu zaporedju; od ugrabitve mlade neveste, Gyntovega pobega z drugo žensko do nevarnih zapletov s troli. Vključuje pustolovščine z Arabci, ki ga proglasijo za preroka, skrivno poroko z arabsko princeso, njeno ukano in junakovo vrnitev na Norveško, kjer ga polna ljubezni sprejme zvesta Solveig.