Kronika

Dobil sporočilo od lažnega predstavnika banke in izgubil več kot 165 tisoč evrov

Uredništvo , 10.01.24 ob 12:34

Neznani storilec je oškodovancu na njegov e-naslov poslal sporočilo, kot predstavnik banke, da mora ažurirati podatke o svojih strankah.

Dobil sporočilo od lažnega predstavnika banke in izgubil več kot 165 tisoč evrov
Fotografija je simbolična

Kriminalisti Sektorja kriminalistične policije PU Murska Sobota so v minulih dneh obravnavali novi primer spletne goljufije. Neznani storilec je oškodovancu na njegov e-naslov  poslal sporočilo, kot predstavnik banke, da mora ažurirati podatke o svojih strankah. Oškodovanec je kliknil na poslani link in potrdil polje nadaljuj.

V nadaljevanju ga je poklicala neznana oseba, ki se je predstavila kot vodja spletne nadgradnje pri banki, ki je od oškodovanca pridobila vse potrebne podatke in gesla za dostop do njegove spletne banke. V nadaljevanju je neznani storilec z več nakazili na različne bančne račune v tujino oškodoval  imetnika računa za več kot 165.000 evrov, so sporočili s PU Murska Sobota.

Kaj opozarjajo in svetujejo policisti?

"Na PU Murska Sobota zaznavamo iz leta v leto povečano število raznih oblik »spletnih goljufij«. Storilci preslepijo oškodovance s pošiljanjem SMS sporočil, v katerih se lažno predstavljajo kot domnevni kupci, dostavljavci paketov, predstavniki bank ipd.. Storilci prepričajo oškodovance, da ti bodisi nakažejo denarna sredstva za paket, ki ga ne prejmejo, da posredujejo številko bančnih kartic, številko bančnih računov za prejem nakazila, ki ga ne prejmejo, ali da storilcem posredujejo gesla za dostop do spletnih bank," navajajo na PU Murska Sobota.

Zato občane opozarjajo, da so pozorni:

- na prejeta elektronska sporočila (ali kratka SMS), ki dajejo vtis, kot da so bila poslana s strani banke,
- na prejeta sporočila, ki vedno vsebujejo povezavo, na katero je treba klikniti in vnesti podatke in
- da so ti zahtevani podatki lahko davčne številke, telefonske številke, enkratna gesla ....

Občanom svetujejo:

- Da do svojih spletnih bank vedno dostopajo preko aplikacije ali z ročnim vnosom URL naslova, nikoli s klikom na povezavo v SMS sporočilu!
- Nepoznanim osebam nikoli ne posredujte podatkov o bančni karticah, računih, geslih ipd.

Ob morebitnem oškodovanju se čim prej obrnite na svojo banko, da blokira račun in bančno kartico, potem zberite vso razpoložljivo dokumentacijo (elektronsko pošto, podatke o transakcijah, morebitne mobilne številke, naslove elektronske pošte, IP številke) in se za prijavo čimprej obrnite na najbližjo policijsko enoto.