Mladi podjetni par (tako v poslovnem in zasebnem življenju) iz Slovenske Bistrice je v zadnjih štirih let in pol prešel od težkega začetka do začetka uspešne zgodbe, ki jo pišeta v zadnjih mesecih z izdelavo električnih koles pod znamko Electrom.
Od ideje do prodaje dobra štiri leta
Manica Maček in Branko Jovičevič sta se tega projekta  lotila zaradi 2 razlogov: od mladih nog  težita k zdravemu, ekološkemu življenju (oba sta tudi vegana že dolga leta ) in želita z e-kolesi polepšati tudi življenja drugih ljudi. Drugi razlog pa je težja poškodba Branka, dobra štiri leta nazaj, ki mu ni  dovoljevala vožnje z avtom/kolesom: »To ga je spodbudilo, da si je naredil e-kolo sam, saj ga ponudba e-koles na trgu ni zadovoljila,« razloži Manica. V sam razvoj, testiranje in nakup komponent sta vložila svoje osebne prihranke zadnjih 4 let. Lansko leto so v podjetju registrirali dodatno dejavnost in z dobičkom prejšnjih let šli v nakup komponent za serijsko proizvodnjo. »Pomoči države nisva iskala, tudi drugih zunanjih finančnih virov ne. Z dobičkom dobrega poslovanja družbe smo šli v nov projekt,« opišeta začetke in poslovne odločitve.

Pravita, da je njuno kolo najboljše na trgu: »Po nekajletnem raziskovanju slovenskega in EU trga električnih vozil ter testiranju komponent sva se odločila za elektrokomponente vrhunske kvalitete priznanih proizvajalcev Panasonic in Sony. Prav tako je naše e-kolo zložljivo, lahko, praktično hkrati pa tudi dovolj močno, da nas popelje praktično po vseh terenih Slovenije,« pojasni Manica.
Cene e-koles se gibljejo med 850€ do 1700€. Cena je odvisna od števila dodatnih funkcij na kolesu. Na vseh modelih imajo vrhunske kakovosti elektrokomponent, na cenejših modelih je kapaciteta baterije ( domet, doseg ) manjši, manjši LCD zaslon, drugačne pnevmatike.
Cene e-koles se gibljejo med 850€ do 1700€. Cena je odvisna od števila dodatnih funkcij na kolesu. Na vseh modelih imajo vrhunske kakovosti elektrokomponent, na cenejših modelih je kapaciteta baterije ( domet, doseg ) manjši, manjši LCD zaslon, drugačne pnevmatike, … Na dražjih modelih, ki so namenjeni hriboviti vožnji, so drugačne/močnejše baterije, usmerjevalec ter elektromotor z večjim LDC zaslonom ter posebnost, ki je pri konkurenci skoraj ne najdete: naša kolesa vsebujejo rekuperacijsko funkcijo ( z zaviranjem se baterije polnijo ). »Ker konkurence pri zložljivih e.kolesih skoraj nimamo, je cena glede na kakovost komponent, nizka. V Nemčiji vam kolesa s podobnimi e-komponentami stanejo okoli 3000€,« o konkurenčnosti produkta pove Mačkova.
Prva in edina v Sloveniji
V Sloveniji trenutno ni nobenega podjetja, ki bi samo izdelovalo ta kolesa. Razlog za to vidita v tem, da so se ljudje zaradi enostavnega postopka raje odločali za uvoz e-koles iz Kitajske. Pri tem plačajo cca. 6% carinskih dajatev in kupijo kolo v kompletu ( baterija, okvir, motor… ): »Midva sva se lotila obratno. Naročava po posebnem naročilu dele/komponente širom sveta, po uvozu določene dele še tukaj predelava, končno sestaviva v Sloveniji. Morda prav zaradi kompliciranosti samega procesa izdelave, uvoza ter birokratskih težav še nihče tukaj ni poprijel tega projekta. Kar nekaj je takšnih ponudnikov, ki kolesa elektrificirajo /predelajo. Ne poznam pa v Sloveniji nikogar, ki bi celoten proces opravil sam.«

Prodaja se je začela tako v Sloveniji kot na Hrvaškem in sosednji Avstriji, prodaja je nad pričakovanji. Največ povpraševanja in prodaje je na Hrvaškem ( predvsem Istra ) ter Zagreb, manj v Sloveniji. Trenutno imajo v serijski proizvodnji 5 modelov electromov. Kolo je pri uporabniku v cca.3-5 dneh po celi Sloveniji. Za posebna naročila je dobavni rok daljši.
»V Mariboru imamo nekaj kupcev, prav tako v Ljubljani, Novem mestu, Kopru, … Veliko je takšnih, ki so svoje lastno kolo pri nas predelali/elektrificirali ( teh je okoli 30 ). Na trg sva uradno pristopila šele aprila letos in sva trenutno vključena sva v projektno skupino Trajnostne mobilnosti v Slovenski Bistrici, kjer sodelujemo tudi z redarsko službo. Počasi se odpira vse več projektov,« o povezovanju razmišlja Manica, ki še pove, da sta se letos usmerila bolj v reklamiranje electromov v slovenskih ter hrvaških hotelih, termah. Hotelski gostje iz tujine namreč že povprašujejo po e-kolesih. Za Avstrijce, Nemce, Norvežane je e-kolo v ponudbi hotela nekaj popolnoma razumljivega, celo nujnega. Vsi ostali projekti bodo tudi dozoreli.
Potrebne spremembe v razmišljanju Slovencev
»Slovenci počasi z veliko pomoči medijev sprejemamo novosti. Veliko časa je potrebnega, da naredimo miselni premik k bolj zdravem in zelenem načinu življenja. Namen e-koles ni samo rekreacija, ampak predvsem prevozno sredstvo. Na Nizozemskem, kjer je bilo lansko leto prodanih več e-koles kot klasičnih, je kolo prevozno sredstvo. Njim je popolnoma normalno, da se v službo peljejo tudi po 20 km, v SLO pa je še za skok v trgovino uporabimo avto. Naš cilj je, da ljudje uporabljajo kolo/e-kolo/peš za krajše opravke ( vožnja v službo, trgovino, banko, pošto,…),« o potrebnih miselnih premikih pove Manica. Sicer pa pri cca.25km/h prevozite okoli 25000km. Eno polnjenje baterije pa zadostuje pri kombinirani vožnji (ročica za gas + asistenca ) pri 25km/h po ravnem tudi do 100km za povprečno težkega človeka.

Kot »slovenske« dele navajata gumo in tesnila za kable, ostali deli/komponente na kolesu so bile izbrane na podlagi več-letnih testov. 90% jih je zaradi slabe kvalitete odpadlo: »Vedno sva odprta za nove poslovne partnerje in dobavitelje, morda bomo tudi v prihodnosti več sodelovali s slovenskimi proizvajalci.« Izdelava 1 kolesa traja od 1-2 dni ( odvisno od modela ). Trenutno uspejo serijsko proizvodnjo obvladovati sami, računajo pa, da se bo prodaja v prihodnje toliko povečala, da bodo potrebovali dodatno delovno silo. Na projekti sicer delajo 4 osebe (družinska firma).