Pri mariborskem spletnem mediju Maribor24.si smo, v okviru predvolilne vsebine »Vidim Maribor«, pripravili sklop vprašanj kandidatom za mariborskega župana. Kandidati vsak dan odgovarjajo na eno vprašanje.
Bralke in bralce pozivamo, da posredujejo predloge za vprašanja kandidatom na [email protected]
Vidim Maribor (6): Kako bolje urediti sistem parkiranja v Mariboru, nov režim, načine plačila? Je opcija tudi gradnja novih garažnih hiš?
Dragan Bosnič – ZaaB
Najprej preusmerit meščane na javni prevoz in alternative- kolo, pešačenje, “napolniti ” avtomobile in dati prednost (tudi cenovno) pri parkiranju tistim, ki imajo zasedene vse oz. večino sedezžv! Kontrola se opravi na vstopnih mestih. Potrebno je razmišljati tudi o garažnih hišah- Slomškov trg recimo.
Metod Dolinšek – SD
Težave s parkiranjem v Mariboru so del težav, ki jih imamo s splošno ureditvijo prometa. Problematiko bom reševal celostno, z dajanjem prednosti kolesarjenju, javnemu prevozu in omejevanju prometa v centru mesta ter posameznih spalnih naseljih. Sistem parkiranja vključno z gradnjo morebitnih novih garažnih hiš bo urejen skladno s strategijo, ki jo bomo začeli pripravljati v primeru izvolitve takoj po volitvah.
Peter Tomaž Dobrila – Solidarnost
Mislim, da zaenkrat nove parkirne hiše niso potrebne, saj so tudi sedanje dovolj prazne. Tudi način plačila parkirnin je dober, lahko pa bi ga seveda izboljšali z raznimi e-oblikami plačila preko mobilnih naprav, svetovnega spleta, tudi s karticami, denimo z vpeljavo mestne kartice, s katero bi lahko plačevali tudi druge storitve, javne prevoze, vstopnine v muzeje in galerije, tudi na športne prireditve, celo za nekatere račune javnim mestnim podjetjem ipd.
Anton Krajnc – SMC
Če zapiramo mestno jedro, upočasnjujemo promet, odrivamo najbolj uporabljena prevozna sredstva – to je, osebne avtomobile – iz mesta, moramo ponuditi alternativo, če ne, bo kaos. Rešitev je ponudba alternativnih načinov prevoza v mesto (avtobus, železnica, tramvaj, kolesa), izgradnja parkirišč ob večjih vpadnicah v mesto in v bližini avtobusnih ali železniških postajališč, izgradnja garažnih hiš v mestu, večja ponudba javnega prevoza, izgradnja kolesarske mreže in krožnega prometa. Nujno je treba olajšati plačilo parkirnine tam, kjer bo parkiranje še možno (z mobitelom ali kreditno kartico).
Stojan Auer – LPR
Gledano z vidika različnih študij, ki sem jih preučil, v Mariboru ni glavni problem pomanjkanje parkirnih mest, saj imajo obstoječe garažne hiše še dovolj kapacitet. Tista pod tržnico, ki je edina v lasti MOM, je denimo zgolj 50% zasedena, bolj pomembna je premišljena celovita prometna strategija, v prvi vrsti je potrebno zagotoviti učinkovit in poceni javni prevoz. V LPR-Listi za pravičnost in razvoj, predlagamo uvedbo mesečne vozovnice za 5 eur in uvedbo krožnih avtobusnih linij. Na obrobju mesta pa čimprej izkoristiti razpise EU za t.i. “park and drive” parkirišča. Samo lansko leto, torej v času Fištravca, je bilo za te projekte na voljo 8 mio eur sredstev, a se je bilo potrebno prijaviti. Če bom izvoljen, bom k reševanju dolgoletne problematike pristopil takoj!
Bernard Memon – NSiCeno parkiranja za parkirišča, ki niso v strogem središču mesta je absolutno potrebno znižati. Cena na obrobju mesta je v Mariboru namreč višja kot v Ljubljani. Zagotovo je potrebno povečati kapacitete na področju gradnje garažnih hiš, hkrati pa delati v smeri razbremenitve števila osebnih vozil v mestu in nadomestitvi tega prevoza z bolj privlačnimi cenovnimi in linijskimi zmožnostmi za javni prevoz in z sistemom P+R (parkiraj in pelji), kjer dnevni migranti avtomobile puščajo na obrobju mesta in imajo v ceni nakupa vozovnice za javni prevoz hkrati krito ceno parkirnine na obrobju mesta.
Peter Rižnar – Združena levica
Garažnih hiš v Mariboru je veliko, prav tako je urejen sistem parkiranja, ki pa ga je moč izboljšati. Parkirne površine namenjene kratkotrajnemu parkiranju, t.i. modra cona, je na območju v neposredni bližini upravnih funkcij, namenjena kratkim opravkom. Sem mnenja, da je čas kratkotrajnega parkiranja na določenih conah neustrezen. Zdravstveni domovi, bolnišnice, šole in podobne javne ustanove, bi morale imeti javne parkirne prostore dostopne vsem ljudem, ne glede na socialni status. Vsaka trgovina ima parkirni prostor za svoje uporabnike, zato ne razumem zgrešenega sistema plačljivih parkirišč pred zgoraj omenjenimi ustanovami. Res je, da so plačila parkirnin tudi del prihodkov v proračun MOM, vendar bi bilo dobro na vse skupaj pogledati večplastno – torej iz finančnega, socialnega in pravnega vidika ter poiskati prijazne rešitve v prid ljudem in proračunu.
Dr. Andrej Fištravca – Neodvisna lista župana Andreja Fištravca
V skoraj preteklem mandatu smo na področju parkiranja v Mariboru veliko naredili. Ne le, da smo zmanjšali višino parkirnin, parkirne situacije smo se lotili tudi projektno. Denimo z obnovo parkirišča ob železniški postaji in ureditev ploščadi pred železniško postajo. Ker je prvi stik vsakega turista, ki se pripelje v mesto, lahko ravno železniška ali avtobusna postaja, smo želeli železniški postaji dati novo ureditev, ki bo zajemala številne nove pridobitve, tako za občane, predvsem pa za uporabnike javnega prometa, tako železniškega, avtobusnega, kot tudi kolesarjenja. Ukrepi spadajo v nabor aktivnosti uvedbe t.i.mehke mobilnosti, kar je predvsem zaveza lani sprejetega dokumenta CPS (celostna prometna strategija), kjer se je mesto Maribor zavezalo, da bo na področju trajnostne mobilnosti izvajalo tudi določene ukrepe za vzpodbujanje kolesarjenja, pešačenja in javnega potniškega prevoza. Velike spremembe pa so tam deležni vozniki avtotaksi službe, saj smo se odločili za novo prometno ureditev parkiranja TAXI vozil, ki bo poslej predvsem bolj urejeno in lažje dostopno za njihove potnike.
Prav tako urejamo brezplačna parkirna mesta za električna vozila, ki jih je v mestu že kar nekaj. Uredili smo denimo tudi parkiranje na Glavnem trgu, s čimer smo preprečili divje parkiranje, na katerega smo bili večkrat opozorjeni, saj so med konci tedna občani opažali avtomobile, parkirane kar na otoku, v ta namen pa so neznanci celo premikali nekatero urbano pohištvo. V prihodnosti razmišljamo o podzemnih garažah, delnem zaprtju centra mesta in uvedbi park&ride.
Volitve 2018