Na nas se je obrnila bralka in izrazila skrb zaradi krožišča pri Qlandiji, ki je po njenem prepričanju nevarno za pešce in kolesarje. Da imajo nekateri vozniki težave z večpasovnimi krožišči ni skrivnost.
V krožišču pri Qlandili letos že 17 prometnih nesreč
Kot so nam na PU Maribor pojasnili, je letos, in sicer do 2. 8. 2023, bilo obravnavanih 17 prometnih nesreč, v enakem obdobju leta 2022, pa 10.
Letos so policisti obravnavali 1 hudo telesno poškodbo, 8 lahkih telesnih poškodbami, 8-krat pa nesrečo z materialno škodo. Lani pa so obravnavali eno nesrečo s hudo telesno poškodbo, 5 nesreč z lahkimi telesnimi poškodbami in 4-krat z materialno škodo.
V krožišču pri Qlandij so policisti letos obravnavali hude telesne poškodbe enega kolesarja in lahke poškodbe pešca. Lani sta se telesno poškodovala dva kolesarja.
Najpogostejši razlogi za nesreče so neupoštevanje pravil o prednosti, neprilagojena hitrost in neustrezna varnostna razdalja.
Veste, kako pravilno peljati v krožiščih?
O pravilih, kako pravilno voziti v krožiščih, govori 60. člen Zakona o pravilih cestnega prometa. Na Agenciji za varnost prometa so nam dodatno še pojasnili, da voznike pred krožnim križiščem prometna signalizacija obvešča o pravilnem razvrščanju in smeri vožnje na krožno križišče.
Table za razvrščanje vozil z imeni krajev obveščajo o razvrščanju na krožnem križišču z več prometnimi pasovi in dodatnimi imeni prometnih ciljev do katerih potekajo ceste. Prav tako je pred krožnim križiščem z ločenimi prometnimi pasovi oz. spiralnim potekom krožnega vozišča znak za razvrščanje vozil in/ali talne označbe na vozišču (v obliki puščice), ki prikazujejo na kateri prometni pas se je potrebno razvrstiti pred krožnim križiščem za vožnjo v določeno smer brez menjave prometnega pasu v krožnem križišču. V takšnih krožnih križiščih menjava prometnega pasu onemogoča neprekinjena črta ali fizična ovira (robnik), zato se je potrebno razvrstiti na ustrezni prometni pas že pred krožnim križiščem (na ravnem delu vozišča). “Sliši se nekoliko zapleteno, vendar je v praksi precej enostavno izvedljivo, če le spremljamo prometne znake in talne označbe, ter se tako pravočasno razvrstimo na ustrezen prometni pas, kateri nas bo vodil skozi krožno križišče v namenjeno smer vožnje,” dodajajo.
Npr. če želimo peljati iz krožnega križišča v drugem izvozu in nas signalizacija o tem obvešča, da sta za to smer možna levi in desni prometni pas, potem lahko izberemo katerega koli izmed njiju. V kolikor nas signalizacija obvešča, da je mogoče v tej smeri le z levega prometnega pasu, potem se je voznik dolžan razvrstiti pred krožnim križiščem na levi prometni pas.
Vozniki se največkrat prepozno razvrstijo, ne nakažejo smer vožnje, odvzamejo prednost drugemu, …
Najpogostejše napake pri razvrščanju so: voznik prepozno opazi, kateri pas je namenjen za vožnjo v določen cilj, vožnja preko neprekinjene črte, razvrščanje v zadnjem trenutku pred krožnim križiščem ali v njem in s tem odvzem prednosti drugim vozilom, ki že vozijo po tem prometnem pasu, nepravilna izbira prometnega pasu in posledično kršenje predpisov, ne nakazovanje utripalk pri menjavi pasov znotraj krožnega križišča niti pri zapuščanju le tega .
“Vozniki so vedno bolj ozaveščeni in tudi vešči vožnje po večpasovnih krožnih križiščih. Temu botruje, da se gradi vedno več krožnih križišč, katera se modernizirajo in gradijo na način, da je večja pretočnost prometa v smeri večje gostote le tega.”