Trendi sicer kažejo, da države, ki beležijo najvišjo stopnjo digitalizacije poslovanja države in prebivalcev, hkrati prehajajo na bistveno nižje standarde rokov pri prenosu pisem, kot veljajo v Sloveniji.
Pošta Slovenije z odličnimi rezultati meritev
Doseganje rokov prenosa pisemskih pošiljk v notranjem poštnem prometu v Sloveniji preverja oziroma meri neodvisni zunanji izvajalec meritev, končni letni rezultat pa potrdi še družba SIQ, ki za Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve (Akos) izvaja revizijo in presojo kakovosti prenosa pošiljk.
Kot poudarja članica poslovodstva Pošte Slovenije Karmen Lebe Grajf, je kakovost prenosa poštnih pošiljk eden od pomembnejših kazalnikov uspešnosti poslovanja poštnih operaterjev, slovenska pošta pa na tem področju dosega zelo dobre rezultate, in to kljub drugačnim trendom v Evropi, kjer poštni operaterji zaradi digitalizacije znižujejo pogostost dostave kot tudi podaljšujejo roke prenosa pošiljk.
“Uspeva nam ohranjati visoke standarde. Tako smo na primer februarja letos več kot 97 odstotkov prednostnih pisemskih pošiljk prenesli v enem dnevu, več kot 99 odstotkov neprednostnih pisemskih pošiljk pa v treh delovnih dneh,” je pojasnila Lebe Grajfova.
Tudi v zadnjih dveh letih so na slovenski pošti v glavnem dosegli vse predpisane roke prenosa pisemskih pošiljk v notranjem prometu. Rezultati neodvisnih meritev so pokazali, da so leta 2020 95,5 odstotka pošiljk prenesli v enem delovnem dnevu, kar je pol odstotne točke nad predpisanim normativom, kar 99,9 odstotka pa v treh delovnih dneh.
V letu dni prenesli 111.772.300 pošiljk
Pošta Slovenije je samo lani skupaj prenesla 111.772.300 pisemskih pošiljk, pri čemer je treba upoštevati, da so od julija lani uvedli kategoriji prednostnega in neprednostnega prenosa, za katera veljajo različni roki. Skupaj so tako lani 109.881.300 neprednostnih pisemskih pošiljk prenesli v predpisanih rokih, kar pomeni 99,7 odstotka. Ta rezultat je tudi 0,7 odstotne točke nad predpisanim normativom.
Okoli 90 odstotkov pošiljk s prednostnim prenosom so dostavili v enem delovnem dnevu, s čimer so za pet odstotnih točk zaostali za predpisanim standardom, v treh delovnih dneh pa so uspeli prenesti 99,9 odstotka vseh prednostnih pošiljk.
Kot še pojasnjujejo na Pošti Slovenije, je na doseganje rokov prenosa pošiljk v zadnjih dveh letih vplivala tudi epidemija covida-19, so pa posebej zadovoljni s kakovostjo prenosa paketnih pošiljk v notranjem poštnem prometu. Po podatkih za letošnji februar so v enem delovnem dnevu naslovnikom prenesli 97,4 odstotka paketnih pošiljk, v dveh delovnih dneh pa več kot 99 odstotkov paketnih pošiljk, je še poudarila Lebe Grajfova.
STA