“V Telekomu Slovenije smo v zadnjih dneh zaznali povečano število klicev z mednarodnih številk in nemudoma tudi blokirali klice uporabnikov na te številke, vendar je kljub temu nekaj uporabnikov klic že vrnilo,” so za Maribor24.si pojasnili na Telekomu Slovenije.
Avtomatski odzivnik, oglasno sporočilo ali pa je tišina
Pri tovrstnih klicih (lahko gre tudi za SMS-sporočila), ki so v strokovni javnosti znani kot Wangiri, gre za poskus spodbujanja uporabnikov, da ustvarijo promet na določeni številki. Wangiri klici oz. SMS-sporočila potekajo samodejno prek sistema, ki generira množico klicev/sporočil na naključne številke.
Ko uporabnik na takšno številko pokliče, se vklopi avtomatski odzivnik, predvaja oglasno sporočilo ali pa je v slušalki tišina. Na ta način prejeti klici in SMS-sporočila so v domačem omrežju za uporabnike brezplačni, klic uporabnika pa se obračunava kot odhodni klic po rednem ceniku. Tehnično ni možno, da naročnik tovrstnega klica ne bi mogel prekiniti, tako da je strošek za posameznega uporabnika odvisen od dolžine klica. Ponavadi strošek ni visok, je pa seveda odveč.
Tovrstne prevare po celotni Evropi
“Pri tem ne gre za posebnost Slovenije, o tovrstnih primerih, ki se pojavljajo že nekaj časa, poročajo iz vse Evrope, operaterji pa si v okviru mednarodnih strokovnih združenj prizadevamo za čim boljšo zaščito uporabnikov. Uporabnike stalno opozarjamo in jim svetujemo, naj se na tovrstne klice ali sporočila SMS ne odzivajo. Prav tako naj v primeru neodgovorjenega klica ne kličejo na neznane mednarodne številke ali na številke, ki so v tako prejetih sporočilih navedene. V primeru, da na tovrstne številke vseeno pokličejo, pa naj klic čim prej prekinejo,” so za naš portal še podrobno pojasnili na Telekomu.
Pri A1 zabeležili manj kot deset prijav
Z enakimi vprašanji, kot na Telekom Slovenije smo se obrnili tudi na A1 in Telemach, druga dva izmed treh največjih mobilnih operaterjev pri nas, in pri A1 so nam potrdili, da so tudi sami zabeležili omenjene klice: “V soboto, 27. januarja, nas je nekaj uporabnikov obvestilo, da so prejeli klice s telefonske številke z mednarodno klicno kodo +247 in da bi lahko šlo za prevaro. Telefonsko številko smo nemudoma preverili in po potrditvi, da gre za prevaro, tudi blokirali ter o tem uporabnike obvestili na naši spletni strani. Z blokado številke smo preprečili, da bi našim uporabnikom zaradi odzivanja na klice s te številke nastajali višji stroški klicev v mednarodnem prometu. Skupno smo zabeležili manj kot deset prijav naših uporabnikov glede klicev s te številke. Uporabnikom svetujemo, naj se ne odzivajo na klice z neznanih telefonskih številk z mednarodnimi klicnimi kodami, če iz te države ne pričakujejo klica, saj je velika verjetnost, da gre za prevaro, ki jim lahko povzroči visoke stroške. Prav tako naj ne vračajo neodgovorjenih klicev s teh številk ali nanje pošiljajo sporočil SMS.”