Pogovarjali smo se s Simono Mandl, center managerko nakupovalnega središča Europark v Mariboru, kjer deluje že od leta 2006. Z dolgoletnimi izkušnjami v upravljanju nakupovalnih središč in z visoko strokovnostjo je vodila številne uspešne projekte ter poskrbela za stalno rast in razvoj Europarka. V njenem mandatu se je nakupovalno središče razvilo v enega izmed vodilnih trgovskih centrov v Sloveniji, ki nudi izjemno nakupovalno izkušnjo s pestro ponudbo trgovin, različnimi dogodki ter pestro kulinariko.
Koronavirus je močno zaznamoval pretekla leta, vpliv so v veliki meri občutili tudi ponudniki blaga. Ali se sedaj, ko se je situacija umirila, obiskovalci vračajo v nakupovalno središče? Kako ocenjujete kupno moč v nakupovalnem središču po pandemiji?
Drži, obiskovalci so se vrnili v Europark in se začeli udeleževati tradicionalnih dogodkov, ki smo jih z veseljem ponovno organizirali. Pokazalo se je, da so pogrešali klepet s prodajalci, osebno svetovanje, pomerjanje oblačil in podobno. Pristen stik je namreč razlog, zaradi katerega ljudje radi zahajajo v nakupovalna središča. Z obiskom in poslovanjem v minulem letu smo zato zelo zadovoljni. Tudi letos si bomo prizadevali, da bi zvesto sledili željam in potrebam naših obiskovalcev ter v Europarku zagotavljali najboljšo nakupovalno izkušnjo. V največjem nakupovalnem središču severovzhodne Slovenije smo lani ustvarili za 180 milijonov evrov prometa, število obiskovalcev pa je preseglo 7,2 milijona.
Ste v preteklem obdobju morda ponosni na kakšen poseben dosežek in bi ga izpostavili?
Ponosni smo na veliko dosežkov, a če moramo izpostaviti le enega, bi tokrat omenili usmeritev v zeleno poslovanje, ki je že vseskozi ena naših najvišjih prioritet. Prizadevamo si, da bi v čim večji meri investirali v trajnostni razvoj. Letos so v načrtu investicije v izboljšanje energetske učinkovitosti – na strehi bomo postavili fotovoltaično elektrarno, posodobili bomo sistem prezračevanja in hlajenja ter zamenjali stekla na objektu. Z vsemi ukrepi zasledujemo zastavljene cilje na področju zmanjšanja vpliva na okolje in si prizadevamo za ustvarjanje najboljše nakupovalne izkušnje za obiskovalce. Eden od trajnostnih projektov, na katerega smo še posebej ponosni, je tudi lanska menjava klopi, saj je bil pri izdelavi novih klopi uporabljen del starih klopi. Tako smo prispevali k zmanjšanju količine odpadkov in se držali načel krožnega gospodarstva. Naj omenim tudi, da je Europark kot prvo nakupovalno središče v severovzhodni Sloveniji leta 2020 prejel tudi certifikat za visoke higienske standarde, lani pa še certifikat za sistem vodenja s strani mednarodno priznane in vodilne nadzorne ter inšpekcijske službe TÜV AUSTRIA.
V preteklosti ste že izpostavili željo, da bi nakupovalno središče naredili bolj energetsko učinkovito. Sedaj ste te želje že začeli uresničevati z namestitvijo novih prezračevalnih naprav in z izgradnjo fotovoltaične elektrarne. Konec izgradnje je bil napovedan v sredini junija, kako daleč je izvedba projekta in kaj pomeni izgradnja za nakupovalno središče?
Tako je, letos smo izvedli naložbo v vrednosti več kot 1,2 milijona evrov za izgradnjo male fotovoltaične elektrarne z 842-kilovatnim fotovoltaičnim sistemom. Gradnja že poteka in bo predvidoma zaključena v juniju. Za lažjo predstavo – s to investicijo bomo ohranili 14.414 dreves in zmanjšali količino emisij ogljikovega dioksida za 313,83 ton. Z vzpostavitvijo fotovoltaičnega sistema bomo tako proizvajali okolju prijazno energijo in na ta način prihranili pri energetskih stroških.
Lahko poleg energetskih sprememb obiskovalci pričakujejo tudi druge spremembe, ki bodo vplivale na doživetje nakupov v vašem nakupovalnem središču?
Ne dolgo nazaj smo Europarkove nakupovalne ulice ozelenili z novimi rastlinami, ki v notranjih prostorih pozitivno vplivajo na počutje ljudi in znižujejo raven stresa. Rastline lepo popestrijo prostor, pogled na sveže zelene liste pa že razveseljuje obiskovalce.
Poleg vsakodnevnega vodenja nakupovalnega središča, pripravljate zanimive dogodke za svoje obiskovalce. Kakšni so načrti za organizacijo dogodkov v letošnjem letu?
Res je, v nakupovalnem središču v sodelovanju z lokalnimi ponudniki redno organiziramo zanimive dogodke, poučne razstave in sejme, ki se jih obiskovalci radi udeležijo. Ta konec tedna boste na nakupovalnih ulicah našli Festival turizma, na katerem lahko preverite letošnjo turistično ponudbo in poiščete ideje za poletne dopuste. Poleg tega bo v soboto dogodek Portreti z Mitjo Bokunom, na katerem bo priznani slikar brezplačno ustvarjal umetniške portrete obiskovalcev. Ob koncu meseca, 27. maja, organiziramo tradicionalni Europarkov kolesarski maraton, v avgustu oziroma začetku septembra pa Europark Maribor praznuje že 23. rojstni dan. Skozi vse leto pripravljamo tudi raznorazne delavnice in predstave za otroke ter odrasle.
V Europarku smo navajeni, da vedno znova menjujete ponudbo trgovin v nakupovalnem središču, ali lahko letos pričakujemo kakšne nove? Nam že lahko razkrijete katere bodo? In koliko sprememb je na vidiku?
Prizadevamo si, da bi našim obiskovalcem zagotovili čim bolj pestro ponudbo izdelkov, da lahko pri nas vsak najde nekaj zase. V Europarku je več kot 120 prodajaln in gostinskih ter storitvenih lokalov, ki so premišljeno in skrbno izbrani. V kratkem lahko pričakujete prenovo trgovine Interspar, ki bo predvidoma zaključena do konca avgusta. Trgovina bo po novem nekoliko manjša in modernejša, nova ponudba pa bo vključevala prevzem spletnih nakupov. O drugih novostih vas bomo sproti obveščali.
Bliža se tudi Europarkov rojstni dan. Pripravljate posebne dogodke v sklopu praznovanja?
Res je, praznovanje Europarkovega rojstnega dne je naš največji letni dogodek, ko za obiskovalce pripravimo zanimive aktivnosti, koncerte priznanih glasbenih izvajalcev in zabavno dogajanje za otroke. Za zdaj še ne smemo preveč izdati, a tudi letos lahko pričakujete živahno dogajanje in številne ugodnosti.
Europark je tesno povezan z lokalnim okoljem, sodelujete s številnimi ustanovami in na raznih projektih, med drugim organizirate Ekološko tržnico. Kako bi pokomentirali izvedbo in uspešnost projekta in ali v prihodnosti pripravljate podobne projekte, s katerimi bi podpirali lokalne pridelovalce?
Veseli smo, da smo našli način, kako lahko podpiramo lokalne ponudnike in obenem ozaveščamo obiskovalce o zdravi prehrani. Obiskovalci so se čez leta navadili, da v sredo popoldne pri nas dobijo najbolj sveže lokalne sestavine izvrstnega okusa in to tudi cenijo. Naša želja je, da bi še bolj razvili kakovostno in bogato ponudbo ekološko pridelane prehrane, zato bomo tudi v prihodnje razvijali takšne in podobne projekte.