Skupna občinska uprava Maribor za 18 občin ustanoviteljic izvaja naloge inšpekcijskega in redarskega nadzora, varstva okolja, notranje revizije, urejanja prostora, civilne zaščite ter požarnega varstva. Županje in župani občin ustanoviteljic so se v mesecu januarju sestali na rednem delovnem srečanju v Selnici ob Dravi. Osrednja tema srečanja je bila predstavitev novega Zakona o cestah, govorili so tudi o drugih dejavnosti, ki jih izvaja Skupna občinska uprava.
Občine bodo po novem lahko nova območja omejene hitrosti vzpostavile samo po predhodno sprejetem splošnem aktu
Kot so pojasnili v službi za odnose z javnostjo Mestne občine Maribor, novi Zakon o cestah prinaša nekaj obveznosti občinam ustanoviteljicam, med drugim to, da morajo v roku šestih mesecev prilagoditi veljavne odloke o cestah. Bistvena novost, pomembna za vse občine, je, da se lahko nova območja omejene hitrosti vzpostavijo samo po predhodno sprejetem splošnem aktu, druge novosti se predvsem nanašajo na novo terminološko opredelitev posameznih elementov ceste, spremembe pri izdaji mnenj in soglasij za posamezne posege. Ena izmed novosti je tudi ta, kdo od povzročitelja ovire na cesti terja povračilo stroškov za njeno odstranitev in podobno. “Sicer pa se na srečanju županov in županj posebnih sklepov ni sprejemalo. Pogostost tovrstnih srečanj je odvisna bodisi od vodstva Skupne občinske uprave Maribor z namenom, da župane občin ustanoviteljic seznani z aktualnimi tematikami, bodisi od pobud samih občin ustanoviteljic po predstavitvi posameznih področij delovanja služb znotraj uprave oziroma po predstavitvah specifičnih aktualnih tem,” še pravijo na Mestni občini Maribor.
Kot dodajajo, je namen teh srečanj krepitev sodelovanja: “Meje med občinami so le teritorialna ločnica, ki pa jo je v glavah potrebno preseči. Kjer je le mogoče, se je potrebno povezovati, saj smo skupaj vedno močnejši. Na naših srečanjih tako ustanoviteljice izmenjujejo dobre prakse in delijo izkušnje. Na tokratnem srečanju so bile npr. vsem predstavljene skupne ugotovitve izvedenih notranjih revizij in podana priporočila za nadaljnje delo. Zelo pomembna naloga skupne občinske uprave je svetovanje, za kar pa je nujno potrebna področna specializacija. Znanje in izkušnje so tako ključnega pomena, oboje sodelavci v skupni občinski upravi imamo.” Naslednje srečanje načrtujemj v mesecu marcu z osrednjo temo inšpekcijski pregledi s področja civilne zaščite.
Od leta 2010 meritve hitrosti izvajajo tudi občinska redarstva
Zanimalo nas je, ali se lahko občine same odločajo, da občinski redarji zanje opravljajo meritve hitrosti. Odgovorili so nam, da Zakon o pravilih cestnega prometa (ZPrCP) že od leta 2010 daje pooblastila občinskim redarjem, da izvajajo na cestah v naselju, na občinskih cestah zunaj naselja in nekategoriziranih cestah zunaj naselja, ki se uporabljajo za javni cestni promet, meritve prekoračitev hitrosti s samodejnimi napravami in sredstvi za nadzor prometa, s katerimi se prekrški slikovno dokumentirajo, pri tem pa nimajo pravice ustaviti voznika. Posamezne občine se torej že od leta 2010 dalje lahko odločajo, ali se bodo meritve hitrosti s strani občinskih redarstev izvajale, ali ne.