V Mariboru imamo od nedavnega tri parkirišča, ki omogočajo uporabo po sistemu P+R (parkiraj in presedi) – na ograjenem parkirišču pod Koroškim mostom, kjer je na voljo 55 parkirnih mest, na Koroški cesti – univerzitetni kampus, kjer je na voljo 90 parkirnih mest in na ograjenem parkirišču Magdalena, kjer je 220 parkirnih mest.
Cena kombiniranega najema parkirišča P+R je 49 evrov na mesec, kar vključuje tako neomejeno parkiranje kot uporabo mestnih avtobusov. Ponudba je ugodna predvsem za študente, a ima sistem eno pomanjkljivost. Parkirišče na Koroški cesti – univerzitetni kampus je namreč del odprte bele cone, kar pomeni, da najemnikom ni mogoče vnaprej zagotoviti prostega mesta. V praksi to pomeni, da v primeru zapolnjenega parkirišča, najemnik ne dobi parkirnega mesta, ki ga je po sistemu P+R že plačal. Drugače je na ograjenih parkiriščih Pod Koroškim mostom in Magdalena, ki sta prav tako del sistema P+R, najemniki pa imajo tam vedno zagotovljeno prosto mesto, saj je vhod nadzorovan.
Na občini nam zadeve, razen, da potrdijo zgoraj navedeno, ne pokomentirajo: »Parkirišče Koroška – univerzitetni kampus se nahaja v odprti beli coni, kjer ni mogoče v naprej zagarantirati prostega parkirnega mesta, saj ga ob najemnikih koristijo tudi drugi uporabniki na podlagi urnega plačila parkirnine,« zapišejo. Ne odgovorijo pa tudi na vprašanje, ali razmišljajo o spremembi sistema.
Vprašali smo jih tudi, ali bi bila smiselna uvedba sistema, ki je bolj podoben ljubljanskemu. V Ljubljani sistem P+R namreč deluje precej drugače. Samo primer: Na Dolgem mostu je cena 24-urnega parkiranja na točki P + R 1,30 evra. S plačilom parkirnine na urbanomatu dobi uporabnik dodatno dve vozovnici za mestni avtobus, ki veljata 24 ur od plačila parkirnine. »Kombinirani vozovnici P+R sta sestavni del cenika javnega mestnega potniškega prometa, ki ga je sprejel mestni svet. Tako je tudi vse morebitne spremembe treba obravnavati na mestnem svetu,« se glasi odgovor občine.
Sistem na dveh novih lokacijah
Pred nekaj leti, natančneje v času Tedna mobilnosti leta 2022, je tovrstna storitev v Mariboru zaživela prvič. Uporabniki so v okviru sistema P+R brezplačno parkirali vozila pri trgovskem centru E. Leclerc in se z avtobusom brezplačno peljali v mesto. Šlo je za hitro linijo, ki je trajala približno 15 minut, avtobus pa je stal na treh postajah, in sicer pri trgovskem centru Obi, pri trgovskem centru Europark in na Partizanski cesti ob uvozu na Trg svobode. Šlo je sicer za pilotni projekt, sama storitev je bila na voljo dva tedna, nato pa nekako zamrla.
Kot nam pojasnijo na občini, so načrti za vzpostavitev sistema P+R na še dveh lokacijah vključeni v prenovo linij, ki nas čaka v začetku prihodnjega leta. Sistem parkiraj in presedi bodo namreč s 3. januarjem 2025 omogočili tudi pri Dvorani Tabor in E.Leclercu. »Pri P + R Dvorana Tabor bosta vozili dve glavni liniji in linija 18, pri E.Leclercu pa bo vzpostavljena nova linija (P17), ki bo direktno povezana z južnim delom Maribora in centrom mesta,« še dodajo na občini.